۱۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۲
کد خبر: ۴۴۱۳۳۳
قائم‌مقام نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی:

حرکت بر مدار ولایت مهم‌ترین شاخصه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی است

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با گرامیداشت سالروز تأسیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، گفت: ولایتمداری و حرکت تنها در مسیر و محور ولایت، مهم‌ترین شاخصه نهاد شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی است.
حجت الاسلام یعقوبی - دیدار سالروز تاسیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، قائم‌مقام نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد امروز در دیدار با رییس و کارکنان شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان که به مناسبت فرارسیدن دوازدهم مرداد، سالروز تأسیس این نهاد برگزار شد، با اشاره به فعالیت‌ها و اقدامات شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در سطح کشور و استان، اظهار کرد: نقش این شورا در تشویق و ترغیب مردم برای حضور پرشور و شعور در مناسبت‌های ملی و انقلابی و صحنه‌های دفاع از انقلاب و ارزش‌های نظام اسلامی بسیار ارزشمند و ستودنی است.

 

وی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی را به‌عنوان نهادی انقلابی، پویا و تأثیرگذار دانست و اضافه کرد: مشی و افق حرکت این نهاد استمرار روند انبیای الهی و اولیای دین است.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به اینکه این نهاد برای ایجاد اتحاد و اقدام هماهنگ مردم و دستگاه‌های فرهنگی و مذهبی نظام فعالیت می‌کند، خاطرنشان کرد: در واقع شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی نهادی برگرفته از معارف قرآنی است.

 

وی ادامه داد: یکی از ویژگی‌های برجسته این نهاد، شورایی بودن است، به‌ گونه‌ای که همواره براساس مبانی حکمت‌آمیز قرآن کریم، مشورت، همفکری و همگرایی را اساس کار خود قرار داده است.

 

رییس شورای استانی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی خطاب به کارکنان نهاد شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، تصریح کرد: براساس آموزه‌های دینی باید سعی کنید شعائر الهی و ارزش‌های اسلامی را به‌ صورت کامل، جامع و زیبا در جامعه ترویج و تبلیغ کنید.

 

به گفته حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی این هنر و قابلیت فعالان نهاد شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی است که با بهره بردن از علم روز و فنون زیبایی‌شناسی، معارف دین و ارزش‌های معنوی و جان‌فزای اسلام را تبیین و ترویج می‌کنند.

 

وی با اشاره به کارهای ارزشمندی که از ابتدای پیروزی انقلاب و استقرار نظام اسلامی از سوی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی انجام گرفته است، اظهار کرد: گام برداشتن حول محور ولایت و خط درست امام خمینی(ره) مهم‌ترین شاخصه و ویژگی بارز این نهاد است.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی رسالت شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی را بسترسازی برای حضور پرشور و معنادار مردم در همه صحنه‌های انقلاب دانست و افزود: این رسالت بسیار ارزشمند و ستودنی است.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی در ادامه با بیان اینکه امروز وظیفه نهادهای فرهنگی سنگین‌تر از همیشه است، خاطرنشان کرد: متولیان فرهنگی و مذهبی باید از یک طرف جوانان و نسل‌های جدید کشور را با اهداف عالی انقلاب آشنا کرده و از سوی دیگر ترفندها و نیرنگ دشمنان و دام‌های گسترده شده از سوی استکبار جهانی را برای جوانان بازگو کنند.

 

گفتنی است، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با هدف سیاست‌گذاری، مدیریت، هماهنگی و برگزاری مراسم‌های ملی و انقلابی در دوازدهم مردادماه سال 1359 با موافقت و نظر امام خمینی (ره)، تأسیس شد./9314/202/ب2

ارسال نظرات