۲۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۴
کد خبر: ۴۳۲۹۲۰

تأكيد آیت الله نمازی بر قانوني شدن فرمايشات رهبر معظم انقلاب

نماينده ولي فقيه دركاشان نمازي بر لزوم قانوني شدن فرمايشات رهبرمعظم انقلاب در مجلس شوراي اسلامي تأكيد كرد و گفت: فرمايشات رهبری در ديدار با مردم و مسؤولان نظام بايد به مجلس برود و تبديل به قانون شود.
آيت الله عبدالنبي نمازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا دركاشان، آيت الله عبدالنبي نمازي امروز در خطبه هاي اين هفته نمازجمعه كاشان در مصلاي بقيه الله الاعظم اين شهرستان، با اشاره به دو رسوايي اخبير سازمان ملل گفت: در حال حاضر برخي از خيابانهاي آمريكا و كشورهايي اروپايي ميدان اعتراض و تظاهرات ملت ها است و براساس آخرين گزارشات عده اي از تروريست ها از سوريه به طرف برخي از كشورهايي اروپايي روانه شده اند.

 

وي اظهار اميدواري كرد، چاهي را كه دشمنان براي كشورهاي اسلامي به ويژه جمهوري اسلامي حفر كرده اند نهايتا خودشان در اين چاه دفن شوند.

 

عضو مجلس خبرگان رهبري با اشاره به رحلت بانوي بزرگ اسلام حضرت خديجه كبري همسر بي همتاي پيامبر اكرم و همسر صديقه طاهره فاطمه زهرا و مادر بزرگ ائمه معصومين گفت: حضرت خديجه نقش مهمي را در توسعه و رشد اسلام داشته است.

 

آيت الله نمازي گفت: شمشير و صيف اميرمومنان به عنوان مظهر اقتدار دفاعي و نظامي و همچنين ثروت و اموال حضرت خديجه باعث پيشرفت اسلام و استواري دين خدا شد.

 

نماينده ولي فقيه دركاشان در ادامه كارنامه جهاد سازندگي در رسيدگي به روستاها و مناطق محروم به ويژه 8 سال دفاع مقدس درخشان دانست و با تبريك سالروز تدسيس جهاد سازندگي، گفت: جهاد سازندگي طي 8 سال دفاع مقدس منشاء آثار و بركات زيادي داشته است و شهداي زيادي را در دوران دفاع مقدس تقديم اسلام كرده است.

 

آيت الله نمازي بر لزوم قانوني شدن فرمايشات رهبرمعظم انقلاب در مجلس شوراي اسلامي تأكيد كرد و گفت: فرمايشات رهبر معظم انقلاب در ديدار با مردم و مسؤولان نظام بايد به مجلس برود و تبديل به قانون شود.

 

وي بر مطالعه و بررسي قانوني شدن فرمايشات رهبر معظم انقلاب توسط اعضاي قوه مقننه تأكيد كرد و گفت: اعضاي قوه مقننه پيشنهاد قانوني شدن فرمايشات رهبرمعظم انقلاب در مجلس شوراي اسلامي مطالعه و بررسي كنند.

 

به گفته وي، براي حسن اداره كشور راهي به غير از عملياتي كردن و اجرايي ساختن رهنمودهاي امام خميني(ره) و رهبر معظم انقلاب نداريم و چنانچه برخورد ما با فرمايشات امام و توصيه ها و رهنمودهاي رهبر معظم انقلاب برخوردي مشابه يك موعظه و نصيحت اخلاقي باشد كشور به درستي اداره نخواهد شد.

   

آيت الله نمازي به ديدار سران سه قوه با رهبر معظم انقلاب اشاره كرد و ضمن مهم خواندن فرمايشات رهبري در اين ديدار به دو بخش از فرازهايي از فرمايشات معظم له اشاره كرد و گفت: رهبر معظم انقلاب در بخش اول فرمايشات خود كه توصيه اخلاقي در رابطه با استفاده از ماه مبارك رمضان به كارگزران بود فرمود، درخواست نجات از گناهاني كه اگر خداي ناخواسته مسؤولان به انها مبتلا شوند ضرر آن به همه جامعه و كشور خواهد رسيد.

 

وي افزود: اگرمسؤولان از خود مراقبت نكنند و باعث غفلت، بي انگيزگي، سخت شدن دلها، بي خيالي و غرور آنها شود در مراحل بعدي خطرناك تر و كم آوردن در بزنگاه ها، ابتلاي به نفاق و تكذيب نعمت هاي الهي خواهند شد كه تنها راه رهايي از اين گناهان و لغزش ها، تقوا و مراقبت از خويش است.

 

آيت الله نمازي با اشاره به اينكه معظم له به شش عنصر عامل اقتدار ملي از جمله ايمان، تدين، تقوا و دينداري اسلامي اشاره كرد و گفت: ايمان اسلامي اولين توانمندي است كه دشمن از همه امكانات به ويژه فضاي مجازي استفاده مي كند تا ايمان اسلامي نسل جوان و نسل هاي بعدي را متزلزل كند.

