۰۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۲
کد خبر: ۴۴۰۹۰۲
مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیل:

امام جعفر صادق شالوده مذهب تشیع را مستحکم کردند

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل با اشاره به صفات برجسته امام جعفر صادق(ع)، گفت: امام صادق (ع) به‌عنوان رئیس مذهب تشیع و جعفری سعی کردند تا شالوده مذهب تشیع را مستحکم کرده و نسبت به تقویت و تعالی آن تلاشی جدی داشته باشند.
حجت الاسلام ستوده، مديرکل تبليغات اسلامي استان اردبيل

حجت الاسلام مهدی ستوده، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل به مناسبت سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع)، خاطرنشان کرد: آن حضرت در موج مخالفت‌ها و ایجاد دودستگی در جامعه و حیله و نیرنگ حاکمان فاسق سعی کرد تا به کارآمدی و توانمندی ارزش‌های نظام اسلامی کمر همت بسته و روح تازه‌ای را در کالبد شیعه بدمد.

 

وی ساده زیستی و همرنگی با مردم را از صفات برجسته امام صادق (ع) دانست و افزود: به واقع امام معصوم(ع)  سبک زندگی دینی را در طول حیات خود پیاده می‌کرد.

 

حجت الاسلام ستوده تصریح کرد: آن حضرت در حالی در 31 سالگی به امامت امت برگزیده شد که به‌رغم سختگیری‌ها و هیاهوی روزگار خود تلاش کرد تا با تاسیس مذهب جعفری و تشیع با استفاده از آموزه‌های عقلی، منطقی و علمی روح دیانت و کمال اسلام را به نمایش بگذارد.

 

وی افزود: امام صادق (ع) به‌عنوان رئیس مذهب تشیع و جعفری سعی کرد تا شالوده مذهب تشیع را مستحکم کرده و نسبت به تقویت و تعالی آن تلاشی جدی داشته باشد.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل بیان داشت: آنچه که بیش از همه رئیس مذهب جعفری را به انقلاب فرهنگی کشاند مقابله با گرایش‌های منحرف و نحله‌های خطرناکی بود که در جامعه اسلامی شکل گرفته بود که خود عامل دودستگی و بهانه به دست تندروها و افراطی‌گری‌ها بوده است که امام صادق (ع) سعی کرد با عقل و منطق این فضا را از بین ببرد.

 

حجت الاسلام ستوده اظهار داشت: آن حضرت با سیره و سلوک خود نه تنها تبلیغات سوء دشمنان را از بین برد بلکه با رفتار پسندیده، خوشرویی و گشاده‌رویی و کلام نافذ سعی کرد تا دشمنان خود را نیز وادار به تسلیم در برابر منطق اسلام کند.

 

این مسؤول یادآور شد: هر چند آن حضرت از سوی حاکمان فاسق عباسی همواره تحت فشار بوده و حتی دشمنان سعی داشتند تا دوران امامت آن حضرت را به دوران انزوا و گوشه‌نشینی تبدیل کنند.

 

وی بیان داشت: آن حضرت نه تنها در چنبره اندیشه دشمنان گرفتار نشد بلکه با بنیان نهادن فقه جعفری و تقویت تشیع سعی کرد تا اندیشه بلند اسلامی را به معنای واقعی به نمایش بگذارد.

 

حجت الاسلام ستوده خاطرنشان کرد:‌ امروز وظیفه ما است که با پیروی و تبعیت از امام جعفر صادق (ع) سعی کنیم تا آن حضرت را به عنوان پرچمدار مذاهب در سیره و سلوک و حرکتمان مورد الگو و توجه قرار دهیم.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیل در ادامه با اشاره به دوران امامت امام صادق(ع)، گفت: امام صادق(ع) به عنوان مرجع بزرگ و منبع قوي علمي و معنوي در جهان اسلام مطرح  است و بسياري از علماي اسلام و ساير مذاهب و اديان نيز این امام بزرگوار را به عنوان يک عالم و دانشمند برجسته قبول دارند.

 

عضو شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل اظهار داشت: امام صادق(ع) علاوه بر فقه، اعتقادات و اخلاق در شاخه‌هاي گوناگون علوم به تربيت شاگردان و محدثان و عالمان پرداختند./302/937/ب1

ارسال نظرات