۱۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۰
کد خبر: ۴۳۰۲۸۵
با سخنرانی آیت الله یزدی؛

گردهمایی بزرگ مبلغان ماه مبارک رمضان در قم برگزار شد

گردهمایی بزرگ مبلغان ماه مبارک رمضان با حضور پرشور مبلغان حوزه علمیه و با سخنرانی آیت الله یزدی، حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی و حجت الاسلام واعظی در مسجد اعظم قم برگزار شد.
گردهمایی مبلغان رمضان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، گردهمایی بزرگ مبلغان ماه مبارک رمضان امروز در مسجد اعظم قم با حضور پر شور مبلغان حوزه علمیه قم و سخنرانی رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه، رییس دادگستری و رییس دفتر تبلیغات اسلامی قم برگزار شد.

 

آیت الله یزدی با تأکید بر این که تفقد و تفهم در دین و انزار بعد از تفهم، دو وظیفه اصلی مبلغان است، گفت: تفهم به معنای درست شناختن دین است؛ مبلغان باید ابتدا دین را درست بشناسند و یک تعریف اجمالی از دین داشته باشند که تفهم در آن کاری است که در حوزه های علمیه انجام می گیرد.

 

رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه ابراز کرد: دین عبارت است از مجموعه اعتقادات، باورها، حقایق، اعمال، رفتار، وظایف و رابطه میان آن ها است؛ هیچ یک از این ارکان به تنهایی دین را تشکیل نمی دهد و مجموعه این اصول تشکیل دهنده دین است.

 

حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی در بخش دیگر تصریح کرد: امروزه مرزهای دنیا فروریخته و در کمتر از لحظه ای تمامی اتفاقات در سراسر دنیا مخابره می شود؛ تمامی افراد و خانواده ها در تهدید هستند؛ ملاحظات باید به صورت گسترده وجود داشته باشد.

 

رییس دادگستری اظهار داشت: یکی از مسائل مهم و ضروری برای مبلغان ضروری، شناخت دنیا و حوادثی است که در دنیا رخ می دهد؛ موضوعاتی که انتخاب می شود باید براساس موضوعات روز و مورد نیاز مردم باشد.

 

حجت الاسلام واعظی در ابتدای این مراسم اظهار داشت: جامعه اسلامی بدون دولت اسلام محقق نمی شود؛ نمی تواند جامعه در ابعاد مختلف اسلامی باشد اما اجزای آن اسلامی نشده باشد و این قدم مهمی است که باید برداشته شود./840/پ202/س

ارسال نظرات