۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۰
کد خبر: ۴۳۲۴۲۹
معاون سایبری مدرسه علمیه حضرت ولی عصراهواز مطرح کرد؛

ضرورت فرهنگ سازی استفاده از فضای مجازی در جامعه

معاون سایبری مدرسه علمیه حضرت ولی عصر(عج) اهواز با اشاره به زمانبر بودن فرهنگ استفاده از فضای مجازی ضرورت آن را برای کاهش آسب ها و هنجارشکنی ها ضروری دانست.
فضای مجازی و شبکه اجتماعی

حجت الاسلام محمود صادقی، معاون سایبری مدرسه علمیه حضرت ولی عصر(عج) اهواز در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به کم توجهی به ولنگاری فرهنگی در فضای مجازی و تغییر رویه دشمنان در رویارویی با جمهوری اسلامی از جنبه نظامی به جنگ نرم اظهارداشت: در رابطه با جنگ نرم دشمنان از ابزارهایی همچون تلویزیون، سینما، تئاتر و ماهواره بهره برد اما پس از مرور زمان به تأثیر وسایل کارآمدتر دیگری همچون اینترنت، شبکه های اجتماعی و تلفن همراه آگاه و به آنها دست یافت.

 

معاونت سایبری مدرسه علمیه حضرت ولی عصر(عج) اهواز با اشاره به راه اندازی اینترنت در تلفن های همراه و خطرات و تأثیرات به مراتب بیشتر آن بر افراد از سایر رسانه ها گفت: خطر نشر و تزریق ایده ها و محتوای سمی دشمنان از این ابزار در میان افراد جامعه بسیار زیاد است.

 

حجت الاسلام صادقی با اشاره به بی توجهی به این مقوله که در صورت برخورد با چنین معضلی دشمنان از رسیدن به خواسته های خود عاجز خواهند ماند، تصریح کرد: دسترسی آسان، سرعت بالا، ارزانی، عدم کنترل کنترل از سوی اولیاء، حمل آسان و برقراری ارتباط صوتی و تصویری از ویژگی های ابزارهای فضای مجازی به ویژه تلفن های همراه است که همچون بمب ساعتی کوچک تأثیرات و ویرانگری شدید و فراوانی دارد.

 

این مقام مسؤول در ادامه با بیان اینکه همه در برابر ولنگاری فرهنگی در فضای مجازی مسؤول هستند، افزود: دولت در زمینه رویارویی با ولنگاری فرهنگی در فضای مجازی نقش زیرساختی و آماده نمودن بسترها، تخصیص بودجه، پشتیبانی از رسانه ها و وزارتخانه های مرتبط با فرهنگ در زمینه اهتمام و برنامه ریزی به مسائل فرهنگی و تشکیل گروه های مردم نهاد و جهادی را بر عهده دارد.

 

وی با اشاره به اینکه روحانیت و اهل رسانه در زمینه رویارویی با ولنگاری فرهنگی در فضای مجازی افزون بر دولت مخاطب هستند، خاطرنشان کرد: جایگزینی فرهنگ نوین اسلامی در فضای مجازی به جای فرهنگ غلط و نادرست ترویجی غرب از وظایف این 2 قشر است.

 

معاونت سایبری مدرسه علمیه حضرت ولی عصر(عج) اهواز با بیان اینکه نمی توان مردم را از حضور در فضای مجازی منع کرد، افزود: در این باره بهترین و عمومی ترین راه حل فرهنگ سازی استفاده درست از نکات مثبت و دوری از نکات منفی فضای مجازی است و با توجه به درک و فهم متفاوت انسان ها در استفاده از این فضا فیلترینگ نیاز است.

 

حجت الاسلام محمودی فرهنگ سازی را عامل استفاده اکثریت مردم از جنبه های مثبت فضای مجازی برشمرد و در ادامه گفت: با توجه به عقب ماندگی در زمینه رویارویی با تهاجم فرهنگی و فرهنگ سازی برای استفاده از این فضا و زمانبر بودن فرهنگ سازی استفاده از آن، تلفات و هنجارشکنی هایی را شاهد هستیم./9456/303/ب2

ارسال نظرات