۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۸
کد خبر: ۴۲۵۸۰۹
مدیر کل تبلیغات اسلامی اردبیل:

واگذاری امورات قرآنی به نهادهای مردمی عامل توسعه فعالیت های قرآنی در جامعه است

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل با تاکید بر لزوم توسعه فعالیت های قرآنی در جامعه، گفت: واگذاری امورات قرآنی به نهاد های مردمی عامل توسعه و ترویج فعالیت های قرآنی در جامعه است.
حجت الاسلام ستوده، مديرکل تبليغات اسلامي استان اردبيل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت‌الاسلام مهدی ستوده، مدیر کل تبلیغات اسلامی اردبیل، عصر امروز در جلسه شورای برنامه ریزی دارالقرآن الکریم تبلیغات اسلامی استان اردبیل، خاطرنشان کرد: در بحث اعتبارات با کمبود مواجه هستیم، با این وجود برای توسعه برنامه های انسان ساز قرآن کریم بخش مهمی از این اعتبارات در این حوزه هزینه می‌شود.

 

وی با بیان اینکه این اعتبارات سالانه تا ۳۵ درصد کل اعتبارات تبلیغات اسلامی استان را نیز شامل می‌شود، افزود: به همین دلیل توسعه فعالیت‌ها و برنامه‌های قرآنی در این استان با وجود کمبود اعتبارات بسیار عالی است.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان با بیان اینکه این سازمان برای ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه تمام تلاش خود را بکار گرفته است، تصریح کرد: در این راستا با واگذاری امورات قرآنی به نهادهای مردمی تاکید و امروز شاهدیم که بخش زیادی از فعالیت های این حوزه از سوی موسسات و خانه‌های قرآنی انجام می‌شود.

 

وی تربیت معلم و مدرس قرآنی، مباحث تفسیر و موضوعات تفسیری، مفاهیم و آموزش های قرآنی را از جمله محورهای مورد توجه در ترویج قرآن کریم در جامعه برشمرد و بیان داشت: برای تحقق این مهم توسعه و ترویج فعالیت های قرآنی در هیات های مذهبی مد نظر قرار گرفته که گام های اساسی در این زمینه برداشته شده است.

 

حجت الاسلام ستوده به برگزاری دوره های آموزش روخوانی و روان خوانی برای مداحان و شرکت کنندگان در هیات های مذهبی اشاره کرد و گفت: تربیت حافظان قرآنی نیز از جمله تاکیدات سازمان بوده که این برنامه در حوزه های علمیه دنبال می‌شود.

 

وی با بیان اینکه این سازمان در تربیت مدرسان نهج البلاغه به منظور ترویج آن در جامعه نیز تلاش های عمده ای داشته است، عنوان کرد: از دیگر برنامه های تبلیغات اسلامی استان اردبیل برای توسعه قرآنی ورود به فضای مجازی است که برنامه های ویژه ای در این باره پیگیری می‌شود./202/937/ب1

ارسال نظرات