۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۸
کد خبر: ۴۲۵۲۵۵
آیت الله مجتهد شبستری در گفت وگو با رسا:

مجلس خبرگان در انتخاب رییس آینده انقلابی عمل خواهد کرد

امام جمعه تبریز با اشاره به ویژگی های رییس آینده مجلس خبرگان رهبری گفت: ترکیب اکثریت اعضای خبرگان ایجاب می کند همان گونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند انقلابی باشند که بحمدالله انقلابی نیز هستند و قطعا در انتخاب رییس نیز همین جمعیت خبرگان انتخاب خواهند کرد و از بیرون کسی نمی تواند دخالت کند.
آیت الله مجتهد شبستری، امام جمعه تبریز آیت الله مجتهد شبستری آیت الله مجتهد شبستری

آیت الله محسن مجتهد شبستری نمایده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر انقلابی بودن و انقلابی عمل کردن مجلس خبرگان رهبری گفت: مجلس خبرگان دو وظیفه دارد که یکی تعیین رهبری است.

 

وی افزود: وظیفه دیگر طبق اصل 111 نظارت بر واجدیت شرایط رهبری است، مجلس خبرگان باید در صراط رهبر انقلاب باشند، خبرگان خدایی نکرده در شرایط اضطرار باید رهبری انتخاب کند که رهبر انقلاب نباشد نه این که خلاف مسیر انقلاب عمل کند.

 

نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که در زمینه وظیفه دوم خبرگان نیز لازم است که افراد انقلابی با دید انقلابی واجدیت شرایط رهبری موجود را تشخیص دهند، اظهار داشت: این افراد باید ببیند که رهبری از ظرایط لازم برخوردار است یا خدایی نکرده شرایط را از دست داده است.

 

وی ادامه داد: چون مجلس خبرگان در زمینه رهبری وظیفه دارد و رهبر نیز رهبر انقلاب اسلامی است باید اعضای خبرگان انقلابی باشند، انقلابی بمانند و در مسیر انقلاب حرکت کنند تا وظایفی که متوجه آن ها است را به نحو احسن عمل کنند.

 

امام جمعه تبریز با اشاره به ویژگی های رییس آینده مجلس خبرگان رهبری ابراز داشت:ترکیب اکثریت اعضای خبرگان ایجاب می کند همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند انقلابی باشند که الحمدالله انقلابی نیز هستند و قطعا در انتخاب رییس نیز همین جمعیت خبرگان انتخاب خواهند کرد و از بیرون کسی نمی تواند دخالت کند؛ امیدواریم که ان شاءالله آنچه به نفع اسلام و انقلاب اسلامی است و خون شهدا را حفظ می کند اتفاق بیفتد.

 

وی با تأکید بر این که مجلس خبرگان رهبری جای بازی های جناحی نیست، عنوان کرد: کسانی  که در خط ولایت حرکت می کنند در خط انقلاب هستند، کسانی که اهل افراط و تفریط هستند در مسیر انقلاب قرار ندارند و رهبر معظم انقلاب نیز همواره از افراط و تفریط ممانعت کرده است.

 

آیت الله مجتهد شبستری خاطرنشان کرد: البته راجع به برخی حزب اللهی که شعارهایی می دهند و با بدحجابی ها و ناهنجاری ها مخالفت می کنند رهبر معظم انقلاب فرمودند که آن ها را طرد نکنید که اینها حافظ انقلاب هستند و اگر روزی مشکلی پدید بیاید همین جوانان انقلابی هستند که نظام را حفظ می کنند.

 

وی اضافه کرد: برخی از کارهایی که قطعا مورد رضایت رهبری نیست نباید از سوی خبرگان و افرادی که به صورت کلی وابسته به نظام هستند انجام شود./1323/ت302/ج

ارسال نظرات