۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۲
کد خبر: ۴۲۷۴۳۴
مدیرکل بنیادشهید و امور ایثارگران شهرستان‌های استان تهران:

طرح سپاس در راستای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت است

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌های استان تهران امروز در نشست خبری طرح سپاس، گفت: اجرای طرح سپاس در راستای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه اذهان عمومی بسیار حائز اهمیت است. 
نصیری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نادر نصیری، مدیرکل بنیادشهید و امور ایثارگران شهرستان‌های استان تهران، امروز در نشست خبری طرح سپاس در هفته آسمانی که در بنیاد شهید شهرری برگزار شد، گفت: اجرای طرح سپاس در راستای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه و اذهان عمومی بسیار حائز اهمیت است. 

 

مدیرکل بنیادشهید و امورایثارگران شهرستان‌های استان تهران، بیان داشت: شناساندن، ترویج و تقویت ارزش‌های فرهنگ ایثار و شهادت برای جامعه و به ویژه نسل‌ کنونی یکی از مهم‌ترین و اساسیترین وظیفه مسؤولان، رسانه‌های جمعی و نهادهای فرهنگی و اجتماعی به شمار می‌رود.

 

وی افزود: در قرن حاضر، در مقابل دشمنان اسلام که تمام سعی و تلاش خویش را برای بی اهمیت جلوه دادن و کم فروغ تر کردن ارزش‌های ایثار و شهادت درمیان جوامع به ویژه نسل جوان به کار بسته‌اند، ترویج، تقویت، تبیین و تعریف فرهنگ و ایثار و شهادت مانند دیگر مفاهیم مثل مفاهیم اقتصادی، تربیتی، سیاسی و غیره امری ضروری و لازم است.

 

نصیری دیدار و برقراری ارتباط عاطفی با خانواده معزز شهدا و ایثارگران را از ویژه برنامه‌های بنیاد شهید در ادوار مختلف برشمرد و گفت: دیدار با خانواده شهدا افزون بر اینکه وظیفه ذاتی بنیاد شهید محسوب می‌شود از وظایف عموم مردم و مسؤولان کشور نیز به شمار می‌آید.

 

مدیرکل بنیادشهید و امورایثارگران شهرستان‌های استان تهران با بیان اینکه شهرری ششمین شهرستان مجری طرح سپاس در میان شهرستان‌های استان تهران است، ابراز کرد: از مدیریت عالی استان تهران خواسته‌ایم که به همه فرمانداران، بخشداران و مدیران ادارات ابلاغ کند که در این طرح به صورت برنامه ریزی شده و منظم مشارکت داشته باشند.

 

وی تبادل تجربه، تمرین مدیریتی و بسترسازی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را از ویژگی های طرح سپاس مطرح کرد و تاکید کرد: اجرای طرح سپاس نباید یک کار درون بخشی و وظیفه سازمانی تلقی شود بلکه باید بدان نگرش فرابخشی داشت و آن را به عنوان یک وظیفه‌ فرهنگی و اخلاقی قلمداد کرد.

 

نصیری تصریح کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی با اهتمام هرچه تمام‌تر می‌توانند دو بار در ماه دیدار با خانواده شهدا را سرلوحه کار خود قراردهند و در پایان سال هر مدیری حداقل سی دیدار با این عزیزان خواهند داشت که این دیدارها می‌تواند به روحیه جهادی آنها در خدمتگزاری به نظام جمهوری اسلامی کمک شایانی داشته باشد.

 

وی ابراز کرد: رهبر معظم انقلاب بر فراموش نشدن مجاهدت شهدا و ایثارگران تاکید فرمودند و یکی از راه‌های فراموش نکردن، تجدید دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران انقلاب اسلامی است.

 

نصیری ادامه داد: وقتی مشاهده می‌کنیم که رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهوری به رغم مشغله‌های فراوان به صورت برنامه ریزی شده و منظم این دیدارها را انجام می‌دهند تکلیف سایر مسؤولان و آحاد مردم روشن می‌شود.

 

مدیرکل بنیادشهید و امور ایثارگران شهرستان‌های استان تهران حضور در گلزار شهدا و حضور در میان خانواده‌های شهدا و ایثارگران را تلنگری برای یادآوری یاد و خاطره شهدا دانست و گفت: همانطور که امام راحل فرمودند انقلاب اسلامی هر چه دارد از برکت مجاهدت شهدا و ایثارگران است و این یعنی همه و همه تا قیام و قیامت مدیون خون پاک شهدا هستیم.


وی در پایان خاطر نشان کرد: طرح سپاس ویژه دیدار با 2 هزار و 797 خانواده شهید و ایثارگر شهرستان ری در هفته آسمانی از 25 تا 31 اردیبهشت در شهرستان ری اجرا می‌شود./202/813/ب1

ارسال نظرات