۳۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۸
کد خبر: ۴۳۹۳۲۹
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران:

بحران های امروز جامعه اسلامی به دلیل فاصله گرفتن از پیام غدیر است

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که امروز دنیا تشنه بهره گیری از معارف غدیر است، گفت: بحران های امروز جامعه اسلامی به دلیل فاصله گرفتن از پیام غدیر است.
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام لطیف صادقی، معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران امروز در جلسه ستاد غدیر استان در ساری با بیان این که غدیر چشمه جوشان و خروشان و مبارکي است که براي هميشه تاريخ جاري و ساري است، گفت: غدير پل رسيدن به سعادت بشري است.

 

وی با بیان این که غدير و پيام آن تنها مختص و متوجه اسلام و مسلمانان نيست، بلکه همه بشريت را در همه زمان ها و مکان ها مخاطب خويش قرار داده است، افزود: غدير و پيام غدير فلسفه و رسالت انبيای الهي از آدم تاخاتم است.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که امروز دنیا تشنه بهره گیری از معارف غدیر است، تصریح کرد: بحران های امروز جامعه اسلامی به دلیل فاصله گرفتن از پیام غدیر است.

 

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران، انقلاب اسلامي را ادامه دهنده راه و مسیر غدير دانست و گفت: آنچه سبب شد غدير خم به بيراهه کشيده شود طمع برخي انسان هاي دنيا طلب و غفلت مردم از قرآن و فرمايش پيامبراکرم(ص) در مورد ادامه حرکت اسلام و راه سعادت بود.

 

حجت الاسلام صادقی ولايت فقيه را همان ولايت امام علي(ع) دانست و تصریح کرد: امروز همه بايد در اطاعت از رهبري پیشگام و استوار باشند چون مطالعه تاريخ براي عبرت گرفتن است و نبايد بگذاريم حادثه بعد از غدير دوباره تکرار و حرکت پرشتاب بيداري اسلامي و نظام جمهوري اسلامي متوقف شود.

 

استاد حوزه علمیه مازندران، غدير را هویت و شناسنامه شیعه دانست و با بیان این که بدون غدیر از مسیر صحیح منحرف خواهیم شد، خاطرنشان کرد: ولايت زيربناي يك حكومت ديني و الهي است و اين ولايت فقيه است كه حلقه اتصال ما به امامت و پروردگار محسوب مي‌شود و بدون آن جامعه ديني به تكامل و هويت نمي‌رسد.

 

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که فرهنگ غدیر با انقلاب اسلامی هر روز در جهان گسترش می یابد، گفت: جهانی شدن فرهنگ غدیر موجب عصبانیت دشمنان اسلام ناب شده و آنها را به تلاش برای خدشه دار کردن اسلام حقیقی وا داشته است.

 

حجت الاسلام صادقی با تاكيد بر اين كه بايد دل‌هايمان را به حضرت علي(ع) گره بزنيم و غدير بايد در زندگي و جامعه ما حاكميت داشته باشد، ابراز کرد: استمرار غدير به حاكميت دين و استمرار حاكميت دين به ولايت فقيه است.

 

استاد حوزه علمیه مازندران، غدير را همه اسلام خواند و افزود: اگر درك درستي داشته باشيم غدير همه هويت مسلمانان است و براي ما شيعيان از جايگاه و اهميت ويژه اي برخوردار است و بايد به شكل ويژه به اين مسئله اعتقادي نگاه كرد.

 

وی با بیان این که غدير و ولايت، تکميل و تداوم مبعث و رسالت و زير بناي محکم و پشتوانه اصل مترقي ولايت فقيه در زمان غيبت کبري است، گفت: غدير در حقيقت سند گوياي حقانيت اهل‌بيت(ع) و مباني فکري و اعتقادي تشيع است که همه تار و پود فکري دشمنان را بر هم مي زند و عقايدشان را به لرزه در مي‌آورد.

 

معاون حوزه علمیه مازندران با بیان این که دشمنان اسلام امروز با به وجود آوردن گروه های تکفیری نظیر داعش به دنبال محو غدیر و ولایت هستند، تصریح کرد: تمسک به غدير سبب بيمه شدن اسلام از گمراهي‌هاي موجود مي‌شود و جوامع امروز برای عبور از بحران های موجود تنها باید به غدیر متصل شود.

 

حجت الاسلام صادقی با اشاره به این که امروز گروه های تروریستی تکفیری نظیر داعش مسلمانان بی گناه را به جرم شیعه بودن می کشند، خاطرنشان کرد: جهالت و نادانی در این گروه های به اصطلاح پیرو اسلام موج می زنند و آنها بویی از اسلام و انسانیت نبرده اند.

 

وی با بيان اين كه واقعه غدير از ابعاد و جهات متفاوت داراي درخشندگي خاصي در جهان اسلام است، تصريح كرد: آگاهي از جايگاه غدير منوط به اطلاع صحيح از امامت و شناخت سيره عملي و اخلاقي امام علي (ع) است.

 

استاد حوزه علمیه مازندران، عزت و عظمت امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به برکت غدیر و ولایت دانست و گفت: اگر پیام غدیر در بخش های جامعه اسلامی به خوبی نهادینه شود دشمنان اسلام هیچ گاه نخواهند توانست به اهداف شوم و پلید خود دست یابند.

 

وی ادامه داد: مسأله ولايت، ادامه خط رسالت بعثت پيامبر گرامي اسلام است و همانگونه که بعثت پيغمبر مايه وحدت همه انسان ها گشت، غدير نيز تداوم راه نبوت و رسالت است، به همین دلیل اين خط مي تواند مايه وحدت شيعه و سني باشد.

 

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران، اصل و اساس دین را ولایت دانست و تصریح کرد: امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به دلیل قرار گرفتن در مسیر آرمان های ولایت به قدرتی بلامنازع در جهان تبدیل شده است و دشمنان هیچ گاه نخواهند توانست خللی در مسیر رشد و بالندگی آن ایجاد کنند.

 

حجت الاسلام صادقی در بخش دیگری از سخنان خود بر برگزاری هر چه باشکوه تر برنامه های دهه غدیر و ولایت در استان تأکید کرد و گفت: باید از ظرفیت های مردمی در جهت برگزاری مناسب برنامه های دهه غدیر در استان بهره گیریم.

 

وی همچنین از اعزام مبلغان دینی همزمان با دهه امامت و ولایت به مناطق مختلف استان خبر داد و افزود: ارتباط چهره به چهره با مردم و تبیین مسأله امامت و ولایت و همچنین پاسخ به شبهات احتمالی در این خصوص مورد توجه مبلغان اعزامی قرار خواهد گرفت./202/950/ب1

ارسال نظرات