۱۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۰
کد خبر: ۴۳۰۲۴۸
نماینده ولی فقیه در دانشگاه پیام نور:

نهضت امام خمینی موجب رشد فکری و فرهنگی جهان شد

نماینده ولی فقیه در دانشگاه پیام نور ایجاد رشد فکری و فرهنگی در دنیا را از برکت وجود امام‌ راحل دانست و گفت: امام خمینی(ره) تاریخ ساز و تحول گر عصر و قرن حاضر است که در دوران سکوت و خفقان با روح الهی خود جان های خاموش را بیدار کرد.
امام خمینی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت‌الاسلام محمدصادق جمشیدی‌راد، مسؤول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه پیام نور امروز در مراسم بزرگداشت بیست‌وهفتمین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(ره) و گرامیداشت پنجاه‌ و سومین سالگرد قیام خونین 15خرداد در دانشگاه پیام‌ نور مازندران با بیان این که امام خمینی(ره) با پایه‌گذاری انقلاب اسلامی، دین را از مظلومیت نجات داد، خاطر‌نشان کرد: بنیانگذار انقلاب اسلامی ثابت کرد که با دین می شود دنیا را اداره کرد.

 

وی ایجاد رشد فکری و فرهنگی در دنیا را از برکت وجود امام‌ راحل دانست و خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) تاریخ ساز و تحول گر عصر و قرن حاضر است که در دوران سکوت و خفقان با روح الهی خود جان های خاموش را بیدار کرد.

 

استاد حوزه علمیه با بیان این که امام خمینی(ره) از شخصیت هایی بود که برای هدف از هیچ تلاشی فروگذار نکرد و مشکلات را به زانو درآورد، گفت: این شخصیت بزرگوار در اوج سختی ها به گونه آرام بود که آرامش او آرامش بخش بوده و صلابت والایی داشت.

 

وی با اشاره به  سخنی از مقام معظم رهبری، افزود: امام خمینی(ره) قوت ایمان را با  عمل صالح و اراده پولادین را با شجاعت و اخلاق را با تدبیر داشت که در قرن ها به ندرت ممکن است در انسانی چنین ویژگی هایی جمع شود.

 

حجت الاسلام جمشیدی راد با تأکید بر این که امام خمینی(ره) آثار فراوانی را از خود بر جای گذاشته و میراث گرانبهایی را برای مردم ارزانی داشتند، گفت: یکی از این برکات ارزنده بینش، بصیرت و شناخت درست به مردم ما بوده است.

 

نماینده ولی فقیه در دانشگاه پیام نور با بیان این که عزت و عظمت امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مرهون خودباوری است که امام راحل در ملت ایران نهادینه کرد، تصریح کرد: یکی از شاخصه ها و ابعاد وجودی امام راحل برخورداری از جامعیت خاص بوده که در جنبه های عرفانی، اخلاقی، عبادی و سیاسی خلاصه می شود.

 

وی با بیان این که امام راحل با احیای اسلام ناب توانست پایه های قدرت های استکباری را بلرزاند، خاطرنشان کرد: در جدایی دین  از سیاست و ارائه الگویی متعالی از حکومت اسلامی مبتنی بر فقه شیعه و اندیشه متعالی ولایت فقیه دستاورد بزرگ بود.

 

حجت الاسلام جمشیدی راد با اشاره به بنیان اندیشه متعالی ولایت فقیه برای رد نظریه جدایی دین از سیاست، اظهار داشت: امام راحل معتقد به جدایی ناپذیر بودن دیانت و سیاست بود و به همین دلیل الگوی برجسته امام برای مقاومت در برابر توطئه ها و فشارهای استکبار به الگویی برجسته در عرصه بین الملل تبدیل شده است.

 

نماینده ولی فقیه در دانشگاه پیام نور امام خمینی(ره) را یک شخصیت نادر در تاریخ اسلام و به ویژه در عصر غیبت امام عصر(عج) دانست و افزود: امام خمینی(ره) بزرگمردی بود که با تحول نفسانی و طی مدارج عالیه علمی و عرفانی و سلوک معنوی، جلوه گر جمال ربوبی شد و با نهضت عظیم دینی، موجب تحول در نظام ارزشی در جهان معاصر شد.

 

حجت الاسلام جمشیدی راد افزود: قیام امام راحل از سال 42 در کنار مبارزه با رژیم شاهنشاهی با فریاد مبارزه با آمریکا و رژیم غاصب صهیونیستی بود و به همین دلیل امروز نیز باید با بازنگری در خود ببینیم که تا چه اندازه با معیارهای امام منطبق هستیم.

 

وی با اشاره به این‌که مردم ایران با تمدن باستانی که از قدیم داشته‌اند آمادگی پذیرش یک منجی با انگیزه الهی را دارند، ادامه داد: قیام 15 خرداد اندیشه و انگیزه الهی داشته است.

 

حجت الاسلام جمشیدی‌راد با بیان اینکه اگر رابطه بین خدا و خلق برقرار شود، هیچ بن‌بست و تنگنایی به‌ وجود نمی‌آید، اضافه کرد: امام خمینی(ره) وقتی با مردم صحبت می‌کردند آن‌گونه ساده و بی‌آلایش صحبت می‌کردند که برای همگان قابل فهم بود.

 

وی با بیان اینکه امام خمینی(ره) مردی الهی بود، اظهار کرد: امام خمینی(ره) اخلاق را طوری تفسیر می‌کردند که حتی مفسران این بحث در آن می‌ماندند.

 

مسؤول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه پیام‌ نور با تأکید بر اینکه در وصف شخصیت امام راحل غلو نمی‌کنیم، تأکید کرد: اخلاص انسان را پرورش می‌دهد و انگیزه الهی انسان را بالا می‌برد؛ امام این چنین بود و البته خیلی هم برای این امر هزینه کرد.

 

حجت الاسلام جمشیدی‌راد با اشاره به اینکه در گذشته مجامع بین‌المللی نگاه حقیرانه‌ای به ایران داشته‌اند، افزود: از برکات امام راحل است که امروز ایران در دنیا حرفی برای گفتن دارد و کشورمان در عرصه داخلی و خارجی از یک عزت و اقتداری برخوردار است./950/202/ب2

ارسال نظرات