۲۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۷
کد خبر: ۴۳۲۱۲۷
استاد حوزه علمیه:

محبت الهی همه بدی‌ها را از وجود انسان پاک می‌کند

حجت الاسلام پناهیان گفت: محبت خدا همچون آتشی است که بدی‌ها را در درون انسان سوزانده و سبب تحولات بسیار مثبتی در وجود انسان می‌شود.
حچت الاسلام والمسلمین پناهیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان استاد حوزه و دانشگاه، شامگاه یکشنبه 23 خردادماه به مناسبت ماه مبارک رمضان در مسجد امام صادق (ع) میدان فلسطین به سخنرانی پرداخت و درباره ارزش محبت، گفت: ما افزون بر تکلیف مبارزه با هوا نفس باید علاقه‌های خوب وجودی خود همچون محبت را پرورش داده و تقویت کنیم.

 

وی افزود: محبت خدا همچون آتشی است که به هر چه بدی برخورد کند آن را آتش زده و جلو می‌رود، اگر محبت الهی وارد قلب انسانی شود تحولات بسیار خوبی در او رخ خواهد داد.

 

استاد حوزه و دانشگاه، با اشاره به مختصات محبت خوب، عنوان کرد: محبت خوب باید شدت داشته باشد چرا که محبت کم به درد نمی خورد عمر سعد وقتی خیمه‌های اهل بیت(ع) را در کربلا آتش زد گریه کرد که این گریه او ارزش نداشت.

 

حجت‌الاسلام پناهیان با اشاره به اینکه انابه توبه و تضرع ما باید در جهت کسب محبت شدید باشد، اظهار داشت: ما باید از خدا بخواهیم که محبت شدید را به ما عطا کند، اگر ما بتوانیم همین محبت شدید الهی را در این شب‌های ماه مبارک رمضان از خدا هدیه بگیریم به مقصد رسیدیم.

 

وی افزود: محبت می‌تواند بیماری های جسمی و روحی انسان را علاج کرده و اخلاق انسان را تغییر دهد، کسانی که مشکلات اخلاقی دارند و قدرت مقابله با آن را ندارند اگر به محبت روی آورند به راحتی درمان خواهند شد.

 

استاد حوزه و دانشگاه ضمن بیان اینکه اگر ما دنبال تقویت محبت های خوب هستیم باید ویژگی‌های آن را بشناسیم، تصریح کرد: ویژگی نخست محبت شدت آن است که سابقا درباره آن صحبت کردیم ویژگی دوم آن دوام است اگر محبت کوتاه باشد نه تنها برای انسان لذت بخش نخواهد بود بلکه به انسان صدمه هم خواهد زد.

 

حجت‌الاسلام پناهیان با اشاره به اینکه دوام محبت برای انسان‌ها باید مهم و همه مردم عالم دنبال محبت شدید مداوم و رو به افزایش هستند، گفت: محبت خوب محبتی است که شدید، مداوم و روبه افزایش باشد، انسان دنبال دوام محبت است و دوام هم توام باید با تازگی، افزایش یا نزدیکی همراه باشد.

 

وی افزود: کسانی که به خاطر خدا با یکدیگر دوست می شوند دوستیشان دائمی است، امیرمومنان می فرمایند: کسی که محبت او در راه خدا نباشد از او پرهیز کن چرا که همراهی کردن با او شوم است.

 

استاد حوزه و دانشگاه در پایان خاطرنشان کرد: همه انسان ها دنبال محبت هستند اگر بسیار گرسنه باشد هر پیش آید می پذیرد اما اگر مقداری سیر باشد دنبال محبت شدید، دائمی و روزافزون است، اگر کسی عاشق غیرخدا شود خداوند او را به بلای هجران مبتلا می کند چون خداوند بندگان خود را برای خود خلق کرده است./202/807/ب1

 

ارسال نظرات