۰۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۶
کد خبر: ۴۲۸۱۶۱
رییس ستاد اقامه نماز خراسان شمالی:

کمبود بودجه مانع اجرای طرح‌های ترویجی نماز در خراسان شمالی شده است

رییس ستاد اقامه نماز خراسان شمالی با اشاره به اینکه برخی از برنامه‌های فرهنگی و ترویجی اقامه نماز در استان به دلیل کمبود بودجه متوقف شده‌اند، گفت: کمبود بودجه اجرای طرح‌های ترویجی نماز در خراسان شمالی را تحت‌الشعاع قرار داده است.
حجت الاسلام رضا احمدی فر، رییس ستاد اقامه نماز خراسان شمالی

حجت‌الاسلام رضا احمدی‌فر، رییس ستاد اقامه نماز استان خراسان شمالی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با اشاره به اجرای برنامه نظارت و ارزیابی نماز در دستگاه‌های اجرایی و اداری استان، اظهار کرد: اکنون دستگاه‌های مختلف خراسان شمالی مستندات خود در زمینهٔ اقامه نماز را بر اساس جداول درخواستی ستاد اقامه نماز تكمیل و به هیأت ارزیابی ارسال می‌کنند.

 

وی با اشاره به اینکه هفته آینده هیأت ارزیابی تشکیل شده و با مشخص شدن امتیازها، دستگاه‌های برتر استان درزمینهٔ اقامه نماز در سال 94 مشخص خواهند شد، اضافه کرد: تا بیست و پنجم خردادماه جاری نیز مستندات مربوط به هر دستگاه در حوزه اقامه نماز به تهران ارسال می‌شود تا امتیاز هر وزارتخانه درزمینهٔ برپایی نماز مشخص شود.

 

حجت‌الاسلام احمدی فر در ادامه با یادآوری اینکه پارسال طرح سلامت معنوی در سه بیمارستان استان شامل بیمارستان‌های بنت‌الهدی، امام رضا (ع) و تأمین اجتماعی بجنورد اجرا شد، اضافه کرد: امسال نیز این طرح در بیمارستان امام علی (ع) بجنورد، امام خمینی (ره) شیروان و بیمارستان اسفراین یا آشخانه برگزار خواهد شد.

 

وی با اشاره به اینکه در طرح سلامت معنوی احکام ویژه نماز بیماران به پزشکان، پیراپزشکان و پرستاران آموزش داده می‌شود، اضافه کرد: این طرح با عاملیت ستاد اقامه نماز و همکاری و هماهنگی‌ معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان اجرا شده که در قالب آن افزون بر آموزش احکام نماز ویژه بیماران، کتاب‌های آموزشی و بروشور هم بین پرستاران و کادر درمانی این بیمارستان‌ها توزیع می‌شود تا بیش از پیش با احکام نماز آشنا شوند.

 

حجت‌الاسلام احمدی‌فر در ادامه با اشاره به وضعیت اقامه نماز در بوستان‌ها و پارک‌های استان، با گلایه از کم‌توجهی شهرداری‌ها به ساخت و اجرای نمازخانه در این تفرجگاه‌ها، اظهار کرد: با توجه به در پیش بودن فصل تابستان و افزایش مراجعه مردم و مسافران به پارک‌ها و بوستان‌ها، از شهرداری و شورای شهر تقاضا داریم تا هرچه سریع‌تر نسبت به تأمین فضای مناسب برای اقامه نماز در این اماکن اقدام کند.

 

وی ادامه داد: از مدتی پیش شهرداری بجنورد اقداماتی را برای مهیا کردن فضایی به نام نمازخانه تابستانی در شهربازی و بوستان بش‌قارداش مرکز استان آغاز کرده بود اما این طرح‌ها هنوز به سرانجام نرسیده، درحالی‌که انتظار داریم تلاش شده و این نمازخانه‌ها تا پیش از شروع ماه مبارک رمضان آماده بهره‌برداری شوند.

 

حجت‌الاسلام احمدی‌فر با اشاره به اینکه اکنون نمازخانه‌های موقتی در برخی از بوستان‌های بجنورد وجود دارد، اضافه کرد: با شروع ماه رمضان و فصل تابستان، روحانیان مبلغ به بوستان‌ها اعزام شده و نماز جماعت در این اماکن اقامه می‌شود ازاین‌رو لازم است مقدمات آن پیش از شروع ماه رمضان فراهم شود.

 

وی با یادآوری اینکه اکنون نمازخانه بوستان بش‌قارداش بجنورد کوچک بوده و پاسخ‌گوی خیل نمازگزاران این بوستان در ایام تعطیلات نیست، ادامه داد: 2.5 سال است ستاد اقامه نماز استان از شهرداری و شورای شهر بجنورد درخواست کرده تا نسبت به ساخت نمازخانه مناسب در این بوستان اقدام کنند اما این مشکل همچنان باقی است.

 

حجت‌الاسلام احمدی‌فر اضافه کرد: برای شهربازی بجنورد نیز ستاد اقامه نماز خراسان شمالی پیشنهاد ساخت مسجد در کنار جاده آسیایی به منظور استفاده مسافران و گردشگران را داد که مورد موافقت شهرداری بجنورد واقع نشد و به جای آن نمازخانه‌ موقتی در ضلع دیگر این مکان تفریحی ساخته شد که هرچند کاملاً مطلوب نیست اما بهتر از نبود فضای اقامه نماز در این مکان تفریحی است.

 

رییس ستاد اقامه نماز استان خراسان شمالی در خاتمه با اشاره به اینکه امسال به دلیل کمبود بودجه اجرای برخی از برنامه‌های فرهنگی و ترویجی اقامه نماز در استان متوقف شده‌اند، گفت: درحالی‌که امسال کمبود بودجه اجرای طرح‌های ترویجی نماز در خراسان شمالی را تحت‌الشعاع قرار داده، هنوز برای اجرای برخی از طرح‌های سال گذشته به بخش‌های مختلف بدهکار هستیم./302/9314/ب1

ارسال نظرات