۰۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۶
کد خبر: ۴۳۵۱۰۸
رییس انجمن علمی اخلاق اسلامی حوزه:

خواهران طلبه خودشان را با معارف اهل بیت رشد دهند

رییس انجمن علمی اخلاق اسلامی حوزه علمیه قم با بیان این‌که در مسئله تعلیم و تعلم و همچنین تربیت، ارتباط حرف اول را می‌زند، بر ارائه راهکارهای مناسب در راستای تسهیل ارتباط بانوان تأکید کرد.
 حجت الاسلام حسن رمضانی

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حسن رمضانی، رییس انجمن علمی اخلاق اسلامی حوزه علمیه قم در بازدیدی که از غرفه مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران در بیست و چهارمین نمایشگاه قرآن کریم داشت، گفت: در مسئله تعلیم و تعلم و همچنین تربیت، یقینا ارتباط حرف اول را می‌زند.

  

حجت الاسلام رمضانی تأکید کرد: هرچه ارتباط شدیدتر، قوی‌تر، مستقیم‌تر باشد تأثیرگذاری تعلیم و تربیت، قوی‌تر، بهتر و مطلوب‌تر خواهد بود. اگر بخواهیم این اصل را مورد توجه قرار دهیم معنا ندارد که مردها مربی و معلم زنان باشند.

 

وی ادامه داد: اگر مردان مربی زنان باشند، به دلایلی آن ارتباطی که باید داشته باشند را نمی‌توانند داشته باشند. بالاخره حدود شرعی، ‌موانع، آسیب‌هایی که در کار هست این ارتباط را اگر بخواهد صدرصدی باشد مشکلاتی را به وجود می‌آورد و اگر بخواهد آن آسیب‌ها و آفت‌ها مورد توجه قرار گیرد یقینا شدت،‌ کم و کیفیش تحت تاثیر قرار خواهد گرفت و به همان اندازه ارتباط نیز ضعیف شده و تحت تاثیر قرار دادن هم ضعیف می‌شود.

 

رییس انجمن علمی اخلاق اسلامی حوزه علمیه قم به ارائه راه‌حلی در این زمینه پرداخت و اظهار داشت: راهکار اصلی این است که خود خواهران طلبه در این زمینه وارد شوند و خودشان را با معارف اهل بیت(ع) رشد داده و سپس خودشان سازنده قشر خودشان یعنی بانوان باشند. منتها این یک امر ضروری و ایده‌آل است.

 

وی عنوان کرد: یقینا باید افراد مسئول و دست اندرکار حوزه‌های علمیه خواهران، راهکارهای مناسب را پیش‌بینی و ارتباط بانوان را تسهیل ببخشند و این امر که امری ایده‌آل است امری عینی و واقعی و منشاء اثر شود.

 

حجت الاسلام رمضانی خاطرنشان کرد: بانوان بایستی خودشان دست بر زانو نهاده و دست به کار شوند و خودشان گلیم خود را از آب بیرون بکشند، یقینا تاثیرگذاری این مسئله بیشتر بوده و از طرف دیگر، آسیب و آفت کمتری را به دنبال خواهد داشت./998/د102/ی

منبع: مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران

 

ارسال نظرات