۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۷
کد خبر: ۴۲۷۳۹۸

صاحبان مقالات برگزیده «همایش ملی قرآن کریم سفینة‍‌النجاه» در تبریز معرفی شدند

دبیر علمی ششمین همایش ملی قرآن کریم از معرفی و تجلیل صاحبان مقالات برگزیده این همایش ملی قرآن کریم خبر داد و گفت: این همایش با هدف گسترش معارف قرآنی و ترویج فرهنگ عفاف و حجاب و در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اهمیت و رسالت دانشگاه‌ ها در عرصه های فرهنگی برگزار شد.
قرآن 

حجت‌الاسلام احمدوند، دبیر علمی همایش ملی قرآن کریم سفینة‍‌النجاه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، اظهار داشت: این همایش با هدف گسترش معارف قرآنی و ترویج فرهنگ عفاف و حجاب و در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اهمیت و رسالت دانشگاه‌ ها در عرصه های فرهنگی برگزار شد.


وی با بیان این‌که همایش قرآن کریم سفینه النجاه در ششمین سال خود بنا به ضرورت و اقتضای جامعه به موضوع فرهنگ عفاف و حجاب اختصاص یافت، خاطرنشان کرد: اهداف اصلی این همایش در راستای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه به ویژه در میان دانشگاهیان و ارائه دستاوردهای علمی جدید در حوزه‌های فرهنگی بوده است.


حجت‌الاسلام احمدوند با اشاره به استقبال پژوهشگران حوزوی و دانشگاهی از این همایش علمی، تصریح کرد: عفاف و حجاب در قرآن و حدیث، سیمای عفاف و حجاب در ادیان، سیمای عفاف و حجاب در تاریخ فرهنگ و تمدن ملل اسلامی و از منظر فقه و حقوق اسلامی از محورهای این همایش است.


دبیر علمی ششمین همایش ملی قرآن کریم سفینة‍‌النجاه تعداد مقالات ارسال شده به دبیرخانه همایش را 179 عنوان اثر اعلام کرد و گفت: 34  مقاله در بخش داوری پذیرفته شدند که در نهایت 10 مقاله به صورت سخنرانی و 5 مقاله به صورت پوستر ارائه شدند.


وی با اشاره به صاحبان آثار برگزیده نیز، یادآور شد: مقاله برگزیده و رتبه اول از حجت الاسلام رضا دهقان نژاد، استادیار دانشگاه شهید مدنی آذربایجان با موضوع «حریم شناسی ارتباط زن و مرد از منظر قرآن کریم» بوده که اثری در خور توجه برای محققان حوزوی و دانشگاهی است. 


حجت الاسلام احمدوند ادامه داد: رتبه دوم مقاله برگزیده مربوط به اثر علی غفاری، بهمن زاهدی و خانم سعیده ملااحمدی دستجردی از دانشگاه محقق اردبیلی. با موضوع «بررسی عفاف حضرت مریم در اسلام و مسیحیت» بوده است.


دبیر علمی ششمین همایش ملی قرآن کریم سفینة‍‌النجاه خاطرنشان کرد: مقاله برگزیده و حائز رتبه سوم از خانم معصومه وطن دوست، مدرس دانشگاه پیام نور آذربایجان شرقی با موضوع «تحلیل جامه شناختی حجاب با تأکید بر بعد اعتقادی و پیامدی دینداری دانشجویان، مطالعه موردی دانشجویان دانشگاه تبریز» بوده است./935/302/ب2

 

ارسال نظرات