۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۳
کد خبر: ۴۲۶۹۱۴
امام جمعه شهرستان خلخال:

توجه جدی به برنامه های فرهنگی عامل رفع بسیاری از مشکلات و آسیب های اجتماعی است

امام جمعه شهرستان خلخال با اشاره به اهمیت توجه به برنامه های فرهنگی و اجتماعی در جامعه، گفت: توجه جدی به برنامه های فرهنگی عامل رفع بسیاری از مشکلات و آسیب های اجتماعی و به ویژه توطئه های دشمنان است.
حجت الاسلام رشتبري، امام جمعه شهرستان خلخال

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت‌الاسلام امیر رشتبری، امام جمعه شهرستان خلخال، پیش از ظهر امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی این شهرستان با اشاره به اهمیت فرهنگ در توسعه جامعه، اظهار کرد: هزینه نکردن در راه فرهنگ عامل به وجود آمدن سیل ویرانگر آسیب اجتماعی است که موجب نابودی جامعه می شود و از این رو مسؤولان باید به فکر اعتلای فرهنگ دینی و اسلامی کشورمان باشند.

 

وی افزود: هزینه در حوزه فرهنگی و اجتماعی سبب رفع بسیاری از مشکلات و آسیب ها می شود که باید مسؤولان در برنامه های خود به این امر مهم توجه کنند.

 

حجت الاسلام رشتبری با اشاره به برنامه های دشمنان برای از بین بردن فرهنگ غنی اسلامی ایرانی، گفت: غرب تمام تلاش خود را برای نشان دادن چهره‌‌ای بی‌معنا از اسلام به نمایش گذاشته و در این راه از هر شخصیت، رسانه، فیلم و ابزاری بهره می برد، در حالی که ما تنها به نصب یک بنر اکتفا می‌کنیم که این نگاه باید تغییر یابد و مسؤولان به صورت عملی در مواجهه با ضد ارزش‌ها اقدام کنند.

 

امام جمعه اردبیل با سؤال از تنی چند از مسؤولان شهرستان در حوزه‌های فرهنگی و اعتبارات تخصیص یافته در سال 94 و سال‌های قبل، اضافه کرد: متأسفانه مسؤولان استان در این قضیه دچار غفلت شده‌ و این غفلت باید جبران شود.

 

وی توجه به فرهنگ از سوی دستگاه‌ های اجرایی را ضروری دانست و اظهار داشت: در تمامی دستگاه‌های اجرایی کمبود بودجه در بخش فرهنگی وجود داشته که توجهی از سوی دستگاه‌ها به آن نشده است.

 

امام جمعه خلخال، بسترسازی ظهور حضرت امام زمان(عج) را یکی از وظایف همگانی در جامعه دانست و گفت: با این بی‌توجهی‌ فرهنگی از سوی دستگاه‌ها و نهادها چه جوابی برای آخرت خود و در محضر مهدی موعود(عج) داریم.

 

حجت الاسلام رشتبری با اشاره به دستور جلسه در مورد حجاب و فضای مجازی، بیان داشت: مسؤولان فرهنگی باید توجه کنند که دیگر برای کشف حجاب نیازی به رضاخان وجود ندارد و عملا دشمن در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی این کشف حجاب را انجام داده و این یعنی دشمن ضد ارزش را با ارزش‌های دینی جایگزین کرده که آگاهی و برنامه ریزی صحیح در این باره لازم و ضروری است./937/203/ب2

ارسال نظرات