۰۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۶
کد خبر: ۴۲۸۴۱۴
امام جمعه پلدختر:

فتح خرمشهر نماد اراده و غیرت مردم ایران است

امام جمعه پلدختر با بیان این که فتح خرمشهر تجلی قدرت لایزال الهی بود، گفت: این حماسه تاریخی نماد اراده و غیرت مردم ایران است.
امام جمعه پلدختر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام محمد سوری، امام جمعه پلدختر ظهر امروز در یادواره شهدای فتح خرمشهر در این شهرستان، گفت: سوم خرداد همچون خورشیدی در تقویم انقلاب اسلامی می درخشد.

 

وی با بیان این که سوم خرداد یادآور دلاورمردی و ایثار شهیدان، استقامت و پایداری ملت ایران است، افزود: فتح خرمشهر تجلی قدرت لایزال الهی بود.

 

حجت الاسلام سوری فتح خرمشهر را نماد پیروزی یک ملت بر جبهه استکبار دانست و اظهار کرد: فتح خرمشهر از مهم ترین عملیات ها در دفاع مقدس است.

 

وی در ادامه با بیان این که سوم خرداد یادآور ولایتمداری مردم ایران است، افزود: فتح خرمشهر نماد اراده و غیرت مردم ایران است.

 

امام جمعه پلدختر با تأکید بر ضرورت پرداختن به افتخارات دوران مقدس و بازگو کردن آن دوران، تصریح کرد: فرهنگ دفاع مقدس، عظمت فتح خرمشهر و رشادت های رزمندگان باید به نسل جوان منتقل شود.

 

وی یادآور شد: امنیت، اقتدار، عزت و آرامش امروز کشور مدیون رشادت و جانفشانی شهدا، رزمندگان و ایثارگران دوران دفاع مقدس است.

 

حجت الاسلام سوری با بیان این که فتح خرمشهر برای ما درس بزرگی است، افزود: با درس گرفتن از این حماسه تاریخی باید در عرصه های گوناگون با استقامت و تکیه بر توان داخلی کشور تلاش کنیم.

 

وی با اشاره به این که رزمندگان ما با تکیه بر ایمان، عزم و اراده آهنین خویش توانستند حماسه بزرگ سوم خرداد را رقم بزنند، گفت: بازگو کردن ارزش های اسلامی و تاریخ دوران دفاع مقدس روحیه خودباوری جوانان را تقویت می بخشد.

 

گفتنی است، در یادواره شهدای فتح خرمشهر شهرستان پلدختر جمعی از خانواده شهدا، ایثارگران، جانبازان و مسؤولان اجرایی این شهرستان حضور داشتند.

 

در پایان این یادواره از پنج خانواده شهید و شش جانباز فتح خرمشهر شهرستان پلدختر با اهدای لوح و هدایایی تجلیل شد./9459/203/ب2

ارسال نظرات