۲۰ تير ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۴
کد خبر: ۴۳۷۰۸۷
با حضور تولیت آستان قدس رضوی برگزار می‌شود؛

افتتاحیه سی و چهارمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان

رییس اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: مرحله نهایی سی و چهارمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان سراسرکشور با حضور 1000 متسابق دانش‌آموز پسر و دختر درمشهد مقدس برگزار می شود.
قرآن و عترت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، علی مهدوی‌خواه، رییس اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی امروز 20 تیرماه در نشست خبری تشریح برنامه های مسابقات قرآنی دانش آموزان سراسر کشور ویژه دختران و پسران، گفت: مرحله نهایی سی و چهارمین مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان سراسرکشور با حضور 1000 متسابق دانش‌آموز پسر و دختر در قالب دو گروه 500 نفری از ۲۵ تیرماه تا اول مردادماه سال جاری درمشهد مقدس برگزار می شود.

 

وی با بیان این که ازهر استان 15 نفر دراین دوره از مسابقات شرکت می کنند، گفت: 12 نفر مربی و سرپرست و 60 نفر داور در این دوره از مسابقات با پنج رشته تفسیر قرآن کریم، نهج البلاغه، صحیفه سجادیه، احکام نماز و انشای نماز در مقطع متوسطه دوم شرکت می کنند.

 

مهدوی خواه با بیان این که هشت کمیته در این دوره از مسابقات مسؤولیت اجرای برنامه ها را بر عهده دارند، اظهار کرد: یک هزار و 400 نفر در این دوره از مسابقات قرآنی دانش آموزان سراسر کشور میزبانی می شوند. 

 

رییس اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی با بیان این که رویکرد این دوره از مسابقات مردمی کردن آن است، تصریح کرد: مراسم افتتاحیه مساقات قرآنی دانش آموزان پسر سراسر کشور 25 تیرماه با حضور حجت الاسلام والمسلمین رئیسی، تولیت آستان قدس رضوی در تالار قدس حرم رضوی برگزار می شود.

 

وی با بیان این که اختتامیه این دوره از مسابقات 28 تیر در تالار قدس حرم رضوی برگزار می شود، تصریح کرد: در مراسم اختتامیه کفاش، معاون وزیر آموزش و پرورش حضور دارند.

 

مهدوی خواه از برگزاری مسابقات قرآنی دانش آموزان دختر سراسر کشور از 28 تیر تا اول مرداد در مشهد خبرداد و گفت: مراسم افتتاحیه دختران هم با حضور حجت الاسلام والمسلمین رئیسی، تولیت آستان قدس رضوی و کفاش در تالار قدس حرم رضوی برگزار می شود.

 

وی درادامه درباره دیگر برنامه های این دوره از مسابقات با اشاره به حضور مربی راهنما در سی ‌و‌چهارمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان سراسر کشور در مشهد گفت: مربی راهنماها نیروهایی اردویی، فرهنگی و فنی هستند.

 

رییس اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی افزود: مربی راهنما فردی است که دارای ویژگی‌هایی همچون جوانی، هنرمند بودن و برخورداری از روابط عمومی بالا هستند که در امور فنی مسابقات تسلط کافی دارند.

 

مهدوی‌خواه با اشاره به این که هر مربی راهنما سه استان را پوشش می‌دهد، بیان کرد: تکریم دانش‌آموزان، اهدای شاخه گل به متسابقان، همیاری آن‌ها تا محل استقرار وارائه اطلاعات فنی مسابقات از جمله وظایفی است که برای این مربیان در نظر گرفته شده است.

 

رییس اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی با اشاره به تبیین آداب زیارت توسط مربی راهنماها برای دانش‌آموزان، اظهار کرد: همچنین در مدت برگزاری مسابقات، متسابقین نماز را در حرم مطهر رضوی به جماعت اقامه می‌کنند./202/934/ب1

ارسال نظرات