 

وي از پيشرفت هاي علمي را به عنوان دومين عامل اقتدار ملي نام برد و افزود: آمريكا به شدت مخالف با پيشرفت هاي علمي كه براي متوقف كردن به ترور دانشمندان كشور متوسل مي شود و يكي از دلايل عمده فشار بر بخش هسته اي، مخالفت با پيشرفت علمي كشور است.

 

وي، توانمندي اقتصادي و توانمندي دفاعي بازدارنده را از ديگر عوامل اقتدار ملي دانست و افزود: توانمندي سياسي ملي به معناي وحدت و انسجام ملي بايد حفظ شود ضمن اينكه جمعيت جوان كشور نيز از ديگر توانمندي ها و نعمت بزرگ و مهمي است.

 

نماينده ولي فقيه دركاشان همچنين به بخش دوم فرمايشات رهبر معظم انقلاب ديدار با سران سه قوه كه در ارتباط با مسائل سياسي و روز است اشاره كرد و گفت: كشور در شرايط حساس و خاصي قرار دارد ، وجود يك دشمن آشكار با جمهوري اسلامي كه فراتر از اختلافات معمولي ميان دولت است، راه مقابله با دشمنان استفاده صحيح از ظرفيت ها و افزايش روزوافزون قدرت و اقتدار كشور است.

 

آيت الله نمازي در ادامه با اشاره به توصيه  رهبر معظم انقلاب به مسؤولان كشور، افزود: مسؤولان دولتي بايد با برنامه صحيح در جهت افزايش جمعت جوان كشور حركت كنند.

 

وي افزود: دولت آمريكاي كنوني همان ذات آمريكاي دوران ريگان است و هيچ تفاوتي نكرده است و هيچ تفاوتي ميان دمكرات و جمهوري خواه وجود ندارد، ضمن اينكه برخي تصور مي كنند ما مي توانيم با آمريكا كنار بياييم و مشكلات خود را حل كنيم در حاليكه  اين تصور نادرست ويك توهم است، چرا كه مسأله اصلي آمريكايي ها موجوديت جمهوري اسلامي ايران است و با اصل اسلام كاردارند و اين بهانه است كه با مذاكره و رابطه حل نمي شود، زيرا قدرت و استقلال ناشي از اسلام براي استكبار غير قابل قبول است.

 

نماينده ولي فقيه دركاشان گفت: از ديدگاه آمريكا مصالحه به معناي تنزل از مواضع و اصول است و اين تنزل هم پاياني ندارد چرا كه امروز نيز بعد از موضوع هسته اي، موضوع موشكي را مطرح كردند و بعد از موشك نوبت حقوق بشر است و بعد از آن موضوع شوراي نگهبان و پس از آن موضوع ولايت فقيه است و در نهايت قانون اساسي و حاكميت اسلام مطرح خواهد شد وانتظار خواهند داشت از همه اعتقادات خود دست كشيده و نظام غاصب و صهيونيستي را به رسميت بشناسيم و اين آخرين حرف آمريكايي ها است.

 

آيت الله نمازي گفت: تصور اينكه جمهوري اسلامي مي تواند با آمريكا به مصالحه برسد تصور نادرستي است، از اين رو راه علاج واقعه همه دشمني هاي مستكبران تقويت، مصونيت و اقتدار كشور است و براساس فرمان صريح قرآن بايد هرچه مي توانيم قوت و قدرت ايماني، اقتصادي، دفاعي، علمي، سياسي و جمعيتي خود را افزايش داده و روي پاي خود بايستيم.

 

وي افزود: مسؤولان همه دستگاه ها و وزارت خانه و دستگاه هاي مرتبط با توان علمي كشورر به وظايف كامل خود در روند افزايش توان و مصونيت ملي عمل نمايند و خود را از حواشي دور نگه دارند.

 

عضو مجلس خبرگان رهبري گفت: با تأكيد برضرورت حمايت از جوانان معتقد و انقلابي به عنوان يكي از توانمندي هاي كشور فرمودند، همانگونه كه صريح و آشكارا گفتم، همواره ازجوانان مومن و انقلابي دفاع مي كنم و به آنها ارادت دارم.

 

آيت الله نمازي يادآور شد: ركود و بيكاري دو مشكل عمده كشور است كه اين مشكلات بيشتر از اينكه ناشي از تحريم ها باشد، متوجه سياست ها و برنامه هاي دولت فعلي و دولت سابق و دولت اسبق است و راهكار براي حل مشكل ركود و بيكاري، توجه به صنايع كوچك و متوسط است.

 

وي افزود: جمهوري اسلامي ايران سند برجام را ابتدا نقض نخواهد كرد چرا كه اين كار هم دستوري قرآني در باره نقش عهد متقابل است،  اما اگر تهديد نامزدهاي رياست جمهوري آمريكا مبني بر پاره كرده برجام عملي شود، جمهوري اسلامي برجام را آتش خواهد زد.

 

نماينده ولي فقيه دركاشان يادآور شد: اين قسمت از تهديدهاي رهبر معظم انقلاب در رسانه هاي جهان بازتاب بسيار گسترده اي داشته است./1307/201/ب2

ارسال نظرات