۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۹
کد خبر: ۴۴۱۱۵۴
رییس شورای تبلیغات اسلامی خراسان شمالی:

ناهماهنگی بین دستگاه‌های فرهنگی مذهبی مهم‌ترین عامل ولنگاری فرهنگی در کشور است

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با بیان اینکه ناهماهنگی دستگاه و نهادهای مختلف در اجرای برنامه‌های فرهنگی مذهبی یکی از عوامل اصلی ولنگاری فرهنگی در کشور است، افزود: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی می‌تواند در این زمینه به عنوان ستاد مرکزی هماهنگی نقش‌آفرینی کند.
حجت الاسلام سالاری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام محمدعلی سالاری، رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی، عصر امروز در نشست خبری که به مناسبت فرارسیدن دوازدهم مردادماه، سالروز تأسیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: مهم‌ترین رسالت این نهاد ایجاد هماهنگی بین همه دستگاه‌های تبلیغاتی نظام اسلامی در مناسبت‌های ملی و محلی است.

 

وی با بیان اینکه نهاد شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در راستای اجرای وظایف خود تاکنون تنها قانون را مدنظر قرار داده و از این پس نیز همین رویه را ادامه می‌دهد، افزود: البته در این زمینه قانون با رویکرد ایجاد وحدت، همدلی و همکاری بین مسؤولان و نهادهای مختلف اجرا شده و نهاد شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی تمام تلاش خود را برای جلوگیری از ایجاد تنش به کار گرفته است.

 

حجت‌الاسلام سالاری ادامه داد: برخی مواقع بیانیه‌هایی از سوی افراد و یا گروه‌هایی منتشر شده و یا شماری از شخصیت‌های استانی و کشوری در مورد موضوعات مختلف در تریبون‌های عمومی بیانات تنش‌آمیزی را مطرح کرده‌اند، اما شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با وجود داشتن پاسخ مستدل، از جواب‌گویی به این اظهارات و بیانیه‌ها خودداری کرده تا فضا تنش‌آلود نشود.

 

این مسؤول با اشاره به اینکه اساسنامه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در قانون رسمی کشور ثبت شده است، گفت: با توجه به اینکه تمامی فعالیت‌های این شورا بر اساس مر قانون بوده است، اکنون هیچ مسؤولی نمی‌تواند مدعی حتی یک مورد بی‌قانونی از سوی این نهاد شود.

 

وی با بیان اینکه ایجاد هماهنگی بین دستگاه‌های مختلف مرتبط کار راحتی نیست، خاطرنشان کرد: با وجود این، شورای هماهنگی از زمان تأسیس تاکنون عملکرد مناسبی در راستای ایجاد هماهنگی بین دستگاه‌های مختلف در مناسبت‌های گوناگون داشته است.

 

حجت‌الاسلام سالاری با اشاره به اینکه بر اساس قانون رسالت نهاد شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، ایجاد هماهنگی برای برگزاری مناسبت‌ها و مراسم‌های ملی و محلی است، اضافه کرد: متأسفانه هنوز این هدف به‌صورت کامل محقق نشده و با وجود اینکه این هماهنگی درزمینهٔ برگزاری برنامه‌های ملی صورت گرفته اما در مورد برنامه‌های استانی و محلی هنوز برخی ناهماهنگی‌ها دیده می‌شود.

 

وی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب همواره بر ارتقای هماهنگی و وحدت رویه بین دستگاه‌های فرهنگی و مذهبی تأکید داشته و دارند، تصریح کرد: طرح موضوع ولنگاری فرهنگی از سوی معظم‌له نیز درواقع مؤید همین مسأله است.

 

حجت‌الاسلام سالاری با بیان اینکه هماهنگ نبودن و نداشتن وحدت رویه یکی از دلایل و عوامل اصلی ولنگاری در نهادها و دستگاه‌های فرهنگی و مذهبی است، افزود: در این راستا نیازمند اتاق فکر و ستاد مرکزی سیاست‌گذاری هستیم که شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی می‌تواند به عنوان این ستاد مرکزی هماهنگی نقش‌آفرینی کند.

 

گفتنی است، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با هدف سیاست‌گذاری، مدیریت، هماهنگی و برگزاری مراسم‌های ملی و انقلابی در دوازدهم مردادماه سال 1359 با موافقت و نظر امام خمینی (ره)، تأسیس شد./202/9314/ب1

ارسال نظرات