۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۴
کد خبر: ۴۴۱۶۸۲
مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران:

ترویج تفکر انقلابی در جامعه تنها راه جلوگیری از نفوذ فرهنگی دشمن است

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب درباره انقلابی ماندن و تفکر انقلابی، گفت: برخی به دنبال تضعیف انقلاب و ارزش های انقلابی در جامعه هستند و تقویت روحیه انقلابی و انقلابی ماندن جامعه اسلامی ایران وظیفه همه دلسوزان نظام است.
مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ناصر شکریان، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران امروز در گردهمایی مدیران تبلیغات اسلامی استان به تأکیدات مقام مقام معظم رهبری درباره انقلابی ماندن و تفکر انقلابی اشاره کرد و بیان داشت: برخی به دنبال تضعیف انقلاب و ارزش های انقلابی در جامعه هستند و تقویت روحیه انقلابی و انقلابی ماندن جامعه اسلامی ایران وظیفه همه دلسوزان نظام است.

 

وی افزود: در مسائل سیاسی و اجتماعی معیار ما تنها فرمایشات و رهنمودهای رهبر معظم انفلاب است و موضع گیری های ما و مدیران باید معقولانه، مسؤولانه و متعهدانه باشد و در راستای اجرای فرامین مقام عظمای ولایت باید باشد.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان این که باید تلاش کنیم تا افکار انقلابی را در میان همه ارگان‌ها ترویج داده شود، گفت: همه ادارات و نهادهای دولتی باید افکار انقلابی را تبلیغ کنند و به دنبال گسترش اسلام ناب محمدی باشند.

 

حجت الاسلام شکریان با اشاره به این‌که مهم‌ترین مسأله در حال حاضر نفوذ فرهنگی است، خاطرنشان کرد: نفوذ خطر فرهنگی از رخنه در مسائل اقتصادی، سیاسی و اجتماعی بیشتر است، چرا که دشمن در صدد از میان بردن باورهای مردم کشور است.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که فشارها و توطئه های دشمنان علیه نظام اسلامی به دلیل وجود تفکر انقلابی در این ملت است، تصریح کرد: انقلابی بودن و انقلابی عمل کردن مانع تحقق توطئه های دشمنان نظام اسلامی خواهد شد.

 

حجت الاسلام شکریان با بیان این که دشمن به دنبال تهی کردن تفکر انقلابی در جامعه اسلامی است، خاطرنشان کرد: امروز نهادها و سازمان های دولتی ما نیز باید در کنار مردم انقلابی عمل کنند چون شرط پیشرفت و توسعه کشور انقلابی عمل کردن است.

 

وی استفاده از محتوای غنی فرهنگ اسلامی را بهترین راه برای مقابله با هجمه های فرهنگی دشمنان دانست و افزود: خوشبختانه امروز به برکت انقلاب اسلامی زمینه برای ترویج فرهنگ دینی در جامعه به خوبی فراهم شده است.

 

حجت الاسلام شکریان با اشاره به این که معارف اهل بیت(ع) سد محکمی در برابر بحران های فرهنگی جامعه است، تصریح کرد: در برابر هجوم سازمان یافته فرهنگ مخرب و خانمان سوز غربی یکی از بهترین راه های واکسینه کردن جامعه اسلامی از این هجمه ها تمسک به معارف اهل بیت(ع) است.

 

وی در ادامه سخنان خود به تلاش دشمن در ترویج بدحجابی در جامعه اسلامی اشاره کرد و با بیان این که تغییر سبک زندگی در جامعه اسلامی مهم‌ترین هدف دشمن از تضعیف بنیان عفاف و حجاب زنان و دختران کشورهای اسلامی است، تصریح کرد: دشمنان با ارائه برخی الگوهای غربی به دنبال سست کردن بنیان خانواده های ایرانی هستند.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران وجود رگه های بدحجابی در کشور را نتیجه نفوذ فکری و فرهنگی دشمن در بنیان خانواده‌ها دانست و افزود: دشمن با ترویج فساد و بی بندوباری تلاش می کند نسل جوان جامعه را از درون بی هویت کند. 

