۲۳ تير ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۰
کد خبر: ۴۳۷۸۳۵
کارشناس مسائل مذهبی:

فرقه وهابیت توطئه انگلیس برای ایجاد تفرقه بین امت های اسلامی است

حجت الاسلام قریشی گفت: تاریخچه و جریان شناسی وهابیت نشان از توطئه‌هایی دارد که دولت‌های استعمارگر علیه مسلمین طراحی کرده‌ اند تا با ‏ایجاد تفرقه بین امت اسلامی راه را برای حاکمیت خود بر جهان اسلام باز کنند و به اسلام ضربه بزنند.‏
وهابیت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام سید محمدکاظم قریشی، کارشناس مسائل مذهبی، امشب در مسجد امام هادی(ع) شاهین شهر به مناسبت سالروز تخریب بارگاه ائمه بقیع، گفت: در دوران بنی امیه خفقان شدیدی حاکم بود و اجازه زیارت قبور ائمه معصومین(ع) به مردم داده نمی شد و شیعیان در شرایط بسیار سختی به سر می بردند، حتی جرأت اظهار عقیده خود را نداشتند.

 

وی ادامه داد: پس از بنی امیه و روی کار آمدن بنی عباس اوضاع بهتر شد و شیعیان به آزادی بیشتری رسیدند، از آن جایی که بنی عباس خود را منتسب به اهل بیت(ع) می دانستند اقدام به ساختن بارگاه برای امامان معصوم که در بقیع دفن شده بودند کردند و بارگاهی 8 ضلعی ساخته شد.

 

کارشناس مذهبی افزود: بنای بارگاه بقیع بارها ترمیم شد و محل زیارت شیعیان شده بود تا این که با روی کار آمدن فرقه انحرافی وهابیت اوضاع و شرایط تغییر کرد،  تاریخچه و جریان شناسی این گروه نشان از توطئه‌هایی دارد که دولت‌های استعمارگر علیه مسلمین طراحی کرده‌ اند تا با ایجاد تفرقه بین امت اسلامی راه را برای حاکمیت خود بر جهان اسلام باز کنند.

 

حجت الاسلام قریشی در ادامه بیان داشت: این فرقه در اصل به دستور مستقیم وزارت بریتانیا ایجاد شد، دولت بریتانیا دو فرقه انحرافی وهابیت و بهائیت را برای ضربه زدن به اسلام پایه گذاری کرد، فرقه وهابیت فرقه ای انحرافی از مذهب سنی به رهبری محمد ابن عبدالوهاب و فرقه بهائیت فرقه ای انحرافی از مذهب شیعه به رهبری علی محمد باب است.

 

وی افزود: اعتقاد وهابیان درباره عموم مسلمانان این است که مسلمانان پس از ایمان به کفر برگشته ‌اند و پس از توحید به شرک روی آورده اند، چون آنان در دین بدعت گذاشته ‌اند و به جهت زیارت و توسل جستن به انبیاء و صالحین به کفر و شرک روی آورده‌اند، از این رو جنگ با آنان واجب و ریختن خون آنان و تصرف اموالشان بر (وهابیان) حلال است.

 

کارشناس مذهبی ابراز داشت: وهابیان با همین استدلال و اعتقاد منحرف خود در هر شهر و منطقه ای که وارد می‌شدند، آثار و بناهای ساخته شده بر روی قبور بزرگان صدر اسلام را خراب و ویران می‌کردند و سرانجام در سال 1221 قمری  اقدام به تخریب بارگاه ائمه بقیع کردند.

 

حجت الاسلام قریشی گفت: وهابیان تنها بارگاه پیامبراکرم(ص) را به خاطر ترس از مسلمانان تخریب نکردند چرا که قبر پیامبر(ص) بیشتر مورد علاقه و احترام مردم بود و آنان از نتیجه این کار هراس داشتند و گرنه قبل از هر جایی اقدام به تخریب آن جا می کردند، اقدام تخریب بقیع بارها تکرار شد و طبق آن چه در تاریخ نقل شده این اقدام در تاریخ هشتم شوال صورت گرفت.

 

وی در پایان اظهار داشت: در حال حاضر قبور امامان و بزرگان صدر اسلام در بقیع جز تکه‌های سنگ، هیچ نشانی ندارد و دولت سعودی از رسیدگی شایسته به این قبرستان خودداری می‌کند، ولی وهابیان باید بدانند که با این اقدامات هیچ گاه به اهداف شوم خود دست نخواهند یافت و با وحدت و یکپارچگی مسلمانان نقشه های پلید آنان نقش بر آب خواهد شد./869/202/ب2

 

 

ارسال نظرات