۰۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۴
کد خبر: ۴۲۸۱۳۶
امام جمعه نودژ:

فرهنگ انتظار سبب امید بخشی در جامعه می شود

امام جمعه نودژ گفت: جشن نیمه شعبان باید به گونه ای باشد که رضایت امام را در پی داشته باشد و آنچه که موجب امید بخشی در جامعه می شود فرهنگ انتظار است که باید در تقویت آن تلاش شود.
امام زمان

حجت الاسلام رضا احمدی نیک امام جمعه نودژ، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، ضمن تبریک میلاد امام زمان(عج) اظهار کرد: آنچه امروز همه جوامع به آن نیاز دارد معرفی مسأله انتظار و مهدویت است و باید در شناخت امام زمان(عج) تلاش کرد این در حالی است که امام زمان(عج) برای همه بندگان خدا غریب و ناشناخته شده است.

 

وی بیان کرد: بسیاری از جوانان ما در شناخت امام زمان(عج) بیگانه هستند و امام رضا(ع) می فرمایند «اگر مردم خوبی های کلام ما را می شنیدند از ما تبعیت می کردند» و این می رساند که ما معارف اهل بیت(ع) را خوب نمی دانیم و یا نمی توانیم به خوبی به مخاطبان به ویژه نسل جوان منتقل کنیم و در این راستا باید توجه بیشتری صورت گیرد.

 

حجت الاسلام احمدی نیک خاطرنشان کرد: علی رغم تأکیدات مقام معظم رهبری در زمینه فرهنگ متاسفانه آنگونه که باید قرآن و عترت در جامعه ترویج داده شود، تحول خاصی صورت نگرفته و باید فرهنگ مهدویت و انتظار را در جامعه ترویج داد و جوانان را با امام زمان(عج) آشنا کرد.

 

امام جمعه نودژ ادامه داد: اگر جوانان بدانند دوام، بقا و نفس کشیدن ما به یُمن و برکت امام زمان(عج) است، قطعا عاشق امام زمان خواهند شد و اگر خوبی های کلام آن حضرت به آنان منتقل شود با دیده جان می پذیرند و جامعه امروز نیاز به سیره امام زمان(عج) و اهل بیت(ع) دارد تا به آن تمسک جوید و ان شاء الله جامعه ما بیش از پیش بوی مهدی و مهدویت به خود بگیرد.

 

وی با بیان اینکه یکی از مسائلی که امروز مورد هجمه دشمنان تشیع قرار گرفته، مسأله مهدویت و انتظار امام زمان (عج) است، عنوان کرد: مسأله تشکیک در مورد امام زمان (عج) که از اعتقادات مسلم شیعه و بسیاری از ادیان الهی دیگر است، از سوی دشمنان در حال گسترش است، بنابراین امروز وظیفه همگان است تا در ترویج فرهنگ مهدویت و انتظار گام بردارند.

 

حجت الاسلام نودژ ابراز کرد: در ماه شعبان باید امام زمان شناخته شود، بنابراین لازم است همه برنامه ها و جشن ها حول محور تبیین مهدویت و انتظار باشد و با استفاده از این فرصت بستر شناخت ولی عصر(عج) و انتظار فرج فراهم شود.

 

امام جمعه نودژ در پایان یادآور شد: جشن نیمه شعبان باید به گونه ای باشد که رضایت امام را در پی داشته باشد و آنچه که موجب امید بخشی در جامعه می شود فرهنگ انتظار است که باید در تقویت آن تلاش شود./302/9709/ب1

ارسال نظرات