۰۵ تير ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۶
کد خبر: ۴۳۴۵۶۱
رییس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه یک مشهد خبر داد؛

اجرای نیت موقوفات مرتبط با لیالی قدر در مشهد مقدس

رییس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه یک مشهد گفت: مراسم عزاداری شب های قدر و اطعام 5 هزار نفر از مؤمنان روزه دار از محل موقوفه قهارقلی میرزا در مساجد شاخص این منطقه برگزار می شود.
وقف

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، حجت الاسلام محمد ذاکری، رییس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه یک مشهد، بیان داشت: در راستای اجرای امینانه نیات واقفان خیراندیش مبنی بر برگزاری مراسم عزاداری در شبهای قدر و اطعام عزاداران اولین امام شیعیان از محل موقوفه قهار قلی میرزا برگزار می شود.

 

وی افزود: برهمین اساس برگزاری مراسم شب های قدر و عزاداری امیرمؤمنین حضرت علی بن ابیطالب(ع) در شش مسجد شاخص واقع در منطقه محل موقوفه برنامه ریزی شده که  با حضور عاشقان امامت و ولایت برگزار خواهد شد.

 

حجت الاسلام ذاکری در ادامه گفت: مراسم افطاری در شبهای نوزدهم، بیست و یکم  و بیست و سوم  ماه مبارک رمضان در شش مسجد این منطقه برگزار و تعداد 5000 نفراز روزه داران  میهمان سفره اطعام موقوفات می شوند.

 

رییس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه یک مشهد در پایان یاد آور شد: موقوفه قهار قلی میرزا و شیر محمد حکاک از موقوفات قدیمی و بزرگ مشهد هستند که در منطقه گاز واقع می باشند و همچنین مناطق مسلم و رسالت جزو محدوده این موقوفات نیز به شمار می آید که در مساجد این مناطق نیز مراسم برگزار خواهد شد.

 

گفتنی است، در 43 بقعه متبرکه خراسان رضوی نیز طی ماه مبارک رمضان، سفره افطاری ساده پهن و از روزه  داران پذیرایی می شود./930/102/ب2

ارسال نظرات