۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۷
کد خبر: ۴۲۷۰۳۸
آيت الله نمازي:

ولايت مداري يكي از ويژگي هاي محتشم كاشاني است

نماينده ولي فقيه در كاشان يكي از ويژگي هاي محتشم كاشاني را ولايت مداري دانست و گفت: شاعر بايد ولايت مدار باشد نه حكومت مدار و ولایت مداری يكي از خصوصيات بارز اين شاعر بزرگ و پرآوازه كاشاني است.
آيت الله عبدالنبي نمازي يكشنبه شب در جمع اعضاي شوراي سياستگذاري كنگره بين المللي محتشم كاشاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، آيت الله عبدالنبي نمازي يكشنبه شب در جمع اعضاي شوراي سياستگذاري كنگره بين المللي محتشم كاشاني برماندگاري كنگره بين المللي محتشم كاشاني تأكيد كرد و يادآور شد: بعد از هركنگره اي، سخنراني هاي كنگره در يك لوح فشرده ثبت و بايگاني و به دست فراموشي سپرده مي شود.

 

وي، از اعضاي اين شورا خواست تا محتواي كنگره بين المللي محتشم كاشاني را به صورت فيلمنامه و در قالب يك كارهنري نظير سريال مختارنامه تهيه كنند تا به عنوان يك سند ماندگار براي هميشه ثبت و ضبط شود.

 

نماينده ولي فقيه در كاشان با اشاره به اينكه، بررسي هزينه ها و مسائل مالي و پشتيباني كنگره از دو زاويه قابل تأمل است گفت: يك زوايه آن در بحث اقتصاد مقاومتي است كه شرايط دشوار امروز اقتصادي كشور كه دولت به سختي نيازهاي مردم را تأمين مي كند، به حداقل رسانيدن هزينه هاي كنگره از اهميت ويژه اي برخوردار است، از اين رو ملاحظاتي را بايد در دايره دعوت از ميهمانان رعايت شود.

 

آيت الله نمازي همچنين با اشاره به اين فرمايش رهبر معظم انقلاب كه در فعاليت هاي فرهنگي احتياجي به توجيه اقتصادي نيست، گفت: درگذشته براي فعاليت هاي فرهنگي ارائه توجيه اقتصادي وجود داشت.

 

به گفته وي، به هرميزان كه دايره كنگره، وسيع تر و گسترده تر باشد، بازتاب، آثار و ماندگاري كنگره نيز بيشتر خواهد بود.

 

عضو مجلس خبرگان رهبري بر عدم افراط و تفريط در امر برگزاري گنگره بين المللي محتشم تأكيد كرد و يادآور شد: براي دعوت از ميهمانان خارجي در هزينه اعتدال رعايت شود، چرا كه برخي از كشورها ممكن است در رابطه با محتشم كاشانی حرفي براي گفتن نداشته باشند و دست شان خالي باشد، اما دعوت از برخي از كشورهاي مجاور ايران در آسياي ميانه كه جزء خاك ايران بوده و فرهنگ آنها فرهنگ ايراني است و اشتركات فرهنگي با ايران دارند و همچنين برخي از كشورهاي اروپايي مي تواند مفيد باشد.

 

آيت الله نمازي در ادامه يكي از ويژگي هاي محتشم كاشاني را ولايت مداري دانست و افزود: شاعر بايد ولايت مدار باشد نه حكومت مدار و اين يكي از خصوصيات بارز اين شاعر بزرگ و پرآوازه كاشاني است.

 

عبدالرضا مدرس زاده استاد ادبيات دانشگاه آزاد اسلامي‌ كاشان نيز گفت: حدود يكصد نفر از جمله شاعران اهل سنت تاجيكستان، افغانستان، پاكستان و هند تركيب بند محتشم كاشاني را جواب دادند و هيچ كدام از وزن خارج نشدند و تصور مي كردند اگر 12 بند محتشم كاشاني را به 45 بند افزايش دهند روي دست محتشم برخاسته اند، در حاليكه روي دست محتشم روي كاغذ آمدند اما آن ارتباط عاطفي كه يك مداح در همان ابتدا بتواندبا خواندن آن دلها را منقلب كند در هيچكدام از شعرها وجود ندارد./202/1307/ب1

ارسال نظرات