۱۳ تير ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۱
کد خبر: ۴۳۶۱۵۵
مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران:

معنویت حاصل از ماه رمضان زمینه ساز تعالی انسان است

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان این که ماه مبارک رمضان ماه یادگیری و آموزش است، گفت: معنویت حاصل از ماه مبارک رمضان زمینه ساز تعالی و سعادت حقیقی انسان است.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ستار علیزاده، مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران امشب در مراسمی که در امامزاده عباس(ع) برگزار شد با اشاره به این که در روز های پایانی ماه با فضیلت ماه مبارک رمضان قرار داریم، افزود: معنویت حاصل از ماه مبارک رمضان زمینه ساز تعالی و سعادت حقیقی انسان است.

 

وی با اشاره به این که در ماه مبارک رمضان، ذات اقدس الهی، با احترام و توجه کامل، انسان را به میهمانی خود فرا می خواند، گفت: باید قدر چنین میهمانی را بدانیم و مراقب محافل و مجالس آن باشیم تا مبادا، فواید این ماه، بیهوده از دست ما برود.

 

حجت الاسلام علیزاده تاکید کرد: در این ماه ارزشمند و پرخیر و برکت باید تلاش کنیم تا رابطه خود را پروردگار تقویت کنیم، دعاها، نماز و تلاوت های خوب قرآن داشته باشیم.

 

وی با بیان این که فلسفه روزه گرفتن تقوا است، خاطرنشان کرد: یک ماه تمرین کردیم تا خواسته ذات اقدس الهی را بر خواسته نفسانی و شهوانی خودمان مقدم بداریم و حال باید از خود بپرسیم آیا این مقدم شمردن را همواره ادامه خواهیم داد.

 

مدیر کل اوقاف مازندران با اشاره به این که معنای میهمانی خدا این است که خواسته او را بر خواسته خودمان مقدم بدانیم، گفت: باید مسلمانان را تکریم کنیم، دروغ، تهمت و بدگویی را کنار بگذاریم و خصلت های مسلمانی را در خود تقویت کنیم.

 

حجت الاسلام علیزاده با بیان این که ماه مبارک رمضان ماه یادگیری و آموزش است، ادامه داد: اخلاق اسلامی باید همیشه مورد توجه قرار گیرد و لحظات معنوی این ماه بهترین فرصت برای تمرین این فضیلت اخلاقی بود.

 

وی با بیان این که زندگی واقعی در آخرت احساس شده و زندگی دنیایی در مقایسه با آن لهو است، افزود: باید تلاش کنیم تا در این دنیا توشه ای برای سفر آخرت خود برداریم.

 

حجت الاسلام علیزاده با اشاره به این که آنچه را که در آخرت هست با کلمات نمی‏ توان بیان کرد، دست‏یافتن به حقایق آنها امکان پذیر نیست، گفت: ذات اقدس الهی به همه انسان‏ها هشدار داده که عالم برزخ برای همه وجود دارد و هر کسی براساس اعمال خود در بهشت و یا جهنم برزخ قرار می‏گیرد.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران در بخش دیگری از سخنان خود در پیش بودن عید سعید فطر از اقامه نماز معنوی عید سعید فطر در 350 امامزاده و بقعه متبرکه استان خبر داد.

 

حجت الاسلام علیزاده عید فطر را عید تحول انسانیت دانست و گفت: در ماه رمضان، انسان با داشتن امکانات برای بهره مندی از مظاهر زندگی، با همه نیازی که به آن دارد، خود را حفظ می کند تا حس تمالک نفس خود را به منصه ظهور برساند.

 

استاد حوزه علمیه مازندران، این عید را عید سپاسگذاری از یافتن حس تمالک نفس از درگاه الهی خواند و ابراز کرد: عید فطر، عید تحول انسانیت است و معنویت و ارزش های به دست آمده در این ماه پرفضیلت باید پس از ماه مبارک رمضان نیز حفظ شود.

 

حجت الاسلام علیزاده گفت: در ماه رمضان، انسان با داشتن امکانات برای بهره مندی از مظاهر زندگی، با همه نیازی که به آن دارد، خود را حفظ می کند تا حس تمالک نفس خود را به منصه ظهور برساند.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان این که به تعبیر پیامبر گرامی اسلام (ص)، قهرمان کسی است که بر نفس خود غلبه داشته باشد، گفت: مسلمانان در عید فطر توفیق غلبه بر نفس را جشن می گیرند.

 

حجت الاسلام علیزاده ماه رمضان را ماه کسب معارف و معنویت توصیف کرد و اظهار داشت: شکرگزاری از نعمت کسب معرفت و اخلاق از دیگر فلسفه های عظمت عید فطر است.

 

وی با بیان این که امامزادگان و بقاع متبرکه مجری طرح ضیافت الهی میزبان نمازگزاران عید فطر هستند، افزود: از امروز مقدمات برگزاری نماز عید فطر در بقاع متبرکه استان در حال مهیا شدن است و امامزادگان شاخص استان چراغانی می‌شوند.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران، شکرگزاری از نعمت کسب معرفت و اخلاق را از فلسفه‌های عظمت عید فطر دانست و ادامه داد: مسلمانان در عید فطر توفیق غلبه بر نفس را جشن می‌گیرند.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان اینکه با برگزاری نماز عید فطر طرح ضیافت الهی در مازندران به کار خود پایان می‌دهد، تصریح کرد: استقبال خوبی از سوی روزه‌داران از طرح ضیافت الهی به‌عمل آمد و برنامه‌های آن هدفمند برگزار شد.

 

حجت الاسلام علیزاده از توزیع دو هزار و 500 سبد کالا بین نیازمندان مازندرانی خبر داد و گفت: سبد کالا در ماه مبارک رمضان با هدف اجرای امینانه نیت واقف و از محل عواید موقوفات با مشارکت کمیته امداد بین نیازمندان توزیع شد./202/1317/ب1

ارسال نظرات