۲۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۲
کد خبر: ۴۳۸۰۹۶
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری:

حاکمیت فرهنگ اشرافی گری و ثروت اندوزی آفتی بزرگ برای نظام جمهوری اسلامی است

حجت الاسلام والمسلمین نکونام گفت: حاکمیت فرهنگ اشرافی‌گری، ثروت اندوزی، رفاه طلبی، خوش‌گذرانی و تجمل‌گرایی برای اسلام و نظام جمهوری اسلامی ایران آفت است.
امام جمعه شهرکرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهرکرد که در مصلای بزرگ این شهر برگزار شد، به موضوع حقوق‌ها و برداشت‌های غیرمنصفانه و ظالمانه برخی از مسؤولان نظام اشاره کرد و گفت: این موضوع بسیار مهم أذهان عمومی را به خودش مشغول کرده و واقعا این سؤال را در اذهان مردم و مؤمنان ایجاد کرده که چرا برخی‌ها بدون هیچ‌گونه حساب و کتابی و به بهانه‌ها و عناوین مختلف، أموال عمومی و بیت المال را غارت کرده‌اند.

 

حجت الاسلام والمسلمین نکونام خاطرنشان کرد: البته همان طور که در رسانه‌ها بارها اعلام شد، این دریافتی‌های کلان مربوط به یک اقلیت است، اما همین میزان دریافتی‌های کلان برای این اقلیت کم نیز برای مردم جای سؤال است.

 

نماینده ولی ‌فقیه در چهارمحال و بختیاری وقوع چنین پدیده‌های زشتی در جامعه را معلول «اشرافی گری‌ها» دانست و تصریح کرد: حاکمیت فرهنگ اشرافی‌گری و فرهنگ ثروت اندوزی و فرهنگ رفاه طلبی، خوش‌گذرانی و تجمل‌گرایی برای اسلام  و نظام جمهوری اسلامی ایران آفت است.

 

امام جمعه شهرکرد افزود: بارها حضرت امام خمینی(ره) و رهبر فرزانه انقلاب هشدار دادند که اگر روزی برویم به این سمت که فرهنگ اشرافیت‌ طلبی و خوش‌گذرانی بر جامعه حاکم بشود و رواج پیدا کند، دیگر از اسلام و نظام اسلامی و شاخص‌های نظام اسلامی خبری نخواهد بود.

 

وی با تأکید بر اینکه همه باید نسبت به این مسأله حساس  و مطالبه‌گر باشند، تأکید کرد: برخورد با این مسأله نباید مقطعی، سیاسی، گروهی و بر مبنای منفعت‌طلبی‌ها و به دست آوردن دل یک عده باشد بلکه باید مبارزه با این بی‌عدالتی ها و تجاوزها جزء برنامه اصلی نظام و دولتمردان باشد و با جدیت این مسأله دنبال شود.

 

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری در ادامه به ششم شوال سالروز درگذشت عالم فرزانه آیت الله سید ابوالقاسم دهکردی اشاره کرد و گفت: این عالم بزرگ یک شخصیت بزرگ علمی، معرفتی، عرفانی، سیاسی منتسب به این استان و شهر است که تقاضای من از مسؤولان فرهنگی استان آن است که این روز در تاریخ استان ثبت شود و برای همیشه تاریخ بدرخشد و روز معرفی این چهره بزرگوار باشد.

 

امام جمعه شهرکرد گفت: مردم استان چهارمحال و بختیاری و شهر باید به این شخصیت بزرگ ببالند چراکه با قاطعیت می ‌توان گفت که در استان شخصیتی با جامعیت و در تراز آیت الله سید ابوالقاسم دهکردی وجود ندارد که می تواند الگوی بسیار مهمی برای نسل جوان استان ما باشد.

 

حجت الاسلام والمسلمین نکونام خاطرنشان کرد: این شخصیت بزرگ منتسب به چهارمحال و بختیاری، شخصیتی است که اضافه بر ابعاد علمی و معرفتی و عرفانی خودش، شخصیت های بزرگی همچون مرحوم آیت الله بروجردی، حضرت امام خمینی(ره)، آیت الله مرعشی بخشی از هویت خودشان را از ایشان گرفته اند.

 

امام جمعه شهرکرد بر ضرورت برگزاری یک کنگره بزرگ و درشأن و تراز با هدف زنده نگه داشتن یاد و معرفی این شخصیت عرفانی تأکید کرد و افزود: باید همه ساله در تاریخ استان یاد و خاطر این مرد بزرگ در این روز گرامی داشته شود تا به یک الگویی جامع و کامل برای آحاد جامعه تبدیل شود و مایه رشد و بالندگی استان نیز باشد.

 

وی در ادامه به ۲۶ تیر سالروز آغاز به کار نهاد بسیار ارزشمند شورای نگهبان نیز اشاره کرد و گفت: بر اساس قانون اساسی شورای نگهبان در سال ۱۳۵۹ با هدف حراست از اسلامیت نطام و قانون اساسی تشکیل شد.

 

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: متأسفانه به لحاظ این که برخی ها منافعشان در این راستا به خطر افتاده و به خطر می افتد سم پاشی های زیادی علیه شورای نگهبان داشته و دارند؛ بنابراین جایگاه این شورا و قداست و ارزش و اثرگذاری اش در افکار و اذهان آن گونه که باید و شاید نیست./9457/201/ب2

ارسال نظرات