۳۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۰
کد خبر: ۴۳۳۴۵۳
آيت الله نمازي:

عمل به فرهنگ قرآن نقشه تفرقه دشمن در بین مسلمانان را از بین می‌برد

نماینده ولی فقیه در کاشان گفت: امروز در شرايطي قرار داريم كه دشمنان اسلام براي ايجاد نفاق و اختلاف بين مسلمانان، ميلياردها دلار هزينه مي‌كنند اما چنانچه به فرهنگ قرآن و وحدت كه در قرآن توصيه شده عمل شود، نقشه دشمن براي ايجاد نفاق و اختلاف بين مسلمانان نقش برآب خواهد شد.
آيت الله عبدالنبي نمازي در گفت وگو با رسا

آيت الله عبدالنبي نمازي نماینده ولی فقیه در کاشان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، يكي از ويژگي ها، برجستگي ها و معجزات قرآن را كتاب هدايت دانست و افزود: در آيات متعددي به اين معنا اشاره شده است، در آيه 138 سوره آل عمران مي فرمايد، قرآن هدايتگر و روشنگر است، هدايت قرآن و مبيّن بودن قرآن براي همه بشريت است.

 

وي افزود: نكته اي كه در اين آيه اشاره شده است اين است كه مي فرمايد، ‹‹هٰذا بَيانٌ لِلنّاسِ›› منظور از ناس اين است كه اين كتاب براي همه بشريت نازل شده است نه اينكه تنها مخصوص مسلمانان و اهل ايمان و اهل تقوا نازل شده باشد.

 

آيت الله نمازي با اشاره به اينكه قرآن كتاب هدايت و پند آموزي براي اهل تقوا است، گفت: اگر همه بشريت به قرآن متوسل و متمسك شوند قرآن هدايتگر و توزيع كننده راه و روش و سعادت انسان است.

 

به گفته وي، يكي ديگر از معجزات قرآن اين است كه در اين كتاب آسماني هيچ مطلبي و سؤالي بدون پاسخ نيست و قرآن براي همه مسائل توضيح داده است و براي آن تدبير كرده است.

 

اين مفسر قرآن از قرآن به عنوان ‹‹كتاب رحمت›› براي بشريت و اسلام نام برد و افزود: خداوند در آيه 89 سوره نحل خطاب به پيامبراكرم(ص) مي فرمايد، قرآن تبيان ‹‹روشنگر›› است و هر سؤالي كه برايت مطرح شود پاسخ آن در قرآن بيان شده است.

 

آيت الله نمازي همچنين از قرآن به عنوان ‹‹كتاب شفا›› نام برد و ادامه داد: خداوند در آيه 57 سوره يونس مي فرمايد، ما قرآن را به عنوان پند و آموزش و هدايت براي بشريت و اهل ايمان نازل كرده و آنچه در قرآن آمده است سبب شفاي دل هاي شما است، منظور قرآن از شفاي دلها، شفا دهنده از حسادت، اختلافات، خصلت ها و رذائل اخلاقي، حسد، كينه و دشمني كه معمولا در دل انسان است.

 

وي افزود: قرآن ضمن اينكه شفا دهنده است، مشگل گشا نيز هست كه در اين رابطه موسي ابن جعفر(ع) مي فرمايد، هرگاه گره اي در كار شما بود و براي موضوعي نگران بوديد به قرآن متوسل شويد و دست به دامان قرآن شويد كه خداوند مشکل شما را حل خواهد كرد، ازاين رو هر مشكلي داشتيد يكصد آيه از قرآن را از هركجاي قرآن كه دوست داريد تلاوت كنيد و بعد از آن سه بار ذكر ‹‹اللهم اكشف عني البلاء›› را بخوانيد، خداوند گره كار شما باز مي كند.

 

آيت الله نمازي گفت: در روايت ديگري خداوند مي فرمايد، ‹‹القرآن هو الدواء›› قرآن دواي هر دردي است و هركسي كه شفا را از غير قرآن جستجو كند، شفا نخواهد يافت.

 

وي افزود: نكته ديگري كه درباره عظمت قرآن آمده است اين كه پيامبر اكرم فرمود، خانه هاي خود را تبديل به قبرستان نكنيد بلكه با تلاوت قرآن نوراني كنيد تا خانه هاي شما براي اهل آسمان ‹‹فرشتگان›› نوراني شود.

