۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۴
کد خبر: ۴۲۵۰۳۲
حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسگر:

مواضع شجاعانه رهبر انقلاب در برابر آمریکا سبب تقویت روحیه مردم شده است

حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسگر گفت: فرمایشات شجاعانه رهبر معظم انقلاب اسلامی در برابر سخنان نامربوط مسؤولان و سردمداران آمریکا سبب تقویت روحیه مردم و دعوت آنان به صبر و استقامت شده است.
علی قاضی عسگر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید علی قاضی عسگر، نماینده ولی فقیه در سازمان حج و زیارت، شامگاه چهارشنبه به مناسبت شب مبعث پیامبر اکرم(ص) در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: خداوند متعال پیامبران را مبعوث کرد تا در جامعه انسانی اخلاق را نهادینه کنند.

 

وی افزود: ایجاد نهضت اخلاقی در جامعه، تنها با هدایت صحیح مردم در مسیر صراط مستقیم امکان پذیر می‌شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسگر با مقایسه دوره جاهلیت و دوران پس از بعثت پیامبر(ص)، بیان داشت: افکار و عقاید مردم جاهلی عرب پس از بعثت پیامبر(ص) با الگوگیری از مبانی اسلام متحول و دگرگون شدند.

 

نماینده ولی فقیه در سازمان حج و زیارت عنوان کرد: امروز ارتقای علمی مسلمانان در سطح جهان بسیار حائز اهمیت بوده و افتخاری برای جهان اسلام به شمار می‌آید چرا که اسلام همیشه و در همه حال مروج علم و دانش بوده است.

 

حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسگر با بیان اینکه بخشی از علوم آموختنی است و انبیا به انسان‌ها آموزش می‌دهند، گفت: امروز علم به سرعت در حال پیشرفت و ترقی است و این در حالی است که اگر امام زمان(عج) ظهور کنند تنها انسان  به 2 قسم از 27 قسم علوم دست یافته و مابقی علوم ناشناخته در آن عصر آشکار می‌شود.

 

وی شکوفا ساختن استعدادهای مردم را یکی از رسالت‌های عظیم انبیا برشمرد و ابراز کرد: پیامبران زنجیرهای اسارت و بندگی را از دست، پا و گردن انسان باز می‌کنند و زندگی انسانی را که با اخلاق و شرافت همراه است از زندگی حیوانی متمایز می‌کنند.

 

این مقام مسؤول آزادی را که در گرو غرب باشد بسیار اشتباه دانست و اظهار داشت: آزادی غرب یعنی وابستگی کامل به آنها؛ امروز بسیاری از کشورهای اروپایی بعد از برجام از آمریکا حساب می‌برند برای مثال دولت‌های ژاپن و فرانسه به صورت مستقل نمی‌توانند برای کشور خود تصمیم گیری کنند.

 

حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسگر اضافه کرد: فرمایشات شجاعانه رهبر معظم انقلاب اسلامی در برابر سخنان نامربوط مسؤولان و سردمداران آمریکا سبب تقویت روحیه مردم و دعوت آنان به صبر و استقامت شده است.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: سیره پیامبر(ص) بر مبنای ساده زیستی بود امید است مردم اقتصاد مقاومتی را در همه ابعاد زندگی خود ساری و جاری کنند تا جامعه برای رفع نیازهای خود به بیگانگان محتاج نشود و همچنین در کلیه امور از جمله توسعه علم، رشد اقتصاد و توسعه آزادی از پیامبر(ص) الگوگیری کنیم./202/813/ب1

ارسال نظرات