۱۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۵
کد خبر: ۴۴۲۳۰۴
امام جمعه مشهد خبر داد؛

فعالیت بیش از ۴۰۰ مسجد در قسمتهای هفتگانه حاشیه شهر مشهد

آیت‌الله علم‌الهدی با بیان این‌که حاشیه مشهد به هفت قسمت تقسیم شده است، گفت: در رأس امور هر قسمت، عالمی قرار دارد که از فضلای حوزه علمیه است و هماهنگیهای بین مساجد و فعالیت‌ آنها را به صورت دقیق زیر نظر دارد.
آیت الله علم الهدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیین افتتاح مرحله چهارم پروژه‌های حاشیه شهر مشهد پیش از ظهر امروز با حضور حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی، تولیت آستان قدس رضوی و سید صولت مرتضوی، شهردار این شهر و دیگر مسؤولان شهری برگزار شد.

 

آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی، امام جمعه مشهد در این مراسم به ایراد سخنرانی پرداخت و ضمن قدردانی از حضور حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی، یادآور شد: از دو سال گذشته تا کنون فعالیتهای ارزشمندی در حاشیه شهر مشهد مقدس با تلاش سپاه امام رضا (ع) و شهرداری صورت گرفته است.

 

وی در ادامه افزود: در دیداری که با رهبر معظم انقلاب داشتم، ایشان به حرکتی برای هماهنگ شدن فعالیتهای فرهنگی حاشیه شهر مشهد امر کردند.

 

امام جمعه مشهد مقدس با بیان این‌که به فرمایش رهبر معظم انقلاب به دیدار حضرت آیت‌الله مکارم رفته‌ است، اظهار داشت: به دیدار ایشان رفتیم تا برای اقدامی درخور مردم متدین و انقلابی مشهد مشورت کنیم.

 

وی به ادامه فعالیتها در قالب ستاد هماهنگی اشاره کرد و گفت: به دنبال مشورت با آیت‌الله مکارم شیرازی ستاد هماهنگی فعالیتهای حاشیه شهر مشهد شکل گرفت و اقدامات عملی شروع شد.

 

آیت‌الله علم‌الهدی با بیان این‌که ۴۰۰ مسجد در حاشیه شهر مشهد در حال فعالیت هستند، افزود: در حدود ۱۰۰ مسجد نیز در این مناطق به صورت سه وعده نماز برگزار می‌کنند. همچنین ائمه جماعاتی نیز به مدارس این مناطق فرستاده می‌شوند که بسیار مؤثر بوده‌اند.

 

وی در پایان یادآور شد: حاشیه شهر مشهد مقدس هفت قسمت شده است و در رأس امور هر قسمت عالمی که از فضلای حوزه علمیه است، قرار دارد. این عالم هماهنگیهای بین مساجد و فعالیتهای آن را به صورت دقیق زیر نظر دارد.

 

لازم به ذکر است پس از سخنرانی آیت‌الله علم الهدی، سردار یعقوب‌علی نظری، فرمانده سپاه امام رضا(ع) به ارائه آمار پرداخت و پس از آن حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی سخنرانی کرد./202/862/ب1

ارسال نظرات