 

به گفته وي، اگر تلاوت قرآن در خانه افزايش داشته باشد، خير كثير بر اهل خانه نازل خواهد شد و همانگونه كه ستارگان آسمان براي اهل زمين روشني بخش هستند، خانه هاي شما براي اهل آسمان ‹‹فرشتگان آسماني›› نورافشاني خواهد كرد.

 

نماينده ولي فقيه در كاشان با اشاره به اينكه قرآن دشمن شيطان است و در هر خانه اي كه تلاوت قرآن شود، شيطان در آن خانه راه ندارد، يادآور شد: پيامبراكرم(ص) فرمود، هيچ چيزي سخت تر و نگران كننده از تلاوت قرآن براي شيطان نيست به ويژه اينكه اگر قرآن از روي صفحه قرآن تلاوت شود نه اينكه از حفظ تلاوت شود.

 

آيت الله نمازي در ادامه به فعاليت قرآني در شهرستان كاشان كه  مردم آن از آغاز اسلام و هجرت پيامبراكرم(ص) گرايش به اسلام نبوي و علوي داشته اند اشاره كرد و آمار فعاليت هاي قرآني در كاشان را چشمگير خواند و افزود: تلاوت قرآن، تفسير قرآن، حفظ قرآن و نهج البلاغه و موقوفات قرآني زيادي در اين شهرستان است.

 

وي يادآور شد: يكصد و پنجاه نيت موقوفه قرآني در ارتباط با موضوع ماه مبارك رمضان، ترويج فرهنگ قرآن، آئين هاي ماه مبارك رمضان مانند افطاري و سحري و كمك به نيازمندان و فقرا در كاشان وجود دارد.

 

به گفته وي، در ماه مبارك رمضان امسال 12 هزار جلد قرآن، مفاتيح و نهج البلاغه در بقاع متبركه و مساجد و تجلسات ترتيل خواني قرآن در كاشان توزيع شده است.

 

آيت الله نمازي همچنين، فعاليت هاي روزانه قرآني در 20 بقعه متبركه كاشان، برگزاري آئين ترتيل خواني قرآن در روستاها، سفره هاي افطاري به ويژه در آستان مقدس ولي بن موسي الكاظم راوند و برگزاري مراسم ترتيل قرآن در روستاي علوي با حضور يكي از قاريان معروف مصري در هفته جاري را از جمله برنامه قرآني دركاشان اعلام كرد.

 

نماينده ولي فقيه در كاشان با اشاره به اينكه آمار فعاليت هاي قرآني در شهرستان كاشان در اوج است، گفت: يكي از برنامه هاي قرآني، حفظ خواني قرآن در ميدان جهاد كاشان است كه از سال گذشته شروع شده است و امسال نيز ادامه دارد و جوان ها و خانواده هاي كاشاني استقبال خوبي از همه برنامه قرآني در شهرستان دارند.

 

آيت الله نمازي در ادامه با تاكيد بر اينكه ترتيل، تلاوت، حفظ و نشر قرآن همه مقدمه اي براي فهم معارف قرآن و عمل به قرآن است، افزود: اتحاد امت اسلامي يكي از مسائلي‌كه قرآن برآن تأكيد و توصيه دارد.

 

وي افزود: امروز در شرايطي قرار داريم كه دشمنان اسلام، صهيونيسم جهاني و استكبار جهاني براي ايجاد نفاق و اختلاف بين مسلمانان، ميلياردها دلار هزينه مي‌كنند اما چنانچه به فرهنگ قرآن، وحدت، صفا، صميت و برادري كه در قرآن توصيه شده عمل شود، نقشه دشمن براي ايجاد نفاق و اختلاف بين مسلمانان نقش برآب خواهد شد.

 

آيت‌الله نمازی همچنين بركمك به نيازمندان از سوی افراد متمكن تأكيد كرد و گفت: افرادي كه تمكن مالي دارند در ماه مبارك رمضان به نيازمندان كمك كنند تا سفره هاي خانه هاي نيازمندان نيز مشابه سفره افراد متمكن باشد./301/1307/ب1

ارسال نظرات