۰۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۲
کد خبر: ۴۳۹۳۹۱
حجت‌الاسلام حاج علی اکبری مطرح کرد؛

هجرت جهادی حضرت عبدالعظیم حسنی برای نشر دین

رییس مرکز رسیدگی به امور مساجدگفت: شخصیت جهادی حضرت عبدالعظیم حسنی در اشاعه و نشر احادیث امامان عصر خود بر اساس هجرتی که در دوران حاکمان و خلفای جائر و با تهدیدها و فشارهایی که بر ایشان وجود داشت، بسیار حائز اهمیت است.
حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمدجواد حاج علی اکبری، رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد، صبح امروز در سخنرانی دعای ندبه در آستان سیدالکریم(ع)، گفت: نیمه شوال سالروز وفات شهادت گونه حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) است.

 

وی افزود: ما در ری شاهد قد بر افراشتن شجره طیبه و نورانی از خاندان اهل بیت(ع) هستیم که ریشه در تاریخ دارد و در طول تاریخ همه مومنان و دوستداران ائمه معصومین(ع) از میوه‌های شیرین این شجره طیبه بهره‌مند شده‌ و کسب فیض کرده‌اند.

 

حجت الاسلام حاج علی اکبری حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) را فردی فقیه، عالم، محدث و معنوی بیان کرد و گفت: ایشان شخصیتی مورد اعتماد بود که از خرمن دانش امامان معصوم(ع) عصر خویش استفاده کرد و علوم کسب شده را در اختیار مومنان قرار داد، ایشان در بین رجال دارای شخصیتی برجسته است.

 

رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد درباره شخصیت جهادی این امامزاده واجب التعظیم، ابراز کرد: شخصیت جهادی ایشان در اشاعه و نشر احادیث امامان عصر خود بر اساس هجرتی که در دوران حاکمان و خلفای جائر و با تهدیدها و فشارهایی که بر ایشان وجود داشت، بسیار حائز اهمیت است.

 

وی با بیان اینکه امروز حرم این عالم جلیل القدر مرکز تبادل و انتشار علم است، اظهار داشت: امروز وجود دانشگاه علوم حدیث و حوزه علمیه توجه ویژه علم پژوهان را به خود جلب کرده است.

 

حجت الاسلام حاج علی اکبری با اشاره به خصوصیات و ویژگی‌های برجسته این محدث والامقام، بیان داشت: حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) افزون بر شرف انتساب به امام حسن مجتبی(ع) ویژگی خاصی دارد که او را از دیگر امامزادگان متمایز و برجسته می‌کند.

 

رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد ادامه داد: امتیاز و ویژگی حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) آن است که ایشان دین و اعتقادات خود را اعم از توحید، نبوت، امامت، معاد و فروع دین به امام عصر خود ارائه و امام هادی(ع) صحت آن عقاید را تایید کرد و امروز این عرضه و ارائه به عنوان یک منشور اعتقادی برای عالمان دین به شمار می‌رود.

 

وی با بیان اینکه در طول تاریخ عالمان به منشور اعتقادی حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) توجه ویژه داشتند، گفت: انسان باید عقاید صحیح را بر مبنای این منشور تحصیل کند./202/813/ب1

ارسال نظرات