۰۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۹
کد خبر: ۴۳۹۹۴۶
آیت الله بطحایی:

حوزه علمیه تمام همت خود را صرف احیای سنت رسول اکرم کند

نماینده منتخب مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری گفت: حوزه علمیه قم که ام القرای جهان اسلام و تشیع است، لازم است تمام اهتمام خود را صرف احیای سنت پیامبر اکرم(ص) کرده نه این‌که تنها در مناسبت‌های میلاد و عزاداری به احیای شعائر دینی و ولایی بپردازد.
حجت الاسلام والمسلمین سید هاشم بطحایی

آيت‌الله سیدهاشم بطحایی گلپایگانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا ضمن تسلیت ایام شهادت رییس مکتب جعفریه امام صادق(ع) اظهار داشت: بیان احکام الهی در رأس تمامی امور دین است زیرا چنانچه بشریت با مسائل شرعی آشنا شوند، بهترین مسیر برای سعادت دنیا و آخرت را طی خواهند کرد.

 

نماینده منتخب مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این‌که حکومت‌های جائر همواره سخنرانی‌های دینی و بیان معارف الهی را ممنوع می‌کردند تا آزادانه به انجام مفاسد و زراندوزی‌های خود بپردازند، ابراز کرد: امیر مؤمنان علی(ع) خطاب به مالک اشتر می‌فرمایند که دین اسلام در دست اشرار به اسارت آمده تا به وسیله دین به هوا و هوس خود پرداخته و زراندوزی می‌کنند.

 

وی با بیان این‌که ائمه اطهار(ع) سرمایه عمر خود را صرف نشر احکام قرآن کرده‌اند، ادامه داد: در زمان امام صادق(ع) یک تحول سیاسی در جهان اسلام به وجود آمد زیرا سلسله بنی امیه با ذلت تمام رو به انقضاء بود و بنی عباس به دروغ و به نام دفاع از اهل‌بیت پیامبر اکرم(ص) خلافت را به دست گرفتند.

 

آیت الله بطحائی ابراز کرد: بنی عباس در نهایت همچون بنی امیه با هواپرستی و زراندوزی و قتل و غارت در جامعه تاختند؛ اما امام جعفر صادق(ع) در دوره حساس انقضای بنی امیه و قدرت یافتن بنی عباس، عصای پیامبر اکرم(ص) را به منصور دوانیقی اهدا کرده و در مقابل، اذن تبیین احکام شرعی و سنت پیامبر اکرم(ص) در جامعه یافتند.

 

وی افزود: در شرایط کنونی که دشمنان مختلف اسلام و مکتب شیعه همچون غربی‌ها و سایرین، به دنبال تغییر سنت رسول خدا(ص) و شبهه پراکنی در جامعه هستند، حوزه‌های علمیه موظفند با پیروی از امام صادق(ع) به دنبال تبیین احکام و معارف اسلامی باشند.

 

استاد سطح عالی حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد:‌ مذهب شیعه، مکتب رسول خدا(ص) و امیر مؤمنان علی(ع) است که به واسطه امام ششم احیا و از طریق حوزه علمیه امام صادق(ع) و روایات این امام بزرگوار قرن‌ها زنده ماند تا امروز به دست ما برسد.

 

نماینده خبرگان رهبری یادآور شد: حوزه علمیه قم که ام القرای جهان اسلام و تشیع است، لازم است تمام اهتمام خود را صرف احیای سنت پیامبر اکرم(ص) کرده نه این‌که تنها در مناسبت‌های میلاد و عزاداری به احیای شعائر دینی و ولایی بپردازد./997/ت302/س

 

خبرنگار: بهروز ملکی

ارسال نظرات