۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۴
کد خبر: ۴۴۰۳۸۵
آیت الله حائری شیرازی:

اسلامی سازی را جدی نگیریم، علوم انسانی غرب برای استحاله ما کافی است

آیت الله حائری شیرازی گفت: اگر اسلامیت را به علوم انسانی اضافه نکنیم، همین علوم انسانی غربی برای استحاله ما کافی است.
آیت الله حائری شیرازی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله حائری شیرازی ظهر امروز ششم مرداد در جمع خبرنگاران در حاشیه همایش «از اسلام تا اسلام» که در هتل جم برگزار شد، در پاسخ به سؤال خبرنگار خبرگزاری رسا درباره شاخص ها و ویژگی های حوزه انقلابی گفت: حوزه بایستی معلم سبک زندگی در دانشگاه های ما باشد.

 

استاد اخلاق حوزه علمیه با بیان این که متأسفانه حوزه های ما معلم دانشگاه ها نشده اند، افزود: دانشگاه های ما ساز و کارهای خودشان را به حوزه آموزش دادند و از وقتی که این جریان و همگرایی از دانشگاها به حوزه منتقل شده است، حوزه را غیر انقلابی کرده است.

 

وی ادامه داد: حوزه انقلابی آن است که طلاب برای خدمت کار کنند و نه تنها برای امروز بلکه برای فردا و آینده هم جامعه را آماده کنند؛ اسلام کلان،اسلام فردی و موردی نیست. 

 

آیت الله حائری شیرازی اظهار کرد: ما اگر علوم اسلامی انسانی را از متن آن بیرون نکشیم و اسلامیت را به این علوم اضافه نکنیم همین علوم انسانی غرب برای استحاله ما کافی است.

 

استاد اخلاق حوزه علمیه ادامه داد: اما اگر ما توانستیم اسلامیت را با علم ترکیب کنیم می توانیم هزاران نفر غیر مسلمان را در آینده مسلمان کنیم همان طور که آنها هزاران مسلمان را امروز به سمت غیر اسلام می کشانند.

 

وی در ادامه درباره شیوه های مقابله با جریان های غیرانقلابی و نفوذ آنان در حوزه های علمیه گفت: وقتی هدف دنیا نباشد و خدمت، بصیرت و بندگی مبنا قرار بگیرد در واقع این جریان ها نابود خواهند شد. /934/پ202/ج

  

ارسال نظرات