۱۳ تير ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۹
کد خبر: ۴۳۶۱۴۰
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

سیره رضوی در برگیرنده مفهوم عمیقی از مبانی دینی است

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری بر ضرورت عمل به معارف رضوی در جامعه دینی تأکید کرد و گفت: باید با شناخت صحیح از سیره عملی امام رضا(ع) معارف تعالی بخش دینی را در زندگی فردی و اجتماعی خود نهادینه و تقویت کنیم.
نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قائمشهر، حجت الاسلام والمسلمین علی معلمی، نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری عصر امروز در نشست با مسؤولان برگزاری جشنواره رضوی و نامه ای به امام رضا (ع) با  اشاره به برگزاری یازدهمین مرحله جشنواره نامه‌ای به امام رضا (ع) اظهارداشت: جشنواره نامه‌ای به امام رضا یک حرکت ابتکاری فرهنگی است که می‌تواند مخاطبان بسیاری داشته باشد.

 

امام جمعه قائم‌شهر برگزاری این جشنواره در چند سال اخیر را ارزشمند توصیف کرد و گفت: امامان معصوم را خداوند نشانه‌های هدایت قرار داد و باید برای شناخت راه صحیح زندگی و برای دریافت مبانی اعتقادی درست و سبک زندگی بهترین حلقه اتصال هستند.

 

حجت الاسلام والمسلمین معلمی با‌ بیان این که گفتار و کردار امامان معصوم حجت و بر اساس مبانی حق بوده است،  بیان داشت: باید در کنار فراخوان جشنواره های امام رضا (ع) زمینه مطالعه بیشتر مردم در  زندگی این امام معصوم  فراهم شود.

 

وی افزود: با شیوه‌های جذاب و دلنشین می‌توان افزون بر آشنایی مردم با فرهنگ رضوی، استعداد و ظرفیت‌های را شناخت و از این پتانسیل‌ها برای ترویج هرچه بیشتر آموزه‌های دینی و سیره ائمه (ع) بهره برد.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که سیره رضوی در برگیرنده مفهوم عمیقی از مبانی دینی است، افزود: باید از ظرفیت های فرهنگی و دینی موجود به منظور نهادینه کردن فرهنگ رضوی در بخش های مختلف جامعه بهره گرفته شود.

 

وی با بیان این که سیره رضوی در برگیرنده مفهوم عمیقی از مبانی دینی است، افزود: باید از ظرفیت های فرهنگی ودینی موجود به منظور نهادینه کردن فرهنگ رضوی در بخش های مختلف جامعه بهره گرفته شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین معلمی شناسایی جایگاه رفیع اهل بیت(ع) را بستر ساز ترویج و نهادینه کردن ارزش های موجود در سنت و سیره اهل بیت(ع) در جامعه دانست و تصریح کرد: اهل بیت(ع) در مسیر زندگی خود مبنا و اصول اساسی، اعتقادی، سیاسی و فرهنگی را برای مردم بیان داشتند و سیره اهل بیت(ع) یک الگوی به تمام معنای کامل برای رسیدن به یک زندگی سعادتمندانه است.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری بر ضرورت عمل به معارف رضوی در جامعه دینی تأکید کرد و گفت: باید با شناخت صحیح از سیره عملی امام رضا(ع) معارف تعالی بخش دینی را در زندگی فردی و اجتماعی خود نهادینه و تقویت کنیم.

 

وی با اشاره به این که با پیروی از رفتار و گفتار ائمه اطهار(ع) به خوبی می توان در برابر توطئه های دشمنان مصون ماند، بیان کرد: نسل جوان و نوجوان باید به خوبی با اهل بیت عصمت و طهارت آشنا ساخت که در اینصورت هیچ توطئه ای بر ضد نسل جدید، اثر گذار نیست.

 

حجت الاسلام والمسلمین معلمی ادامه داد: سیره رضوی الگوی عملی از سبک زندگی اسلامی است که باید  تلاش کنیم تا این سیره ارزنده و گرانقدر را در جامعه ترویج دهیم.

 

نماینده مجلس خبرگان رهبری افزود: با توجه به برنامه ریزی نظام استکباری که به دنبال معنویت زدایی در جامعه اسلامی است باید در راستای گسترش تعالیم والای دینی و فرهنگ غنی اسلامی تلاش کنیم.

 

وی تصریح کرد: ترویج و نشر فرهنگ اسلامی و کارکرد های تبلیغی اسلامی می تواند بهترین شیوه برای مقابله با این هجمه ها باشد که باید با برنامه ریزی ارزنده ای در راستای تحقق آن حرکت کرد.

 

حجت الاسلام والمسلمین معلمی با تاکید بر این که دشمنان در تهاجم فرهنگی به دنبال تحقق اهداف و برنامه های خود هستند، گفت: توسل به سیره نورانی و گرانقدر ائمه معصومان(ع) و ترویج آن می تواند عاملی گرانقدر در راستای مقابله با آن باشد. 

 

وی با بیان این که حیات معنوی و سبک زندگی امام رضا(ع) باید برای آحاد مردم و به ویژه نسل جوان جامعه تبیین شود، بیان داشت: باید تلاشی و اهتمام والایی شود تا از زندگانی این امام بزرگوار تصویر درست و شایسته ای ارائه شود.

 

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان این که ابزار فرهنگ و هنر بهترین راه برای ترویج سیره اهل بیت(ع) در جامعه است، افزود: جشنواره نامه ای به امام رضا(ع) نیز به عنوان یک رویداد بزرگ فرهنگی و مذهبی نقش بسیار مهمی در ترویج سیره رضوی بر عهده دارد.

 

حجت الاسلام والمسلمین معلمی با تأکید بر این که نباید نسبت به تلاش های ضد فرهنگی دشمنان بی تفاوت بود، گفت: متأسفانه در گذشته با توجه به هشدارهای مکرر رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره تهاجم و شبیخون فرهنگی مسؤولان به راحتی از این هشدارها عبور کردند./202/950/ب1

ارسال نظرات