۰۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۴
کد خبر: ۴۳۴۶۰۵

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی با آیت الله شبستری دیدار کرد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی با نماینده ولی فقیه در استان دیدار و به ارائه گزارشی از فعالیت های این نهاد فرهنگی و هنری پرداخت.
محمد محمدپور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، محمد محمدپور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی امروز در دیدار با آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در استان به ارائه گزارشی از فعالیت های این نهاد فرهنگی و هنری پرداخت.


وی با بیان این‌که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عهنوان یک دستگاه حاکمیتی مسؤول سیاست گذاری، برنامه ریزی و پایش برنامه های فرهنگی هنری است، اظهار داشت: این نهاد به عنوان یک مرجع، سیاست های کلان فرهنگی کشور را در راستای برنامه های دولت در سند تدبیر و توسعه طرح‌ریزی می کند.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی واگذاری فعالیت های فرهنگی و هنری به مردم، چابک سازی بدنه اداره کل به دور از درگیری با امور اجرایی و تشکیل کارگروه های تخصصی تحول اداری را از جمله اولویت های این اداره کل دانست و گفت: لازم است در حوزه فرهنگ و هنر یک آمایش فرهنگی صورت گیرد تا افق 15 ساله ترسیم شود.


محمدپور با بیان این‌که در چند سطح با اهداف خرد و کلان به دنبال گسترش فضائل اخلاقی و حیات طیبه در جامعه هستیم، گفت: ارتقای سطح فقهی و فرهنگی جامعه، گسترش سرمایه ها و نشاط اجتماعی در جهت سلامت عمومی جامعه، کنترل و پیشگیری از آسیب های فرهنگی و اجتماعی نیز مورد نظر است.


وی با تأکید بر این‌که بایستی سهم فرهنگ و هنر را در اقتصاد استان مشخص کنیم، تصریح کرد: اگر فرهنگ در مباحث توسعه‌ای، به عنوان زیرساخت مورد توجه قرار نگیرد، توسعه در همه بخش‌ها ناقص و یا غیرممکن خواهد بود.


محمدپور با بیان این‌که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برنامه های فاخری در حوزه های قرآنی تدارک دیده و اجرایی کرده است، افزود: تمامی برنامه های قرآنی در راستای سیاست های کلان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و اهداف عالی انقلاب اسلامی بوده است.


وی با بیان این‌که بایستی جامعه به سمت فرهنگ و هنر و همچنین مهارت فنی و حرفه ای در این حوزه سوق یابد، گفت: بخشی از فعالیت های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سلبی و بخشی ایجابی است که در نهایت به دنبال خروجی مطلوب در فرهنگ عمومی جامعه هستیم.


محمدپور با بیان این‌که رهنمودهای نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی همواره چراغ راهی برای فعالان فرهنگ و هنر آذربایجان بوده است، خاطرنشان کرد: نکته نظرات آیت الله شبستری همواره به عنوان نقشه راه فرهنگ منطقه مطرح می باشد./935/202/ب2

ارسال نظرات