۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۸
کد خبر: ۴۳۱۹۶۵
رییس سازمان سمت:

پژوهش‌های حوزه به سمت علوم انسانی سوق داده شود

رییس سازمان سمت، گفت: در حوزه علمیه تحرکات جالبی صورت گرفته است اما این تحرکات در بخش هایی غیر علوم انسانی است و باید کاری کرد تا پژوهش ها به سمت و سوی علوم انسانی برود.
رییس سازمان سمت

به گزارش خبرگزار رسا، حجت الاسلام والمسلمین  احمد احمدی در مراسم رونمایی از آثار پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی و سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاه ها،‌ با بیان اینکه چند روز پیش در پاکستان مراسمی برگزار شد و ایران توانست پشنهادهای خوبی در زمنیه نانو ارائه کند و این پیشنهاد مورد تأیید برگزار کنندگان مراسم هم قرار گرفت گفت: علی رغم مخالفت های زیاد کشورهای عربی، این پژوهشگران ایرانی بودند که خوش درخشیدند و موجب خشم کشورهای عربی شدند.


وی بیان داشت: این مسئله نشان می دهد که پژوهشگران ایرانی می توانند در حوزه‌های مختلف فلسفه و علوم دیگر، نقش آفرینی کنند و با پژوهش های خوب خود در دنیای اسلام بدرخشند.


رییس سازمان سمت با بیان این که کشورهای عربی چیزی از خود ندارند و حسودند و به تربیت و پرورش تروریست اقدام می کنند  اظهار داشت: در کشور ایران، ظرفیت و امنیت خوبی برای ترقی و پیشرفت در انواع علوم وجود دارد، و این فرصتی است که در حوزه های علمیه به وجود آمده و مشغول یادگیری زبان و فلسفه هستند و در حال حاضر هم مراکز و مؤسسات فراوانی در حوزه تاسیس شده این در حالی است که در گذشته  چنین فرصتی مهیا نبوده است.


وی بابیان این که وضع فعلی حوزه با گذشته قابل مقایسه نیست گفت: در حوزه علمیه تحرکات جالبی صورت گرفته است اما این تحرکات در بخش هایی غیر علوم انسانی است و باید کاری کرد تا پژوهش ها به سمت و سوی علوم انسانی برود و بتوانیم مقالاتی در حوزه بین المللی ارائه دهیم و باعث افتخار و عظمت جامعه اسلامی شویم.


حجت الاسلام و المسلمین احمدی افزود: باید احادیثی که در کتاب مهم بحار الانوار وجود دارد، استخراج شود و به زبان های مختلف در دنیا منتشر گردد.


وی تصریح کرد: باید همت گماشت و کارهای خوب و قوی و قابل توجه در علوم انسانی انجام داد؛ حوزویان می توانند سالی چند مقاله علمی بین المللی ارائه دهند و باید این کار را انجام داد.


این استاد و محقق حوزه گفت: یکی از اهداف انتشارت سمت این است که در حوزه علوم انسانی و دینی کمک کند و در حال حاضر این انتشارت شناخته شده در کشورهای مسکو و پاکستان و افغانستان است و همه جا خواهان حضور نشر این انتشارت هستند.


وی افزود: باید معارف دین و اسلام ناب را خلاصه کرد و به زبان های مختلف ترجمه  نمود و در اختیار مردم جهان قرار داد.


رییس سازمان ارتباطات و تدوین کتب علوم انسانی افزود: باید به سمت کشورهای مانند روسیه  رفت و اخلاق و علوم عرفانی و قرآنی را در دانشگاه های آنان منتشر کرد در حال حاضر این زمینه و پذیرش وجود دارد و باید از این فرصت بهره برد./874/د102/ی

منبع: روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی

ارسال نظرات