 

وی با اشاره به فعالیت صدها شبکه ماهواره‌ای فارسی زبان بر علیه فرهنگ، دین و اعتقادات ملت ایران اسلامی، ادامه داد: همه شبکه‌های ماهواره‌ای عفاف و حجاب بانوان جوامع اسلامی را نشانه گرفته‌اند و هیچ کدام این شبکه‌ها به دنبال تقویت بنیان خانواده‌ها و تقویت اعتقادات دینی مسلمانان نیستند.

 

حجت الاسلام شکریان با بیان این که شبکه‌های ماهواره‌ای غربی تلاش می‌کنند برنامه‌های آنها منجر به گسیختگی نهاد خانواده اصیل ایرانی و سست شدن پایه‌های اعتقادی خانواده مسلمان شود، اضافه کرد: عفاف و حجاب در عصر مدرن تنها یک نوع پوشش نیست، بلکه اندیشه و رویکردی است که بشریت به آن نیاز دارد.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با مهم ارزیابی کردن آسیب های اجتماعی در جامعه، گفت: بحث کاهش آسیب های اجتماعی نیازمند تلاش مجدانه و استفاده از همه ظرفیت های موجود داخل سازمانی در سال اقدام و عمل است.

 

وی با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب درباره آسیب های اجتماعی، بیان داشت: توجه ویژه به مباحث سبک زندگی اسلامی، کاهش آسیب طلاق در جامعه، توجه به مسأله رفع مشکلات ازدواج جوانان و تشویق به ازدواج آسان از جمله موضوعاتی است که باید با دقت و سرعت به آنها پرداخته شود.

 

عضو شورای فرهنگ عمومی مازندران ادامه داد: ارائه موضوعات مختلف اجتماعی در جلسات گفتمان دینی، برگزاری کارگاه های مهارت های زندگی در بین زوج های جوان، تهیه بسته فرهنگی اعم از کتب، نرم افزار و توزیع در بین زوج های جوان جهت تقویت بینش مهارت های زندگی اسلامی و سالم، هماهنکی با نهادها و ادارات شهرستانی در جهت ترویج سبک زندگی اسلامی از جمله فعالیت های مورد نظر سازمان است.

 

وی با تبریک فرارسیدن دهه کرامت بر لزوم برنامه ریزی در این مناسبت تأکید کرد و بیان داشت: به جز چهار شهرستان که به صورت منطقه ای برنامه ویژه دارند شهرهای دیگر نیز نسبت به اجرای برنامه های مجزا در این دهه اقدام کنند.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان اهمیت موضوع مهدویت و مبحث ظهور، افزود: مسؤولیت همه ما در مبحث زمینه سازی ظهور و لزوم توجه به مبحث مهدویت در اولویت همه برنامه ها قرار دارد و همواره باید به دنبال ترویج فرهنگ مهدیت و مفاهیم و مضامین پیرامون آن باشیم.

 

حجت الاسلام شکریان به موضوع مسؤولیت در نظام جمهوری اسلامی اشاره کرد و بیان داشت: مسؤولیت در این نظام بسیار سنگین است، چرا که بسیاری از مردم عملکرد و رفتار ما را با اسلام تطبیق می دهند و باید تلاش کنیم تا از عمر مسؤولیتی خود به دنبال احیای ارزش های اسلامی با توکل به خدا و مخلصانه حرکت کنیم تا شرمنده امام زمان نباشیم.

 

عضو شورای فرهنگ عمومی مازندران با بیان این‌که ارتباط خالصانه با خدا سبب تقویت دین خدا می شود، ادامه داد: اولویت امروز جامعه ما تقویت باورهای دینی و اعتقادی مردم است.

 

حجت الاسلام شکریان در ادامه به فرازی از دعای عهد و آل یاسین اشاره کرد و بیان داشت: اعتقاد به امام زمان(عج) و باورهای مهدوی و ترویج سبک زندگی مهدوی و زمینه سازی ظهور آن حضرت از ضروری ترین مباحث است که باید به آن توجه شود./950/201/ب2

ارسال نظرات