۱۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۶
کد خبر: ۴۳۱۲۲۰
حجت‌الاسلام انصاریان:

سلامت قلبی انسان در گرو تنظیم اعتقاد، اخلاق و رفتار او با آیات قرآن است

حجت‌الاسلام انصاریان گفت: تنظیم اعتقادات، اخلاق، رفتار و کردار با آیات قرآن کریم سبب هدایت و سلامت قلبی انسان می شود که باید ظهور عملی در اعضاء و جوارح انسان داشته باشد.
انصاریان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین حسین انصاریان، استاد برجسته حوزه علمیه و خطیب مشهور شامگاه سه شنبه در نخستین جلسه سخنرانی خود به مناسبت ماه مبارک رمضان که در حسینیه همدانی‌ها برگزار شد، درباره مفهوم شیعه واقعی، گفت: در فرمایشات ائمه معصومین(ع) ما، کلمه مؤمن، صالح، متقی و شیعه اشاره به یک فرد دارد.

 

وی افزود: در حقیقت این چهار کلمه مصادیق متعدد ندارد، هر چهار کلمه یک انسان آراسته به ارزش ها و مقبول پروردگار عالم است.

 

استاد برجسته حوزه علمیه اظهار داشت: شخص آراسته به این عناوین چهارگانه یعنی انسانی که به شکل قلبی به خداوند ایمان داشته و خداباور است، البته این باور را تحصیل کرده و آگاه شده یا به تعبیر قرآن مجید گوش به بیان آگاهان داده است.

 

این خطیب مشهور با اشاره به اینکه چنین اشخاصی عمر خود را وقف دانش سودمند دنیایی و آخرتی یعنی دین کردند، عنوان کرد: اوایل بعثت پیامبر(ص) به مردم مکه فرمودند که من تمام خیر دنیا و آخرت را با خود برای شما آوردم و آن علم دین است.

 

وی با بیان اینکه ایمان به خدا، قیامت، فرشتگان، انبیا و قرآن مجید، علم و معرفت است، ابراز کرد: مؤمن به پروردگار با او اهل چون و چرا نیست، خود را کامل در اختیار خداوند قرار داده است، وقتی شخص مؤمن به خداوند و آخرت است، هیچ مشکلی در دنیا و آخرت خود حس نمی کند.

 

حجت‌الاسلام انصاریان افزود: در کنار پروردگار مهربان انسان با آرامش زندگی می‌کند، چرا که اعتقاد دارد که آنچه خداوند برای او مقرر کرده بهترین است.

 

استاد برجسته حوزه علمیه گفت: مؤمن واقعی معمار ساختن آخرت آباد است و مسیری را طی می‌کند که همه انبیا و پاکان عالم آن را طی کردند، او به وجود آخرت ایمان دارد.

 

این خطیب مشهور افزود: مؤمن به فرشتگان نیز ایمان دارد، چرا که خداوند در قرآن کریم مکرر فرموده است کسانی که به فرشتگان من ایمان نداشته باشند به من ایمان ندارند، فرشتگان هر کاری را که شما درخلوت و آشکار انجام دهید آنها ثبت و ضبط خواهند کرد.

 

وی با اشاره اینکه شخص مؤمن به 124 هزار پیامبر ایمان دارد، اظهار داشت: اگر انسان حرکت باطنی خود در کنار انبیا الهی را که خداوند در قرآن به آنها اشاره کرده است، جدی بگیرد، آثار مثبت فراوانی در زندگی او رخ خواهد داد، چرا که مؤمن به انبیا، با آنها زندگی کرده و رفتار و اخلاقش از آنها شکل خواهد گرفت.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین انصاریان افزود: ایمان به انبیا سبب می شود که انسان به خوبی شکل آنها را به خود بگیرد، همچون شکل گیری جوان پاک از حضرت یوسف(ع) که پاکی را انتخاب کرد.

 

این خطیب مشهور با اشاره به اینکه  وابستگی به قرآن و تنظیم اعتقادات، اخلاق، رفتار و کردار با آیات قرآن کریم سبب هدایت و سلامت قلبی انسان می شود، خاطرنشان کرد: اما همین ایمان قلبی باید ظهور در ایمان عملی نیز داشته باشد، یعنی حبس در دل نشود، بلکه در تمام اعضای وجودی انسان تبلور داشته باشد./813/202/ب2

ارسال نظرات