۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۷
کد خبر: ۴۲۶۶۸۴
استاد حوزه علمیه:

عدم اعتماد به نفس، جوانان را به الگوبرداری نادرست سوق می‌دهد

استاد حوزه علمیه زینبیه شهرستان سراوان گفت: عدم اعتماد به نفس، جوانان را به الگوبرداری نادرست سوق می‌دهد؛ زیرا الگوبرداری از شخصیت‌های غربی را نماد پیشرفت خود می‌دانند و می‌خواهند به هر طریقی پیشرفت خود را به دیگران اثبات کنند.
تهاجم فرهنگی

افسانه محمدگلی، استاد حوزه علمیه زینبیه(س) شهرستان سراوان در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، گفت: یکی از مهم‌ترین توطئه‌های دشمنان در زمینه فرهنگی، ارائه و معرفی الگوهای نادرست غربی است تا به این شکل، نسل جوان ما را از ارزش‌های دینی و انقلابی دور کنند.

 

وی اظهار کرد: کشورهای سلطه‌گر غربی در گذشته مستقیماً به استعمار کشورها و تسلط بر سرزمین‌های آنان می‌پرداختند، اما امروزه استعمار نویی در جریان است و ملت‌های دنیا را از لحاظ فرهنگی گرفتار استعمار می‌کنند.

 

استاد حوزه علمیه زینبیه(س) شهرستان سراوان افزود: گرایش جوانان به فرهنگ غربی دلایل مختلف دارد که بخشی از آن به عدم اعتماد به نفس فردی و ملی و بخشی دیگر مربوط به تبلیغات خیره کننده و اغواکننده غرب برمی‌گردد.

 

وی ادامه داد: مدرّس حوزه علمیه زینبیه(س) شهرستان سراوان بیان کرد: غرب با انواع تبلیغات و بزرگ‌نمایی‌ها در صدد جذب سایر ملت‌ها و به‌خصوص جوانان، به سمت اندیشه غربی و تحمیل فرهنگ غربی است.

 

محمدگلی بیان کرد: اگر نسل جوان ما با الگوهای بزرگ و برجسته ملی و مذهبی خود آشنا باشند، هیچگاه به سمت الگوی کاذب غربی گرایش پیدا نمی‌کنند، چون از اعتماد به نفس ملی برخوردار می‌شوند.

 

وی عنوان کرد: تقویت بینش سیاسی، دینی جوانان و معرفی الگوهای برجسته دینی و آشنا ساختن جوانان با پیامدهای شوم پیروی از الگوهای ناشایسته غربی با کمک رسانه و همچنین محیط‌های آموزشی از جمله راهکارهایی است که برای جلوگیری از الگوبرداری نادرست جوانان، توصیه می‌شود./831/302/ب3

ارسال نظرات