۲۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۲
کد خبر: ۴۳۱۳۵۶
استاد حوزه و دانشگاه مطرح کرد؛

ضرورت استفاده تبلیغی از ظرفیت‌های شبکه‌های اجتماعی

رییس کمیسیون پژوهش و فرهنگی بنیاد ملی نخبگان با بیان این‌که شبکه‌های اجتماعی مزاحمت‌های فراوانی در عرصه تبلیغ ایجاد کرده‌اند، شناخت محتوای این شبکه‌ها را برای مبلغان ضروری و سبب شناخت وظیفه آنها در جامعه دانست.
کمال اکبری

کمال اکبری رییس کمیسیون پژوهشی و فرهنگی بنیاد ملی نخبگان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به ظرفیت های ارتباطی و تبلیغی ماه رمضان بیان داشت: نگاه ویژه علمای شیعه در گذشته به ماه رمضان که تاکنون نیز ادامه پیدا کرده موجب شده است این ماه علاوه بر ظرفیت های درونی خود به یک حوزه تبلیغی و ارتباط شخصیت های دینی با مردم تبدیل شود.

 

وی ادامه داد: این ارتباط دینی در ماه رمضان طرفینی است زیرا در این ماه دل آماده جذب دستورات الهی است و فضای عمومی برای شنیدن این گونه دستورات وجود دارد و از طرف دیگر شخص مبلغ نیز که قصد دارد پیام الهی را انتقال دهد دارای آمادگی است؛ به دلیل وجود این آمادگی طرفینی و پیام های غنی دینی تأثیر گذاری فراوانی در ایام ماه رمضان مشاهده می شود.

 

عضو هیأت مدیره انجمن علمی ارتباطات و تبلیغ  حوزه علمیه در زمینه آشنایی مبلغان با دانش های ارتباطی بیان داشت: به دلیل پیچیده شدن وسایل ارتباطی همچنین امکان ارتباط افراد با یکدیگر از راه رسانه های جمعی و اجتماعی مانند برنامه های ارتباط جمعی موجود بر روی تلفن های همراه در سلیقه های مردم تغییر ایجاد شده است.

 

وی ادامه داد: در گذشته با حضور روحانی در یک محله همه مردم گرد آن جمع می شدند و روحانی منبع اصلی دریافت پیام به حساب می آمد اما امروزه این روابط تغییر کرده اند و مبلغان باید به این گونه تغییرات آگاهی کامل داشته باشند زیرا شبکه های اجتماعی مزاحمت های فراوانی در عرصه تبلیغ ایجاد کرده اند؛ شناخت محتوای شبکه های اجتماعی برای مبلغان ضروری است زیرا شناخت محتوای شبکه های اجتماعی موجب شناخت وظیفه آنها در جامعه خواهد شد.

 

عضو هیأت علمی دانشکده صدا و سیما خاطرنشان کرد: امروزه حضور مبلغان در میان دانشجویان و جوانان و شرکت در فعالیت های اجتماعی آنان ضروری است؛ زیرا این همراهی قدرت نفوذ مبلغ در جوان را افزایش خواهد داد؛ البته فعالیت های اجتماعی مبلغ در فضای سنتی ممکن است موجب کاهش تأثیرگذاری او شود که باید این نکته را نیز رعایت کند.

 

رئیس کمیسیون پژوهش و فرهنگی بنیاد ملی نخبگان با بیان این که مبلغ باید زمینه های ارتباط مستمر مردم با خود را فراهم سازد، گفت: ارتباط مبلغ با مردم نباید در ماه رمضان خلاصه شود بلکه باید آن را استمرار دهد؛ برای ایجاد چنین رابطه ای مردم باید بدانند که شخص مبلغ قادر به پاسخ گویی سؤالات آنها است.

 

وی ادامه داد: روحانیت باید بتواند جامعه را به سمتی حرکت دهد که همان گونه مردم در زمان ها ی حساس به پزشک و وکیل مراجعه می کنند و با آنها در ارتباط هستند با روحانیت نیز ارتباط داشته باشند./1324/ت302/ی

 

ارسال نظرات