۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۲
کد خبر: ۴۲۷۵۴۵
مدیر مدرسه سفیران علی بن ابی طالب اهواز:

روحانیت با ورود به فضای مجازی تهدیدها را به فرصت تبدیل کند

مدیر مدرسه سفیران علی بن ابی طالب(ع) اهواز با اشاره به این که فضای مجازی ابزاری جدید برای نشر معارف اسلامی است، گفت: روحانیت با فعالیت در آن تهدیدها را به فرصت تبدیل کند.
نشست فصلی روحانیان مستقر چهارمحال و بختیاری

حجت الاسلام عزیز عبیات، مدیر مدرسه سفیران علی بن ابی طالب(ع) اهواز، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به این که رهبر معظم انقلاب در دیدار با مدیران، مدرسان و طلاب حوزه های علمیه استان سه وظیفه عمده روحانیت را بیان کرده اند، تصریح کرد: ابتدایی ترین فعالیت روحانیت برقراری ارتباط و عدم عزلت و گوشه نشینی در جامعه است.

 

مدیر مدرسه سفیران علی بن ابی طالب(ع) اهواز با اشاره به این که حضور روحانیت در اجتماع هدایت فکری و سیاسی را به دنبال خواهد داشت، اظهار داشت: این ارتباط غمخواری با مردم و درک و حس مصائب و مشکلات آنها را در پی خواهد داشت.

 

حجت الاسلام عبیات خاطرنشان کرد: خدمات اجتماعی روحانیت در جامعه با توجه به آیات و روایات در بحث هایی همچون زکات و وقف و تبیین خدمات اجتماعی روحانیت نمود دارد اما این سخن به معنای عدم ورود دولت در خدمت رسانی به جامعه نیست و روحانیت حمایت نظام و دولت را در این زمینه خواستار است.

 

این مقام مسؤول با اشاره به رواج شبهات در فضای مجازی که رهبر معظم انقلاب به تفصیل در این باره سخن گفته اند، ابراز داشت: روحانیت این توانایی را دارد تا با ورود به فضای مجازی به رویارویی با این شبهات و تبدیل آنها به فرصت ایفای نقش کند.

 

وی بازخوانی دروس حوزوی و شناخت ظرفیت های حوزه و به روز رسانی آن برای رویارویی با شبهات را خواستار شد و افزود: فضای مجازی ابزار جدید برای نشر معارف اسلامی که جایگزین منبر سخنرانی در گذشته است که برای ارتباط با انسان ها و آگاهی با معارف دین از سوی خداوند در اختیار بشر قرار داده شده است.

 

مدیر مدرسه سفیران علی بن ابی طالب اهواز در ادامه با اشاره به حدیث «لایأتی الحق الا من حیث اتی الباطل» گفت: همانگونه که باطل از فضای مجازی و ماهواره گسترش و نفوذ کرده است باید با ساخت ای وسایل و استفاده از آنها به تقابل و رویارویی و نشر حق بپردازیم و ورود روحانیت در این وادی ضروری است.

 

حجت الاسلام عبیات در پایان اظهار داشت: روحانیت در کنار متخصصان این عرصه به رویارویی خواهند پرداخت و هر کس در این زمینه موفق ترعمل کند، علمش بیشتر و سخنش تأثیر بیشتری خواهد داشت./9456/302/ب2

ارسال نظرات