۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۴۳۱۹۷۴
رییس مرکز فرهنگ و معارف قرآن کریم مطرح کرد؛

رسیدن به فیض بزرگ در ماه رمضان با توجه به خطبه شعبانیه

رییس مرکز فرهنگ و معارف قرآن کریم، گفت: اگر کسی بخواهد در ماه مبارک رمضان به فیض بزرگ دست یابد باید به نکاتی که رسول اسلام(ص) در خطبه اخرین جمعه ماه شعبان سفارش کرده اند تو جه کند.
محمدصادق یوسفی

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد صادق یوسفی مقدم در گفت و گویی ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن ماه مبارک رمضان، اظهار داشت: باید خداوند را شاکر باشیم که از خزانه ی موهبت و الطاف بی کران خود، بر ما منت نهاد تا باری دیگر بتوانیم این ماه پر برکت و پر فضیلت را درک نماییم.


وی گفت: ماه رمضان ماهی است که خداوند متعال در شأن آن می فرماید: «شهر رمضان الذی انزل فیه القرآن هدی لناس و بینات من الهدی و الفرقان...» (ماه رمضان ماهی است که در آن برای راهنمایی مردم و بیان راه روشن و هدایت و جدا ساختن حق از باطل، قرآن نازل شده است.) و در ادامه آیه می فرماید: «فمن شهد منکم الشهر فلیصمه...» (پس هر که این ماه را دریابد، باید که در آن روزه بدارد.)


رییس مرکز فرهنگ و معارف قرآن کریم نزول قرآن و وجود شب های قدر را از مهمترین فضیلت های این ماه عنوان کرد و افزود: شماره ماه های سال نزد خداوند، دوازده ماه است و سرآمد ماه ها ماه رمضان و قلب ماه رمضان، لیلة القدر است.


وی ادامه داد: نزول همه‌ی ملائکه و روح در شب قدر بر زمین و سلام دادن بر بندگان خدا نشانه شرافت آن بر هزار ماه است؛ امام باقر(ع) فرمودند:«عمل صالح در شب قدر از قبیل نماز، زکات و کارهای نیک دیگر بهتر است از عمل در هزار ماهی که در آن شب قدر نباشد.»


حجت الاسلام والمسلمین یوسفی مقدم تصریح کرد: امام جعفر صادق علیه‌‏السلام در سفارشی‌‏ به فرزندانش در هنگام حلول ماه رمضان فرمودند که جان‌هاى خود را به تلاش و کوشش وا دارید؛ زیرا در این ماه روزی‌ها قسمت و اجل‌ها نوشته مى‏‌شود و در آن نام‏هاى میهمانان خدا که بر او وارد مى‏‌شوند، نوشته مى‏‌گردد؛ در این ماه شبى هست که عمل در آن از عمل هزار ماه بهتر است.


وی با باین اینکه کتاب های آسمانی در این ماه نازل شده اند، گفت: صحف ابراهیم(ع) در شب اول ماه رمضان و تورات در روز ششم ماه رمضان، انجیل در روز سیزدهم ماه رمضان،  زبور در روز هجدهم ماه و قرآن در شب 23 ماه رمضان نازل شد.


رییس مرکز فرهنگ و معارف  قرآن کریم  افزود: اگر کسی بخواهد از این ماه کمال استفاده را ببرد و به فیض بزرگ دست یابد باید به نکاتی که رسول گرامی اسلام(ص) در خطبه آخرین جمعه ماه شعبان سفارش کردند، توجه نماید.


وی ادامه داد: پیامبر اسلام(ص) در این خطبه مطالب بسیاری را سفارش کردند که از آن جمله می توان به انجام کار خیر، بردباری و صبر پیشه کردن اشاره کرد.


حجت الاسلام والمسلمین یوسفی مقدم ادامه داد: کمک به دیگران و برادران هم نوع از دیگر سفارش های پیامبر(ص) در این ماه است که ایشان فرموده اند یاری کنید بر فقیران و مسکینان خود و تعظیم نمائید پیران خود را و رحم کنید کودکان خود را و نوازش نمایید خویشان خود را.


وی به ارزش این ما ه تأکید کرد و گفت: در روایتی از رسول خدا آمده است که رمضان ماهى است که ابتدایش رحمت است و میانه ‏اش مغفرت و پایانش اجابت و آزادى از آتش جهنم.


رییس مرکز فرهنگ و معارف قرآن کریم بیان کرد: امیدواریم خداوند متعال توفیق دهد تا از فضائل این ماه برخوردار شویم و بتوانیم کمال استفاده را ببریم./874/د102/ی

منبع: روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی

ارسال نظرات