فناوری ارتباطات می تواند منشأ خدمت عادلانه به زائر باشد
به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی با وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و معاونان وی دیدار کرد.
محمود واعظی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ضمن ارائه گزارشی از اقدامات وزارت متبوع خود گفت: مشهد مقدس و به ویژه آستان قدس رضوی از اولین مراکزی است که به مرکز ملی ارتباطات متصل شده و آمادگی داریم زمینه حضور جدی تر این نهاد را بویژه در بحث محتوای فضای مجازی و شبکه ملی ارتباطات فراهم کنیم.
تسهیل خدمت رسانی به زائران با فناوری اطلاعات
تولیت آستان قدس رضوی گفت: با بهره گیری از فناوری های اطلاعات، علاوه بر تسهیل خدمت رسانی، می توانیم منشأ خدمات بهتر و عادلانه تری برای زائران بارگاه منور رضوی باشیم.
حجت الاسلام والمسلمین رئیسی عنوان کرد: در عرصه های مختلف خدمت به زائران بارگاه مطهر حضرت رضا(ع) و به طور مثال توزیع فیش غذای مهمانسرای حضرت رضا(ع) که تاکنون با زحمت زیاد در هتل ها و اماکن اقامتی زائران صورت می گرفت، می توان با استفاده از فناوری های نوین اطلاعات و ارتباطات، سرعت، دقت و عدالت محوری را بیش از پیش در این گونه امور مهم و مورد توجه زائران رعایت کرد.
وی با بیان این که هیچ دست ساخته بشر، سرعت تسری و پیشرفتی همچون دنیای مجازی را تجربه نکرده است، خاطرنشان کرد: امروز دنیای دیجیتال و فضای مجازی تمام لایه های زندگی فردی و اجتماعی انسانها را تحت تأثیر قرار داده و اگر در این مقوله توانمند نشویم، باید همواره چشم به دست دیگران داشته باشیم.
حجت الاسلام والمسلمین رئیسی افزود: آستان قدس رضوی به نوبه خود آمادگی دارد با همیاری در ایجاد و گسترش سامانه های کاربردی دیجیتال در حوزه زائر و زیارت، زمینه بهره مندی بهتر زائران داخل و خارج کشور را از برنامه های حرم مطهر رضوی فراهم نماید./1308/101/ب2