۰۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۷
کد خبر: ۴۴۰۵۵۶
آیت الله طباطبایی نژاد تأکید کرد؛

ضرورت اهتمام طلاب به حفظ قرآن

نماینده ولی فقیه در اصفهان بر ضرورت توجه طلاب به حفظ قرآن تأکید کرد و گفت:‌ یکی از مدارس علمیه اصفهان با بیش از 140 طلبه به عنوان مدرسه قرآنی معرفی و علاقه مندان در آن مشغول به تحصیل هستند.
آیت الله طباطبایی نژاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان امروز در جلسه توسعه و ترویج فعالیت های قرآنی بر ضرورت تعلیم و تربیت مربیان قرآنی تأکید کرد و گفت: اصفهان با حضور اساتید و نخبگان قرآنی ظرفیت بسیار بالایی برای تربیت مربیان و معلمان قرآنی دارد.

 

نماینده مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: یکی از اشکالاتی که اهل تسنن به ما وارد می کردند، همین مسائل قرآنی و کم بودن حافظان قرآن بود که به برکت انقلاب اسلامی ایران توجه به قرآن کریم نیز رونق گرفته است.

 

وی به اهمیت حفظ قرآن کریم اشاره کرد و گفت: به نظر بنده باید همه طلاب پس از اتمام سطح دو حافظ قرآن باشند، اما از آن جایی که در فضای اجبار به نتیجه مطلوب نخواهیم رسید، یکی از مدارس علمیه را که بیش از 140 طلبه دارد به عنوان مدرسه قرآنی معرفی و علاقه مندان در آن مشغول به تحصیل هستند.

 

آیت الله طباطبایی نژاد قرآن را مخلوق بلاواسطه خدا دانست و افزود: وقتی حتی برای نگاه کردن به قرآن برای انسان ثواب می نویسند به این معناست که نگاه کردن به قرآن نیز انسان را به خدا نزدیک می کند و این معنای ثواب است.

 

امام جمعه اصفهان مهجوریت قرآن را در عمل به قرآن دانست و اظهار داشت: باید حافظان قرآن را به گونه ای آموزش دهید که بدانند منشور الهی و برنامه زندگی خود را می آموزند.

 

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان از اجرایی شدن طرح تلاوت نور در مساجد تقدیر کرد و گفت: باید به گونه ای عمل کنیم که این طرح در همه مساجد استان به اجرا در آید.

 

در ادامه این جلسه رسول زرگر پور، استاندار اصفهان بر ضرورت ایجاد بانک اطلاعاتی فعالان قرآنی تأکید کرد و ابراز داشت: در استان اصفهان با وجود این همه فعال و ظرفیت قرآنی یک بانک اطلاعاتی جامع و کامل وجود ندارد.

 

زرگر پور تصریح کرد: ایجاد بانک اطلاعاتی افزون بر این که در جهت شناسایی و بهره گیری از ظرفیت های قرآنی بسیار مؤثر است، زمینه ای برای ارزیابی عملکرد سالانه ما در حوزه قرآنی فراهم می کند.

 

وی با اشاره به این موضوع که مؤسسات و نهادهای مختلفی درگیر فعالیت های قرآنی هستند، گفت: برای این که طرح خانه های قرآنی با محوریت مساجد بتواند به نتیجه ای برسد، باید یک نهاد مسؤولیت کار را بپذیرد.

 

استاندار اصفهان درباره آسیب های محافل خانگی قرآن کریم هشدار داد و افزود: از آن جایی که ما برای ساماندهی محافل قرآنی که در منازل و به ویژه برای بانوان تشکیل می شود، غافل شده ایم، دشمنان از این طریق به دنبال ترویج عرفان های کاذب و افکار منفی و ضد اسلامی هستند، از این رو باید برای ساماندهی این جلسات راه چاره ای اندیشید.

 

گفتنی است، در گذشته ساماندهی فعالیت های قرآنی ذیل شورای فرهنگ عمومی استان ها تعریف شده بود، از این رو بر اساس مصوبه ای از شورای عالی انقلاب فرهنگی، شورای توسعه فعالیت های قرآنی در استان ها به ریاست نمایندگان ولی فقیه تشکیل شد./201/1305/ب1

ارسال نظرات