۰۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۰
کد خبر: ۴۲۹۲۸۸
عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی:

رفع دغدغه‌های رهبر انقلاب در حوزه فرهنگ نیازمند اقدام و عمل مسؤولان است

حجت الاسلام حاجی زاده با بیان این که برای رفع دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب در حوزه فرهنگی لازم است گام‌های عملی برداشته شود، گفت: قدام و عمل نتیجه‌بخش در تمام مسائل و مشکلات است.
حجت الاسلام جواد حاجی زاده، امام جمعه اهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام‌ جواد حاجی‌زاده، عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی پیش از ظهر امروز در نشست مشترک مسؤولان نهاد مقام معظم رهبری دانشگاه آزاد استان، اعضای هیأت‌رییسه و شورای فرهنگی دانشگاه آزاد، اظهار داشت: دانشگاه و نسل جوان هدف اصلی مسأله فرهنگ هستند.

 

وی بابیان اینکه دانشگاه‌ یکی از نهادهای مهم و تأثیرگذار در حوزه فرهنگی است، خاطرنشان کرد: اگر برنامه‌ریزی اصولی و هدفمند صورت گیرد قطعاً بر جامعه هدف، که قشر دانشجو هستند، تأثیر بسزایی خواهد داشت و فرهنگ سالم در میان آن‌ها ترویج پیدا خواهد کرد.

 

عضو شورای استانی حوزه علمیه تدوین برنامه مناسب بلندمدت و کوتاه‌مدت را وظیفه نهادهای فرهنگی و شورای فرهنگی دانشگاه‌ها دانست و ابراز داشت: برای رفع دغدغه‌های مقام معظم رهبری در حوزه فرهنگی لازم است گام‌های عملی برداشته شود و این امر در گرو همکاری و همراهی مسؤولان، اساتید و دانشجویان است.

 

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری به‌ عنوان دیدبان امین نظام و انقلاب، شاخص و چراغ راه را برای همه ما معین کرده‌ است، افزود: امروز وظیفه همه ما تبعیت از ولایت و عمل به رهنمودهای معظم له با راهکار عملی است، اقدام و عمل نتیجه‌بخش در تمام مسائل و مشکلات است.

 

حجت‌الاسلام حاجی‌زاده تبیین سبک زندگی اسلامی، ایرانی برای نسل جدید و فرهنگ‌سازی در این زمینه را برای الگوسازی جوانان مهم ارزیابی کرد و ادامه داد: با وجود ظرفیت ویژه خدادادی در کشور و نیروی انسانی متخصص و توانمند، نباید در کشورمان مشکل اقتصادی داشته باشیم.

 

حجت‌الاسلام سید شهاب‌الدین حسینی، مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد تبریز نیز در این جلسه، راهبری فرهنگی را یکی از اولویت‌های مهم این نهاد در کنار اقتصاد مقاومتی برشمرد و اظهار داشت: مسأله فرهنگ یکی از مهم‌ترین مسائل جوانان است.

 

وی با تشریح برنامه‌های فرهنگی این نهاد در سال جاری یکی از برنامه‌های مهم این نهاد را پیگیری دغدغه‌های مقام معظم رهبری در حوزه فرهنگی برشمرد و افزود: انتظار داریم اساتید و شورای فرهنگی دانشگاه‌ها در بحث پروژه نفوذ و اسلام انقلابی که از تأکیدات مقام معظم رهبری است اهتمام جدی داشته و مجموعه‌های فعال فرهنگی در دانشگاه‌ها نقش خود را در تحقق این امر به‌خوبی ادا کنند.

 

حجت‌الاسلام حسینی گفت: نباید تمام تلاش‌ها و فعالیت‌های فرهنگی تنها در قالب بنر و بروشور خلاصه شود. بلکه باید تلاش کنیم تمامی جوانب و مواردی که می‌تواند در جهت ارتقای فرهنگی و جذب نسل جوان و علاقه‌مندی آن‌ها به مسائل فرهنگی و معنوی مفید باشد تلاش مضاعف کنیم.

 

وی زمینه‌سازی و تحقق این امر را در گرو همراهی، همکاری و مشارکت اساتید، دانشجویان و تشکل‌ها با سلایق مختلف عنوان کرد و ابراز داشت: باید با فراهم کردن فضای مناسب برای گفتمان در بین دانشجویان زمینه‌ای فراهم کنیم تا دانشجویان نظرات و ایده‌های خود را بازگو کرده و در جمعی صمیمی بتوانیم خواسته‌ها و نظرات آن‌ها را با تحلیل مناسب ارائه کنیم.

 

مسؤول نهاد رهبری دانشگاه آزاد بر هدف‌دار کردن برنامه‌های فرهنگی و تدوین سند چشم‌انداز دانشگاه‌ها تأکید کرد و افزود: امیدواریم دانشگاه‌ها بتوانند اهداف و سیاست‌‌های فرهنگی را منطبق با رهنمودهای مقام معظم رهبری عملیاتی کنند.

 

وی تأکید کرد: باید با فراهم کردن فضای مناسب برای گفتمان در بین دانشجویان زمینه‌ای فراهم کنیم تا دانشجویان نظرات و ایده‌های خود را بازگو کرده و در جمعی صمیمی بتوانیم خواسته‌ها و نظرات آن‌ها را با تحلیل مناسب ارائه کنیم.

 

حجت الاسلام حسینی در بخش دیگری از سخنان خود راه‌اندازی هیأت‌های مذهبی برای اساتید نشست‌های هم‌اندیشی و جلسات پرسش و پاسخ و حضور دوره‌ای در واحدهای دانشگاهی را از اولویت این نهاد برشمرد./854/202/ب2

ارسال نظرات