۱۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۲
کد خبر: ۴۳۵۹۹۳
آیت الله موسوی جزایری:

دانشگاه امیرالمؤمنین زبان مشترک حوزه و دانشگاه است

آیت الله موسوی جزایری با اشاره به انعقاد تفاهم نامه دنشگاه امیرالمؤمنین(ع) با دانشگاه های کشور، گفت: دانشگاه امیرالمؤمنین زبان مشترک حوزه و دانشگاه است.
آیت الله موسوی جزایری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان و امام جمعه اهواز، در آیین ضیافت افطاری با اساتید، دانشجویان و کارکنان دانشگاه امیرالمؤمنین(ع) که شامگاه گذشته برگزار شد، با آرزوی توفیق، توسعه و تعمیق برای کارهایی که گام به گام در راه اعتلای کلمه خداوند برداشته می شود، گفت: جذب طبقه تحصیل کرده و روشنفکر و مخاطب قرار دادن آنها در گرو ورود به آموزش عالی است.

 

نماینده ولی فقیه در خوزستان خاطرنشان کرد: ورود به این قضیه از زمان تهاجم عقیدتی وهابیت بر ما واجب شد و متوجه شدیم که مخاطبان و حوزه اثرگذاری شبهات وهابیت بیشتر در میان جوانان تحصیل کرده و برخی روشنفکران و افرادی که گرایش های تجزیه طلبی دارند بیشتر است؛ بنابراین ضرورت داشت اقدام به تأسیس دانشگاه امیرالمؤمنین(ع) کنیم تا افزون بر جذب این افراد، طلبه ها نیز سبک و سیاق دانشگاهی کنند و زبان مشترکی میان حوزه و دانشگاه ایجاد شود.

 

امام جمعه اهواز با اشاره به اینکه نسل نخست دانشجویان این دانشگاه اکنون آماده کمک به دانشگاه هستند، گفت: دوره های اول با توجه به مراحل سختی که پشت سر گذاشته اند مورد اعتماد ما هستند؛ چرا که حضور آنان هم در حوزه و هم در دانشگاه سبب ارتقای بیش از بیش سطح علمی آنها شده و با توجه به اینکه هم اکنون نیز مدرک کارشناسی ارشد خود را اخذ کرده اند می توانند در کسوت استادی خدمت رسانی کنند.

 

آیت الله موسوی جزایری با اشاره به حضور 50 دانشجو در مقطع دکترا دانشگاه امیرالمؤمنین(ع) و همچنین انعقاد تفاهم نامه با دانشگاه های کشور، ابراز کرد: با توجه به وجود تفاهم نامه های موجود، دانشگاه های دیگر می توانند از ظرفیت علمی دانشجویان ما استفاده کنند و ما هم می توانیم از ظرفیت های دانشگاه های دیگر در عرصه های مختلف بهره ببریم.

 

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری انعقاد تفاهم نامه با دانشگاه امام صادق(ع)، مؤسسه آموزش عالی امام خمینی(ره) و دانشگاه علوم و قرآن را نمونه ای از تفاهم نامه های منعقد شده خواند و افزود: با پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی به ریاست جناب آقای صادقی رشاد که مورد تأیید رهبر معظم انقلاب هستند تفاهم نامه ای امضا تا در امر تحقیق و پژوهش ما را یاری کند.

 

زعیم حوزه های علمیه خوزستان در پایان با بیان اینکه دکتر سودانی نعمت بزرگ الهی است که خداوند به ما عطا کرده که از عهده شکر آن عاجز هستیم، خاطرنشان کرد: از جمله واقعیت ها آن است که برخی از اساتید و شخصیت های برجسته علمی کشوری از دانش و آگاهی بالایی برخوردار هستند و باید همه دانشگاه ها از وجود آنها استفاده کنند./202/9456/ب1

ارسال نظرات