۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۱
کد خبر: ۴۲۵۹۷۲
حجت الاسلام پرورش مطرح کرد؛

شرایط محبت داشتن نسبت به اهل بیت/ شرط نخست محبت، معرفت اهل بیت است

رئیس عقیدتی سیاسی منطقه پدافند هوایی شهید نصر اصفهانی با اشاره به جایگاه محبت اهل بیت(ع) گفت: محبت شرایطی دارد که در صورت محقق شدن این شرایط می توان به داشتن محبت نسبت به اهل بیت (ع) افتخار کرد و بدون شناخت ایشان محبت به آنان تحقق نمی یابد.
حجت الاسلام پرورش

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام حسن پرورش، رئیس عقیدتی سیاسی منطقه پدافند هوایی شهید نصر اصفهانی، ظهر امروز در مراسم جشنی که ویژه کارکنان پایور و وظیفه در منطقه پدافند هوایی شهید نصر اصفهانی برگزار شد، با اشاره به روایاتی از اهل بیت(ع) گفت: روایات زیادی در رابطه با فضیلت ابراز محبت به اهل بیت به صورت عام و ابراز محبت نسبت به امام حسین (ع) به صورت خاص نقل شده است.

 

وی در ادامه افزود: سفارش پروردگار عالم در قرآن کریم نیز که در آیه شریفه «قُلْ لا أَسْئَلُكُمْ عَلَيْهِ أَجْراً إِلاَّ الْمَوَدَّةَ فِي الْقُرْبى‏» مطرح شده است گواه بر این مطلب است، ولی سوالی که مطرح می شود این است که آیا داشتن محبت و ادعای محبت نسبت به حضرات معصومین (ع) کافی است یا باید مسائل دیگری نیز در کنار این محبت وجود داشته باشد.

 

حجت الاسلام پرورش خاطرنشان کرد: محبت شرایطی دارد که در صورت محقق شدن این شرایط می توان به داشتن محبت نسبت به اهل بیت (ع) افتخار کرد و به آن بالید، نخستین شرط محبت داشتن به ائمه اطهار(ع) معرفت نسبت به ایشان است، بدون شناخت اهل بیت (ع) محبت به آنان تحقق نمی یابد.

 

وی با اشاره به روایتی از امام جواد(ع) تصریح کرد: امام جواد (ع) می فرمایند: «کسی که عمه جانم را در قم زیارت کند در حالی که عارف به حق اوست بهشت بر او واجب است، در این حدیث نورانی نیز شرط بهره مندی از برکات زیارت حضرت معصومه (ع) داشتن معرفت نسبت به اوست.

 

رئیس عقیدتی سیاسی منطقه پدافند هوایی شهید نصر اصفهانی، با اشاره به حضور برخی افراد سابقه دار در اسلام و کسانی که خدماتی به اسلام کرده بودند در برابر امام حسین(ع) در کربلا، اظهار کرد: شمر بن ذی الجوشن که در حادثه کربلا شقاوتی ابدی برای خود رقم زد، یکی از جانبازان سپاه حضرت علی(ع) در جنگ صفین است ولی چون معرفتی با محبت او نبود، نتوانست در این راه ثابت قدم بماند، عواملی مانند مراجعه به اهل معرفت و همراهی با آنان، تفکر، تقوا و عبادت از ملزومات افزایش معرفت است.

 

حجت الاسلام پرورش دومین شرط داشتن محبت نسبت به اهل بیت (ع) را اطاعت از آنان عنوان کرد و گفت: اطاعت نیز دارای سه ضلع انجام واجبات، ترک محرمات و خدمت به مخلوقات پروردگار است.

 

وی با بیان اینکه سومین شرط داشتن محبت ائمه معصومین(ع) سبقت است، تصریح کرد: این شرط که در آیاتی از قرآن کریم نیز به چشم می خورد شرطی است که در صورت عدم تحقق آن، داشتن محبت راه به جایی نخواهد برد، وقتی خبر شهادت امام حسین (ع) به مدینه رسید اهل شهر مدینه شروع به گریه کردند که این امر نشاندهنده محبت آنان نسبت به امام حسین (ع) است، ولی از بین جمع زیاد محبین امام حسین (ع) تنها 72 نفر که در داشتن محبت به ایشان سبقت گرفتند و خود را به کربلا رسانده و توانستند به بهشت قرب الهی برسند.

 

رئیس عقیدتی سیاسی منطقه پدافند هوایی شهید نصر اصفهانی، در پایان آخرین شرط از شروط داشتن محبت به اهل بیت (ع) را بذل جان دانست و اظهار کرد: داشتن محبت واقعی به وجود مقدس اهل بیت (ع) انسان را تا پای جان به آنها وفا دار خواهد کرد و انسان با داشتن محبت واقعی نسبت به آنان، از بذل جان خویش که بزرگترین دارایی اوست دریغ نخواهد کرد و این مسأله است که تاریخ کربلا آن را به وضوح نشان می دهد./202/1304/ب1

ارسال نظرات