۱۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۶
کد خبر: ۴۴۱۴۹۴
آيت الله نمازي:

هيچ راه و علمي بالاتر از كسب معارف الهي نيست

نماينده ولي فقيه دركاشان با بیان این که هیچ راه و علمی بالاتر از کسب معارف الهی نیست، گفت: هيچ راه و هيچ علمي بالاتر از كسب معارف الهي نيست و هرچه خبر هست در همين حوزه ها است و در هيچ جاي ديگر خبري نيست.
آيت الله عبدالنبي نمازي آيت الله عبدالنبي نمازي آيت الله عبدالنبي نمازي آيت الله عبدالنبي نمازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، آيت الله عبدالنبي نمازي ظهر امروز در جمع طلاب شركت كننده در طرح اختبار و تثبيت طلاب و همچنين ميثاق طلبگي در حوزه علميه امام خميني(ره) كاشان، ورود به عرصه طلبگي را يك كار آسماني دانست و گفت: عرصه طلبگي، عرصه اي نيست كه هر فردي بتواند وارد اين عرصه شود و باید نسبت به فراگیری علوم حوزوی اهتمام داشت و برای تبلیغ معارف دین انجام وظیفه کرد.

 

آيت الله نمازي با اشاره به اين كه نماز بر همه مسلمانان واجب است، خاطرنشان كرد: دانستن احكام نماز نيز بر همه واجب است و بايد معرفت به خدا داشته باشيم، از اين رو معرفت نسبت به احكام الهي واجب عيني است.

 

وي همچنين با بيان اين كه برخي در احكام دين متخصص و فقيه مي شوند تا به ديگران احكام الهي را آموزش دهند، گفت: انتخاب طلبگي بر خلاف مشاغل ديگر همراه با مسؤولیت های فراوان است؛ البته همه بايد احكام الهي را بدانيم، اما لازم نيست در احكام متخصص باشيم.

 

عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم در ادامه خطاب به طلاب حوزه علميه گفت: شما بهترين راه را انتخاب كرده ايد چرا كه هيچ راهي و هيچ علمي بالاتر از كسب معارف الهي نيست و هرچه خبر هست در همين حوزه ها است و در هيچ جاي ديگر خبري نيست.

 

آيت الله نمازي با اشاره به اين كه از پيامبراكرم (ص) سؤال شد، بالاترين علم چيست، پيامبراكرم(ص) فرمود، بالاترين علم معرفت الله و خداشناسي است، اظهار داشت: در عالم هستي موضوعات فراواني است كه همه ممكن الوجود است به اين معني كه مخلوق هستند و همه آنها توسط يكي ساخته و توليد كرده است.

 

وي خاطرنشان كرد: تنها يك وجود در نظام هستي است كه آن مستثنا است و آن وجود، واجب الوجود است كه همه چيزش از خودش است و كسي به او هديه نكرده است، اما ما هيچ چيزي را از خودمان نداريم و دست مان خالي و فقير هستيم و گداي درب خانه خدا هستيم.

 

به گفته وي، كمال و عزت و عظمت انسان در يك كلمه است و آن وصل شدن به مبداء اعلی است كه اگر چنانچه وصل شديم همه كارها درست است، اما اگر وصل نشديم، ذلت است.

 

زيبايي خدا انقضاء ندارد و دائمي است

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبري با بيان اينكه همه عالم هستي زييا است و همه زيبايي هاي عالم از خدا است، اظهارداشت: اگر كسي مي خواهد عاشق شود، عاشق خدا باشد، چرا كه زيبايي خدا مانند انسان تاريخ انقضاء ندارد و دائمي است.

 

آيت الله نمازي گفت: انسانهاي موحد آدرس را درست مي روند و مستقيم به سراغ خدايي مي روند كه در باره علم او مطالعه كرده است، از اين رو از نگاه توحيدي بالاترين مقام، مقام عالم است چرا كه عالم با خدا آشنا است و هرچه مي خواهد از خدا مي خواهد.

 

وي افزود: شما طلاب حوزه بايد بدانيد كجا آمده ايد و آينده و سرنوشت شما چه خواهد شد و چنانچه به مقام علم و معرفت خدا برسيد، بهترين مخلوق خدا خواهيد بود.

 

عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم در ادامه با بيان اين كه از نگاه آيات و روايات، طالب علم بالاترين مقام در دنيا است، گفت: در بحارانوار علامه مجلسي و اصول كافي پيامبر اكرم (ص) در باب علم مي فرمايد، هركسي كه راهي را با انگيزه فراگيري علم طي كند، خداوند نيز راه سعادت و بهشت را به سوي او مي گشايد.

 

آيت الله نمازي ادامه داد: كسي كه براي كسب علم حركت مي كند فرشتگان بال هاي خود را داوطلبانه زير گام هاي طالب علم مي‌گسترانند.

 

بهترين افراد كساني هستند كه طالب علم هستند

به گفته وي همان گونه كه ما براي مومنين طلب مغرفت مي كنيم، ماهي‌ها، نهنگ ها و كوسه ها و هرحيوان زنده دريايي نيز براي طالب علم، طلب مغفرت مي كند، بنابراين بهترين افراد كساني هستند كه طالب علم هستند.

 

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبري در ادامه با خوش آمدگويي طلاب به حوزه علميه طلبگي امام زمان را داراي شرايطي دانست و گفت: اولين شرط طلبگي براي خدا و خالص و براي شناخت بيشتر از خدا باشد نه براي رسيدن به نان و مقام، چون هيچ پست و مقامي بالاتر از سربازي امام زمان نيست.

 

آيت الله نمازي جدييت در دروس حوزه و استفاده حداكثري از فرصت بدست آمده براي درس خواندن و عالم شدن، ارتباط قوي با خدا، خلوت با خدا، توجه به واجبات و مستحبات به ويژه نماز شب، دوري از گناه و حفظ پاكي و طهارت را از ديگر شرايط طلاب حوزه دانست و گفت: اگر طالب علم آلوده به گناه نشود نگاه و كلام  او براي مردم هدايتگر است.

 

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان تأكيد كرد: اگر طلاب به موارد ذكر شده توجه داشته باشند عالمي خواهند شد كه آن عالم عامل است؛ ضمن اينكه اين راه، راه سخت و دشواري است، بنابراين طلبگي گرسنگي و محروميت دارد اما مي تواند در سايه صبر و استقامت از رحمت الهي بهره برداري كند.

    

لازم به ذكر است طرح 20 روزه اختبار و تثبيت طلاب حوزه علميه و طرح 10 روزه ميثاق طلبگي به مدت يكماه براي اولين بار در كاشان براي طلاب مقطع تحصيلي سيكل در مدرسه علميه بيدگل، طلاب مقطع ديپلم در مدرسه علميه امام خميني(ره) و طلاب ليسانس در مدرسه دارالعلم آيت اعتمادي كاشان برگزار مي شود./1307/پ201/ج   

ارسال نظرات