۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۶
کد خبر: ۴۲۶۷۵۷
استاد دانشگاه:

شیوه زندگی طلاب و روحانیان ساده زیستی و دوری از تشریفات باشد

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به این که الگوی طلاب و روحانیان امام راحل(ره) و رهبر معظم انقلاب در خدمت رسانی است، گفت: شیوه زندگی طلاب و روحانیان باید ساده زیستی و دوری از تشریفات باشد
حجت الاسلام سعید سعدی، استاد حوزه و دانشگاه

حجت الاسلام سعید سعدی، استاد حوزه و دانشگاه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به دیدار مدیران، مدرسان و طلاب حوزه‌های علمیه استان تهران با رهبر معظم انقلاب و سخنان ایشان درباره فعالیت های عمده این قشر اظهار داشت: غم خواری طلاب به این معنا است که طلاب و روحانیون از تشریفات اضافی فاصله بگیرند.

 

استاد حوزه و دانشگاه گفت: دوری از تشریفات اضافی و ساده زیستی شیوه حضرت ختمی مرتبت (ص) است و طلاب و روحانیان با تأسی از ایشان در این مسیر گام نهند.

 

حجت الاسلام سعدی با بیان این که مردم باید در برخورد با طلاب و روحانیان ساده زیستی را در آنها ببینند، تصریح کرد: مردم با دیدن این رویدادها خواهند فهمید که طلاب و روحانیون غمخوار آنها هستند و روحانیت اصیل در مواقع بحرانی و خطرناک مردم را رها نخواهد کرد.

 

این مقام مسؤول در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به خدمت رسانی طلاب و روحانیان به مردم، ابراز داشت: این سخن به معنای آن است که روحانی والا دارای مدارج علمی و عملی متعالی همیشه خود را خادم مردم می داند و تلاش فراوانی برای زندگی بهتر آنها به کار خواهد بست.

 

وی در ادامه سخنان خود اظهار داشت: خدمت رسانی طلاب و روحانیان به مردم در گرو زندگی میان آنها و عادت به چنین زندگی است.

 

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به این که در خوزستان شاگردان مکتب امام راحل(ره) حضور اجتماعی در جامعه دارند، خاطرنشان کرد: شاهد هستیم که طلاب و روحانیان با کمترین امکانات در مدارس علمیه ساکن شده و بیشترین زحمات را از خود نشان می دهند و خود را برای خدمت به مردم آماده می کنند.

 

حجت الاسلام سعدی در ادامه با اشاره با بیان این که امام خیمنی(ره) خدمتگزاری را بیشتر می پسندیدند، گفت: الگوی طلاب و روحانیان امام راحل(ره) و رهبر معظم انقلاب در خدمت رسانی است.

 

این مقام مسؤول آشنایی مردم با آموزه های دینی را  از خدمات بزرگ اجتماعی طلاب و روحانیان برشمرد و ابراز داشت: این آشنایی مقدمه عمل آموزه های دینی است که اتحاد، انسجام و نزدیکی روابط انسانی میان آحاد جامعه را به دنبال خواهد داشت.

 

وی تصریح کرد: در جامعه ای که روحانی صاحب نفوذ و کلام زندگی کند، مردم به وجود آن روحانی همچون درخت سایه گستر نگاه می کنند که آنها را در مقابل گمراهی ها و کج اندیشی ها واکسینه می کند.

 

استاد حوزه و دانشگاه در پایان خاطرنشان کرد: چنین جامعه ای با اتحاد، انسجام و دوری از ضررهای احتمالی اجتماعات بزرگ راه خود را با افتخار ادامه خواهد داد./9456/302/ب2

ارسال نظرات