۱۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۹
کد خبر: ۴۴۲۱۱۰
آیت الله مظاهری:

قدرت ایمان از هر وسیله و تجهیزی بالاتر است/ ایمانی مؤثر است که به پذیرش قلبی برسد

رییس حوزه علمیه اصفهان با توجه به پیروزیهای پی در پی مسلمانان صدر اسلام در جنگهای مختلف، گفت: مسلمانان صدر اسلام با پذیرش قلبی عبارت نورانی؛ «حَسبیَ اللهُ وَ نِعمَ الوَکیل» پیروزی را برای جبهه اسلام به ارمغان می آوردند.
حضرت آیت الله حسین مظاهری رییس حوزه علمیه اصفهان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حضرت آیت الله حسین مظاهری در سلسله جلسات تفسیر قرآن که هر روز صبح در مسجد امیرالمؤمنین(ع) خیابان جی برگزار می شود، در توصیف سوره نصر، گفت: به هر اندازه سوره کافرون موجب حزن و اندوه بود، سوره نصر مایه برکت و خوشحالی است.

 

وی در ادامه ابراز کرد: پیامبر(ص) 13 سال از دوران بعثتشان را در مکه سپری کردند و در این دوران خویشاوندانی همچون ابوجهل ایشان را بسیار اذیت کردند، کسانی هم بودند که فکر می کردند با آمدن پیامبر(ص) پولشان، ریاستشان و شخصیتشان به خطر می افتد، آن ها هم همراه خویشاوندان درجه یک پیامبر(ص) به آزار و اذیت پیامبر(ص) می پرداختند.

 

رییس حوزه علمیه اصفهان ادامه داد: با وجود این همه آزار و اذیت و فوت کردن دو پشتیبان پیامبر(ص) یعنی حضرت ابی طالب(ع) و حضرت خدیجه(س) دیگر دلیلی وجود نداشت که پیامبر(ص) در مکه بمانند، به همین سبب ایشان به همراه جمعی از مسلمانان به سمت مدینه حرکت کردند.

 

استاد اخلاق حوزه علمیه با استناد به نقل های تاریخی اظهار کرد: مردم مدینه در هنگام حضور پیامبر(ص) استقبال بسیار عالی از ایشان داشتند ولی بعد از مدتی مردم به دو دسته تقسیم شدند، عده ای موافق و عده ای مخالف، خودِ مخالفان به دو گروه مخالفان علنی و مخالفان غیر علنی تقسیم بندی می شدند.

 

وی افزود: یهودیانی که همیشه در طول تاریخ مزاحم دین اسلام بوده اند، آن گروهی هستند که به صورت ناپیدا با اندیشه ها و کارهای پیامبر(ص) مخالفت می کردند، در روایت آمده که در یک شب 120 نفر از مردم متدین مسلمان را به قتل رساندند و هیچ کس نتوانست آن را اثبات کند.

 

حضرت آیت الله مظاهری کفار قریش را دشمنان علنی پیامبر(ص) دانست و اذعان کرد: گروه دومی که به شکل علنی مبارزه خود را علیه پیامبر(ص) انجام می دادند، کفار قریش و بنی هاشم بودند، آن ها آشکارا برای براندازی پیامبر(ص) مهیا شده بودند.

 

رییس حوزه علمیه اصفهان به رفتار صلح آمیز پیامبر(ص) با دشمنانشان اشاره کرد و گفت: پیامبر(ص) با رفتارشان به ما نشان دادند که هرگز نباید جنگ کنید، ولی اگر به شما حمله کردند برای دفاع از خود باید تا مرز شهادت پیش بروید.

 

استاد اخلاق حوزه علمیه قدرت ایمان را از قدرت هر وسیله و تجهیزی بالاتر دانست و ابراز کرد: سعی کنید همانند مسلمانان صدر اسلام با پذیرش قلبی عبارت نورانی «حَسبیَ اللهُ وَ نِعمَ الوَکیل» پیروزی را برای جبهه اسلام به ارمغان بیاورید، بدانید که قدرت ایمان از قدرت هر وسیله و تجهیز جنگی بالاتر است.

 

وی به جنگی که منجر به فتح مکه از سوی پیامبر(ص) و مسلمانان شد اشاره کرد و افزود: 83 جنگ از جانب کفار قریش علیه پیامبر(ص) طراحی شد و هیچ کدام منجر به شکست مسلمانان نشد ولی پیامبر(ص) به صورت مخفیانه یک لشکر مجهز درست کردند و بعد از حمله شبانه به مکه، موفق شدند مکه را از دست کفار قریش خارج کنند، جالب است بدانید در این حمله یک قظره خون هم از بینی کسی نیامد.

 

حضرت آیت الله مظاهری ادامه داد: نخستین اقدام پیامبر(ص) بعد از فتح مکه شکستن 360 بتی بود که در خانه کعبه وجود داشت، سپس یک خطبه در خانه کعبه خواندند و همه کفار حتی اباسفیان ملعون را بخشیدند.

 

رییس حوزه علمیه اصفهان در پایان به جمله ناپلئون در توصیف پیامبر(ص) اشاره کرد و افزود: ناپلئون یک جمله خوبی دارد، او می گوید «پیامبر اسلام نصف دنیا را گرفت و اگر همه مسلمانان او را همراهی می کردند، همه دنیا را می گرفت»./201/867/ب1

ارسال نظرات