۰۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۱
کد خبر: ۴۲۸۱۳۹
مدیر کل اوقاف زنجان:

۹۵ درصد از موقوفات زنجان وقف عزاداری سید الشهدا است

مدیر کل اوقاف زنجان با اشاره به عشق و ارادت مردم زنجان به امام حسین (ع) گفت: حدود 95 درصد موقوفات استان مربوط به روضه خوانی و عزاداری سید الشهدا(ع) بوده و متأسفانه حوزه های علمیه سهم اندکی از موقوفات را دارند.
مدیر کل اوقاف زنجان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، حجت الاسلام احمد نیکنام، مدیر کل اوقاف و امور خیریه زنجان، امروز در همایش وقف جمعی علما که در دارالقرآن زنجان برگزار شد، با اشاره به برگزاری این همایش، گفت: مدیریت حوزه های علمیه استان با همفکری اداره کل اوقاف، تصمیم به برگزاری این همایش خوب با حضور علما گرفتند.

 

وی در ادامه روحانیت را ستون ایستادگی دین اسلام بر شمرد و افزود: اگر نماز ستون دین محسوب می شود، روحانیت و حوزه های علمیه نیز ستون نگهداری نماز بوده و اگر این مراکز دینی و علمی از راه خود منحرف شده یا به حاشیه کشانده شوند، قطعا دین نیز آسیب خواهد دید.

 

حجت الاسلام نیکنام در ادامه اظهار داشت: امروز طلبه بودن دیگر از مرحله ادعا و شعار عبور کرده و وارد مرحله عملی شده است، چرا که بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب، دشمن امروز پشت درب خانه ها رسیده و در برخی جاها نیز وارد خانه های ما شده است.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه زنجان در ادامه با اشاره به وضعیت فعلی نه چندان مطلوب حوزه های علمیه در زمینه امکانات تأکید کرد: امروز 37 سال از انقلاب اسلامی گذشته است و باید وضعیت حوزه های علمیه با قبل انقلاب متفاوت بوده و موفق تر عمل نماید از همین رو لازم است تا توجه بیشتری نسبت به آن مبذول شود، چون در غیر این صورت همگی در عدم موفقیت آن مسؤولیم.

 

وی در ادامه با اشاره چشمه همیشه جاری وقف و اجر و پاداش اخروی آن برای واقف خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم به حیات محدود خود جاودانگی، بقا و دوام ببخشیم، باید رهرو ائمه اطهار (ع) در زمینه احسان و تقوا بوده و مانند آنها رفتار کرده و عملکرد خویش را شبیه رفتار آن بزرگواران کنیم؛ مانند واقف بودن که امام علی (ع) بیش از 20 مورد وقف بسیار بزرگ داشتند.

 

حجت الاسلام نیکنام در ادامه با اشاره به کثرت وقف های صورت گرفته در زنجان به نام امام حسین (ع)، تصریح کرد: حدود 95 درصد از موقوفات استان زنجان مربوط به روضه خوانی و عزاداری امام حسین (ع) بوده و متأسفانه سهم حوزه های علمیه از این موقوفات اندک است.

 

وی در پایان گفت: می توان با برگزاری چنین همایش هایی سهم حوزه های علمیه استان را از موقوفات جدید افزایش داده و مردم به این سمت سوق دهیم که وقف های خود را به نام حوزه علمیه ثبت کنند./202/949/ب1

ارسال نظرات