۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۴
کد خبر: ۴۲۶۷۵۲
نماینده ولی فقیه در استان زنجان:

هیچ گروه و جمعیتی به اندازه مرجعیت و جایگاه ولایت‌فقیه مورد هجمه قرار نگرفته است

نماینده ولی فقیه در استان زنجان گفت: پس از 37 سال از پیروزی انقلاب اسلامی از سوی دشمنان هیچ گروه و جمعیتی به اندازه مرجعیت و روحانیت و جایگاه ولایت فقیه مورد شک و تردید قرار نگرفته است.
علی حاتمی

به گزارش خبرگزاری رسا در زنجان، آیت‎الله شیخ علی خاتمی در خطبه‎های نماز جمعه این هفته با اشاره به سال 1270 شمسی به عنوان روز تحریم توتون و تنباکو توسط آیت‎الله شیرازی اظهار داشت: سلسله قاجار بی‎عرضه بودند که به ویژه دوران ناصرالدین و مظفرالدین شاه اوج ضعف این سلسله بود.

وی با بیان اینکه در این دوران برای فروش عزت این ملت مسابقه می‎گذاشتند، افزود: وام‎های سنگین برای رفت و آمد شاه به فرنگ از کشورهای بیگانه گرفته می‎شود.

خطیب جمعه زنجان گفت: امتیاز توتون و تنباکو که یک پنجم درآمد مردم ایران بود در این سال به انگلیسی‎ها داده شد که این امر موجب اعتراض‎های گسترده‎ای در سطح کشور شد و این مسئله به مرجعیت بزرگ شیعه مخابره شد.

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان ادامه داد: این مرجعیت شیعه با یک سطر فتوا موجی را ایجاد کرد و موجب شد تا تنباکو حرام اعلام شده و مردم هم از آن اطاعت کردند.

آیت‎الله خاتمی افزود: پس از 37 سال از پیروزی انقلاب اسلامی از سوی دشمنان هیچ گروه و جمعیتی به اندازه مرجعیت و روحانیت و جایگاه ولایت فقیه مورد شک و تردید قرار نگرفته است چرا که اصل اساسی است.

وی با اشاره به سال 1327 شمسی و سالروز اعلام موجودیت رژیم غاصب، کودک و جائر و جعلی صهیونیستی، گفت: امروز آمریکا با همه قدرت علنی از این کشور حمایت می‎کند که به عنوان روز نکبت و بدبختی نامگذاری شده است.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان تصریح کرد: امروز در منطقه هرجا که فتنه، آدم‎کشی، مسلمان‌کشی و جنگ بین شیعه و سنی و قبیله‎ای وجود دارد از این رژیم غاصب سرچشمه می‎گیرد.

آیت‎الله خاتمی با بیان اینکه 27 اردیبهشت ماه سالروز وفات مرجع عالیقدر آیت‎الله بهجت(ره) است، خاطرنشان کرد: 11 شعبان روز ولادت حضرت علی‌اکبر (ع) شبیه‎ترین فرد به پیامبر گرامی اسلام که رفتار و اخلاق و مراوداتش بسیار شبیه پیامبر گرامی اسلام بود.

وی با اشاره به روز جوان و اینکه مهمترین بخش زندگی یک انسان دوران جوانی است که باید قدردان آن بود، افزود: مسئله جوان امروز عظیم‎ترین سرمایه یک کشور محسوب می‎شود.

خطیب جمعه زنجان ادامه داد: اگر امروز ماهواره، شبکه‎های اجتماعی و دشمنان برای جذب و جلب جوانان استفاده می‎کنند، به دنبال اهداف خاص خود بوده و از عدم آگاهی جوانان استفاده می‎کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان با اشاره به روز جهانی موزه بر ضرورت حفظ آثار تاریخی تاکید کرد و گفت: گنبد سلطانیه سرمایه زنجانی‎ها است که نشان‎دهنده تمدن گذشته بوده و اسلام مغول وحشی را به گونه‎ای تربیت کرد که روحیه آنها را به تمدن‎سازی تبدیل کرد.

آیت‎الله خاتمی با اشاره به 30 اردیبهشت به عنوان روز جمعیت، گفت: سیاست‎های کلی جمعیت از سوی مقام معظم رهبری اعلام شد که هنوز رضایت مقام معظم رهبری در این زمینه کسب نشده است.

وی بزرگترین سرمایه هر کشوری را جمعیت آن عنوان کرد و گفت: توجه به این سرمایه موجب تقویت کشور می‌شود./922/101/ب3

ارسال نظرات