۲۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۲
کد خبر: ۴۳۲۱۹۰
امام‌ جمعه تبریز:

استقلال در کشاورزی موجب تقویت اقتدار ملی است/ توجه به تولیدات داخلی محور اقتصاد مقاومتی است

امام‌جمعه تبریز کشاورزی و استقلال در این زمینه را مؤثر در اقتدار ملی یک کشور عنوان و گفت: اگر کشوری در کشاورزی دارای استقلال بوده و خودکفا باشد، از منظر اقتدار ملی و قدرت در سطح بالائی قرار خواهد داشت، عدم استقلال در این حوزه ذلت را به دنبال خواهد داشت.
آیت الله مجتهد شبستری، امام جمعه تبریز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت‌الله محسن مجتهد شبستری، نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی ظهر امروز در دیدار مسؤولان و کارکنان جهاد کشاورزی با اشاره به جایگاه و توصیه‌های دین مبین اسلام در کسب روزی حلال، اظهار داشت: کشاورزی‌ از جمله کسب‌های حلال است.

 

وی کسب روزی حلال را در حقیقت یک عبادت دانست و ابراز داشت: کشاورزی و زراعت در روایات دینی مورد تأکید و توصیه معصومین (ع) است، به‌طوری‌که زراعت را از عبادات و کسب حلال دانستند و آن را موجب فلاحت می‌دانند، کشاورزی از کسب‌های ارزشمند است.

 

امام‌ جمعه تبریز کشاورزی و استقلال در این زمینه را مؤثر در اقتدار ملی یک کشور عنوان و تصریح کرد: اگر کشوری در کشاورزی دارای استقلال بوده و خودکفا باشد، از منظر اقتدار ملی و قدرت در سطح بالائی قرار خواهد داشت، عدم استقلال در این حوزه ذلت را به دنبال خواهد داشت.

 

وی با تبریک هفته جهاد کشاورزی، فعالیت‌ها این نهاد را در تحقق اقتصاد مقاومتی مؤثر و ارزشمند دانست و ابراز داشت: یکی از محورهای مهم اقتصادی مقاومتی توجه به تولید داخلی است، جهاد کشاورزی در تولید محصولات باکیفیت و دارای کمیت بالا تلاش کند و تولید داخلی را تقویت بخشد.

 

عضو خبرگان رهبری نائل شدن به مرحله عملیاتی اقتصاد مقاومتی را تنها راه‌حل برون‌رفت از مشکلات اقتصادی کشور خواند و ادامه داد: اقتصاد مقاومتی شدنی است و باید انجام گیرد، مشکلات اقتصادی کشور در سایه تحقق اقتصاد مقاومتی حل خواهد شد.

 

وی با اشاره به پایداری و مقاومت ملت در هشت سال جنگ تحمیلی و دفاع مقدس، تأکید کرد: ملتی که در هشت سال جنگ تحمیلی در برابر زیاده‌ خواهی‌های دشمن ایستاد و مقابله کرد، امروز نیز توانایی مقاومت در برابر تحریم‌ها و ایستادگی بر عزم و اراده خود را دارد، نباید تسلیم خواست دشمن شد.

 

رییس شورای عالی مجمع جهانی اهل‌بیت عدم توجه رژیم سابق به روستاها و کشاورزی را باهدف نابودی کشاورزی ایران دانست و ادامه داد: در رژیم گذشته به روستاها توجهی نمی‌شد و روستاها در نهایت محرومیت بودند و درواقع یک هدف استثماری برای نابودی کشاورزی در روستاها در ایران دنبال می‌شد.

 

وی بابیان اینکه بعد از انقلاب در زمینیِ توسعه کشاورزی و وضعیت روستاهای کارهای ارزشمندی انجام گرفت، خاطرنشان کرد: در سال‌های بعد از انقلاب کارهای مهمی در این زمینه شد و اقدامات مؤثری صورت گرفت و با احداث جاده‌های روستایی محصولات کشاورزان بهتر و سالم و به‌موقع به مقصد رسید و فروخته شد.

 

آیت‌الله مجتهد شبستری بابیان اینکه اخلاص و عمل به خاطر خدا باید سرلوحه کار و انجام وظایف مسؤولان باشد، ادامه داد: تمامی پیشرفت‌ها و خدمات جهاد سازندگی که سبب رشد، عمران و آبادانی روستاها گردید به خاطر اخلاص مسؤولان و کارکنان این سازمان بود.

 

وی با بیان اینکه در اداره‌ای که کارمندانش به خاطر خدا کار و فعالیت می‌کنند، قطعاً توفیقات و عنایات الهی هم شامل حال آن اداره و کارمندانش می‌شود، افزود: جهاد کشاورزی نیز با اخلاص بیشتر در پی رشد و آبادانی کشتزارها و مناطق کشاورزی باشد./ب3/854/202

ارسال نظرات